اتصالات جوشی چیست + انواع اتصالات جوشی

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:

آریا جام معروف ترین و معتبرترین تولید کننده اتصالات جوشی استاندارد با قیمت رقابتی در سراسر ایران شناخته شده است. اتصالات جوشی آریا شامل زیر گروه های زانو جوشی، سه راهی جوشی، سردنده جوشی، کپ جوشی ، تبدیل جوشی و دیگر انواع اتصالات جوشی لوله می باشد. اما اتصالات جوشی چیست ؟ به چه اتصالاتی اتصالات جوشی میگوییم؟

اتصالات لوله با توجه به نوع سیال داخل آن مانند آب، گاز، نفت و … و نوع اتصال به لوله، انواع مختلفی دارد. یکی از انواع اتصالات لوله، اتصالات جوشی می باشد. به طور خلاصه، اتصالات جوشی، اتصالاتی هستند که به لوله یا دیگر اتصالات  مجاور خود، جوشکاری می شوند. اتصالات جوشی دارای انواع مختلف و نوع جوش مختلف می باشند. برای آشنایی بیشتر، بقیه مطالب این مقاله را مطالعه نمایید.

اتصالات جوشی
اتصالات جوشی

اتصالات لوله چیست؟

اتصالات لوله در مقوله انتقال سیالات مانند آب، گاز، میعانات نفتی، روغن و دیگر گونه سیالات، بدین صورت قابل تعریف هستند:

لوله های خطوط انتقال سیالات در هر مسیر، نیاز به گرفتن انشعابات و تغییر جهت، برای عبور از گوشه و کنار یا عبور از جدار ها دارد؛ این تغییر فرم ها و جهت ها، با انواع مختلفی از اتصالات در شبکه ها صورت می گیرد.

انواع اتصالات لوله

وابسته به نوع الحاق اتصالات و لوله یا قطعات اتصالات به همدیگر، ۳ نوع کلی در انواع اتصالات لوله وجود دارد که به نوع متریال و نوع سیال و کالا بستگی دارد.

  1. اتصالات دنده ای یا اتصالات رزوه ای
  2. اتصالات قفل شونده یا اتصالات چفت و فیت شونده
  3. اتصالات جوشی

اتصالات رزوه ای یا اتصالات دنده ای چیست؟

یکی از قدیمی ترین انواع اتصالات لوله در تاریخ انتشار و انتقال مایعات و گازها در سطح جهان، اتصالات رزوه ای یا اتصالات دنده ای می باشد. 

فارغ از متریال و نوع پایپ یا لوله یا اتصالات و فارغ از جنس مواد تشکیل دهنده، نوع اتصال دنده‌ای رزوه ای به اتصالی گفته می‌شود که یک سر اتصال، رزوه نر و یک سر اتصال، رزوه ماده دارد. این دو رزوه توسط عایق هایی مانند تفلون، سرب مذاب، رزین ها و دیگر مواد خاص آب بندی به هم متصل می گردند.

 نوع انتخاب پرکننده بین دنده ها، بسته به نوع سیال و نوع لوله متفاوت می باشد. البته انواع خاصی از اتصالات دنده ای در خطوط خاصی از سیالات وجود دارد که به npt معروف بوده و بدون پرکننده هایی مانند تفلون یا چسب روی هم آب بندی می گردند.

این گونه دنده ها در اتصالات دنده ای طوری طراحی گردیده است که دنده نر و ماده کاملاً فضاهای پر و خالی همدیگر را پوشش داده و با فشار فلز به فلز، اتصال را آب بندی می نمایند.

اتصالات قفل شونده یا چفت و فیت شونده چیست؟

گروه بعدی اتصالات فیت شونده یا اتصالات قفل شونده می باشد. در پاره‌ای از طراحی‌ها، که اغلب در اتصالات پلی اتیلن و مشابه آن اتفاق می‌افتد، اتصالات فیت شونده هستند. اتصالات فیت شونده گاهی با وجود یک اورینگ یا واشر بین دو قطعه و گاهی با وجود یک رینگ پلاستیک بین دو قطعه آب بندی می گردند. 

مثال بارز اتصالات قفل شونده، اتصالات دنده ای پلی اتیلن و اتصالات پوش فیت که در فاضلاب استفاده می گردد، می باشد.

اتصالات جوشی:

گروه بعدی اتصالات لوله، اتصالات جوشی می باشد.


قیمت اتصالات جوشی گاز را از اینجا جویا شوید: قیمت اتصالات جوشی گاز


اتصالات جوشی چیست؟

انواع اتصالات جوشی
اتصالات جوشی آریا

هرگاه اتصالات لوله، توسط انواع مختلف جوش به لوله و یا اتصالات مجاور خود جوش بخورد، اتصالات جوشی خوانده می شود. 

نوع جوش کاملاً بستگی به متریال اتصالات و لوله یا پایپینگ جوشی دارد. 

انواع اتصالات جوشی

مهمترین انواع اتصالات جوشی در شبکه های سیال با سیستم جوشی به شرح زیر می باشند:

  • اتصالات پلی اتیلن در شبکه‌های فاضلاب پلی اتیلن
  • اتصالات پلی پروپیلن (p.p)
  • جوش نقره
  • اتصالات چدنی و سربی
  • نوع خاصی از اتصالات در صنایع فلزات رنگین
  • اتصالات گاز

اتصالات پلی اتیلن در شبکه‌های فاضلاب پلی اتیلن

لوله کشی فاضلاب پلی اتیلن

اتصالات و لوله ها با ذوب کردن محل تماس به یکدیگر جوش می خورند. بدین طریق که یک صفحه داغ که حاوی المنت می باشد، بین دو سطح تماس قرار گرفته و پس از ذوب کردن لبه های کار صفحه المنت بیرون کشیده شده و دو قطعه به هم جوش می خورد. 

در جوشکاری پلی اتیلن، کاتالیزور یا ماده های واسطه برای جوشکاری نیاز نیست و عملاً در اثر ذوب کردن لبه کار و فشردن دو لبه روی هم مواد ذوب شده با یکدیگر ترکیب گردیده و یکپارچه می گردند. 

در اتصالات پلی اتیلن، باید توجه جدی به زمان جوشکاری و میزان حرارت لبه های کار نمود. زمان کوتاه یا زمان اضافی در داغ کردن لبه ها اثر مهمی در جوش خواهد گذاشت. 

توجه فرمایید که کیفیت پلی اتیلن استاندارد و آنالیز مواد لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن، در این کیفیت اثر گذار می باشد.


خواندن این مقاله را هم از دست ندهید: انواع لوله کشی فاضلاب ساختمان


اتصالات پلی پروپیلن (p.p)

جوش پروپیلن نیز شباهت زیادی به جوش پلی اتیلن دارد. پلی پروپیلن یا p.p به وسیله ذوب کردن توسط المنت به هم جوش میخورد. 

پلی پروپیلن در گروه ساختمانی به لوله سبز یا لوله سفید نیز شناخته می شود. بر خلاف تصور عموم لوله‌های سفید آب رسانی در ساختمان از جنس پلاستیک نبوده و پلی پروپیلن می باشند. 

در جوش اتصالات آبرسانی پلی پروپیلن، از المنت داغ کننده استفاده می گردد و اتصالات پلی پروپیلن دارای یک سر نر و یک سر ماده می باشند. المنت دارای دو سر نر و ماده معکوس می باشد که داخل و خارج دو قطعه را گرم کرده و در اثر تماس و مجاورت با هم، تبدیل به یک قطعه یکپارچه می نماید. 

در اتصالات پلی پروپیلن نیز علاوه بر اندازه داغی و تناسب زمان جوش پلی اتیلن، کیفیت و آنالیز مواد نیز اثر مهمی در این عملکرد دارد.

تفاوت مهم جوش پلی پروپیلن و پلی اتیلن در میزان تماس سطوح می باشد. به زبان ساده تر در جوش پلی اتیلن، لوله و اتصالات به صورت سر به سر به هم ملحق می گردند. اما در اتصالات لوله پروپیلن، لوله و اتصالات به صورت نر و ماده وارد هم می گردد. سطح تماس بالاتر، باعث مجاورت مولکول های بیشتری شده و تحمل جوش را بالاتر می برد. 

جوش نقره

جوش نقره از دیگر انواع اتصالات جوشی می باشد. در جوشکاری نقره از فلز نقره به عنوان واسطه ذوب شونده بین دو اتصال استفاده می گردد. این نوع جوشکاری به جوشکاری اکسی استیلن معروف است. 

جوشکاری اکسی گاز روشی قدیمی و پر کاربرد در میان انواع روش های جوشکاری است.

اصولاً هر نوع احتراق ماده سوختنی که حاصل ترکیب با اکسیژن باشد، جوشکاری اکسی گاز نامیده می شود.

شعله حاصل از سوختن اغلب گاز در سر مشعل جهت ذوب کردن فلز پایه و الکترود یا سیم جوش استفاده می گردد.

جوشکاری اکسی استیلن یا جوشکاری اکسی گاز انواع پر کاربردی دارد :

  • لحیم کاری نرم
  • لحیم کاری سخت
  • برشکاری
  • جوشکاری نقره
  • جوشکاری طلا
  • جوش برنج

در جوشکاری اکسی استیلن، عملاً یک ماده واسط با حرارت در محل اتصال قرار می گیرد.

در اتصالات نقره و جوشکاری نقره، محل جوش تا دمای حدود ۷۵۰ الی ۸۰۰ درجه گرم شده و بعد از چند ثانیه فلز نقره در محل اندود شده و به عنوان یک اتصال و چسب بین دو قطعه جوشی قرار می گیرد. نقره دارای روندگی خوبی بوده و به محل شیارها نفوذ می کند.

انواع زیادی از فلزات، که اغلب گروه فلزات رنگی مانند مس یا برنج می‌باشند، با  جوش نقره به یکدیگر متصل می‌گردد. اتصالات جوشی مسی اغلب در شبکه‌های فن کویل و گازهای خنک کننده شبکه های سردکن و یخچال ها استفاده می گردد. 

اتصالات چدنی و سربی

یکی از انواع اتصالات جوشی که جدیدا منسوخ گردیده است، شبکه فاضلاب چدن می باشد. در شبکه فاضلاب چدن، اتصالات و قطعات لوله که همگی از جنس چدن هستند، توسط سرب مذاب به یکدیگر متصل می گردند. 

در اتصالات چدنی مورد استفاده در فاضلاب، فقط به ذوب کردن فلز واسط یعنی سرب بسنده می گردد و محل تماس دو اتصال یا دو لوله نیاز به ذوب یا حرارت دیدن نیست.

در گروه اتصالات جوشی گاز و اتصالات گاز رسانی نیز اتصالات چدنی وجود دارد. که با روش دنده‌ای به قطعات می گردد و از این گروه کالا بسیار متفاوت هستند.

توصیف نوع خاصی از اتصالات جوشی در صنایع فلزات رنگین

در اغلب اتصالات جوشی، نیاز به حرارت به عنوان واسطه جوشکاری و کاتالیزور سرعت دهنده به محل اتصال داریم. 

نوع جدیدی از روش های جوشکاری در نسل هایی از فلزات رنگین طراحی گردیده که عملاً بدون فلز واسطه و با ذوب کردن لبه های کار به وسیله اصطکاک اتفاق می افتد. 

بدین طریق که دو لوله روبروی هم در عین تماس و نیروی وارده بر هم در خلاف هم شروع به گردش می نمایند تماس لب به لب و با سرعت زیاد باعث دریافت حرارت بسیار بالایی ناشی از اصطکاک بین دو قطعه می گردد. این عملکرد باعث ذوب شدن لبه کار و اتصال دو لبه می گردد. این اتفاق پس از گردش و توقف نهایی اتفاق می افتد.

اتصالات جوشی گاز

بهترین اتصالات گازی جهت لوله کشی گاز

اتصالات جوشی گاز، از مهمترین دسته های اتصالات لوله در صنعت سیالات می‌باشند. اهمیت این نوع از اتصالات به قدری است که در اکثر کارگروه های مهندسی، هرجا سخن از اتصالات گاز به میان می‌آید، مطلوب اتصالات فولادی گاز یا اتصالات کربن استیل گاز می باشد. 

اتصالات جوشی فولادی یا اتصالات کربن استیل، در بازار عمومی به اتصالات آهنی معروف هستند. 

اتصالات جوشی گاز کدامند؟

در شبکه های انتقال سیالات و میعانات نفتی و گاز، جهت تغییر جهت لوله کشی یا انتقال لوله نیاز به اتصالات جوشی میباشد. 

از آنجایی که این اتصالات توسط انواع مختلفی از جوش به لوله های فولادی یا اتصالات مجاور جوش می‌خورند، به اتصالات جوشی معروف هستند. 

در اتصالات جوشی از دو المان مهم، یکی برق ( آمپر بالا ) و دیگری الکترود استفاده می گردد. الکترود با عبور دادن جریان آمپر بالا از خود و داشتن ولتاژ پایین، باعث ذوب کردن دو لبه اتصالات یا لوله های جوشی می‌گردد. 


خواندن این مقاله را هم از دست ندهید: بهترین مارک لوله و اتصالات


الکترود خود شامل دو المان مفتول و گل جوشکاری می باشد. عملکرد گل جوشکاری تجمع حرارت ناشی از عبور جریان از مفتول در محل اتصال و جوش می باشد. با عبور جریان از الکترود و حرارت ناشی از ذوب الکترود، دولبه کار در اتصالات ذوب گردیده و دو اتصال به یکدیگر ملحق می گردند.

انتخاب الکترود، میزان جریان و دیگر فاکتورهای جوشکاری، وابسته به انواع گاز یا میعانات نفتی عبوری و میزان فشار مورد تحمل اتصالات  و لوله های جوشی می باشد. هرچه فشار سیال عبوری بالاتر باشد، به لوله ها و اتصالات با ضخامت بالاتری نیاز می باشد. لذا این ضخامت بالاتر، نیاز به عمق جوش های بیشتر و جریان‌های آمپرهای بالاتر دارد. انتخاب الکترود نیز وابسته به متریال مواد می باشد. 

انواع اتصالات جوشی گاز:

در اتصالات جوشی گاز که جزو مهم ترین و پرمصرف ترین اتصالات لوله در صنایع می‌باشند، ۲ گروه کلی وجود دارد:

  1.  اتصالات جوشی درزدار 
  2. اتصالات جوشی بدون درز یا اتصالات جوشی مانیسمان

آریا جام تولید کننده انواع اتصالات جوشی اعم از زانو گازی، سردنده گاز، سه راه گازی، تبدیل گازی، کپ لوله گاز و بست لوله گاز می باشد.

اتصالات جوشی درزدار چیست ؟

اتصالات جوشی درزدار، اتصالاتی هستند که از لوله درزدار ساخته می شوند. منظور از درزدار بودن، به هیچ عنوان وجود درز در طول لوله یا اتصالات نیست.

در تولید لوله درزدار، ورق به اندازه های مورد نیاز برش خورده و دو لبه لوله به یکدیگر جوش میخورد. از این رو به این لوله ها درزجوش یا درزدار میگویند. و به اتصالاتی که از این لوله های درزدار تولید می گردد، اتصالات جوشی درزدار یا درزجوش می گویند.

برای آشنایی بیشتر به روش تولید لوله درزدار در مقاله ” فیلم خط تولید لوله درزدار” مراجعه نمایید.

کاربرد اتصالات درزدار چیست؟

اتصالات جوشی درزدار | انواع اتصالات جوشی درزدار
اتصالات جوشی درزدار

اتصالات جوشی درزدار، در چند گروه مورد استفاده قرار می گیرند: 

  • لوله کشی گاز روکار
  • شبکه آبرسانی موتورخانه و فن کویل
  • شبکه آبرسانی کشاورزی

در لوله کشی گاز روکار هرگاه لوله کشی گاز، خارج از دیوارها باشد، یعنی توسط ملات گچ و امثال آن پوشیده نگردد، شما مجاز هستید که از اتصالات درزدار استفاده نمایید. 

در تولید اتصالات جوشی گاز، لحاظ کردن فاکتورهای استاندارد بسیار اهمیت دارد. در تولید اتصالات جوشی گاز در شرکت اتصالات گاز آریا، از لوله های شرکت لوله سپاهان استفاده می گردد. لذا این محصولات به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب، دارای تحمل فشار بالایی میباشند.

کاربرد دیگر این نوع اتصالات لوله، در شبکه آبرسانی موتورخانه و فن کویل می باشد، در لوله کشی موتورخانه و شوفاژ می‌توانید از لوله درزدار و اتصالات درزدار استفاده نمایید.

کاربرد دیگر، در شبکه آبرسانی کشاورزی می باشد. اتصالات درزدار جوشی مورد استفاده در شبکه آبرسانی کشاورزی، از نوع سبک می باشد.

آریا جام تولید کننده اتصالات جوشی درزدار اعم از زانو ۹۰ درجه درزدار ، زانو درزدار ۴۵ درجه و یو ، سردنده درزدار، سه راهی گاز درزدار، تبدیل درزدار می باشد.

اتصالات جوشی مانیسمان چیست ؟

اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالاتی هستند که از لوله بدون درز یا مانیسمان تولید می شوند. لوله های مانیسمان، لوله هایی هستند که به جای استفاده از ورق، از فولاد شمش تولید و به یکباره نورد می شوند. اتصالاتی که از این لوله ها تولید می شوند به اتصالات جوشی مانیسمان شناخته می شوند. برای آشنایی بیشتر به ۲ مقاله زیر مراجعه نمایید:

کاربرد اتصالات جوشی مانیسمان چیست؟

اتصالات جوشی مانیسمان از آنجایی که فاقد درز در محل اتصال می‌باشند، از تحمل فشار بالاتری نسبت اتصالات لوله درزدار برخوردار می باشند. هرچه ضخامت در اتصالات لوله بدون درز بالاتر باشد، تحمل فشار نیز بالاتر است.  با توجه به رده اتصالات مانیسمان، باید اقدام به استفاده از این نوع اتصالات نمود.

آریا جام تولید کننده انواع اتصالات جوشی بدون درز اعم از زانو مانیسمان استاندارد، سردنده مانیسمان، سه راه مانیسمان، تبدیل مانیسمان و کپ مانیسمان می باشد.


قیمت این محصولات را از اینجا چک کنید: اتصالات جوشی مانیسمان


رده بندی اتصالات مانیسمان

رده اتصالات جوشی مانیسمان، دارای تنوع بالایی بسته به کاربرد و فشار گاز عبوری دارد. جدول زیر معرف تنوع رده بندی اتصالات بدون درز می باشد.

جدول مشخصات وزنی لوله مانیسمان بدون درز

اتصالات جوشی مانیسمان که در شرکت اتصالات گاز آریا تولید می گردد، شامل ۲ گروه زیر می باشد:

اتصالات مانیسمان رده ۲۰

 اتصالات مانیسمان رده ۴۰

از آنجایی که در لوله کشی گاز خانگی و لوله کشی موتورخانه و لوله کشی آتش نشانی، فقط دو گروه اتصالات جوشی مانیسمان رده ۲۰ و اتصالات جوشی مانیسمان رده ۴۰ کاربرد دارند، به توصیف این دو نوع کالا می پردازیم.


خواندن این مقاله را از دست ندهید: جدول لوله کشی گاز + نکات لوله کشی گاز


کاربرد اتصالات جوشی مانیسمان رده ۲۰

اتصالات جوشی مانیسمان رده 20
اتصالات جوشی مانیسمان
  • لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی
  • لوله کشی موتورخانه و شوفاژ

اتصالات لوله مانیسمان رده ۲۰ تولیدی شرکت اتصالات گاز آریا، تا ۱۷۰ بار معادل حدود ۲۵۰۰ psi تست میگردد. در جایی که در شبکه لوله کشی گاز، فقط ¼ psi و در لوله کشی آتش نشانی، ۱۰ بار فشار تست می گردد. فشار تست، بسیار بالاتر از فشار کاری می باشد.

کاربرد اتصالات جوشی مانیسمان رده ۴۰

اتصالات جوشی مانیسمان رده 40
اتصالات جوشی مانیسمان رده ۴۰

اتصالات جوشی مانیسمان رده ۴۰، به دلیل داشتن ضخامت بالاتر و تحمل فشار بالاتر، در ۲ گروه مهم قابل استفاده هستند: 

  • لوله کشی گاز فشار قوی یعنی ۶۰ پوندی و دو پوندی
  • لوله کشی آتش نشانی 

توجه فرمایید که در لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی گاز توکار و لوله کشی گاز روکار، جهت حصول تحمل فشار بالا و کیفیت بالا، ملزم به رعایت فاکتور های استاندارد در کلیه فاکتورهای شبکه می باشید.

 به طور مثال در لوله کشی گاز روکار، الزاماً استفاده از لوله گازی استاندارد با ضخامت مناسب، همراه با انواع الکترود جوشکاری مناسب و روشهای جوش درست مطلوب می باشد. 

در لوله کشی آتش نشانی، علاوه بر استفاده از اتصالات لوله مانیسمان با کیفیت مانند اتصالات گازی آریا، استفاده از لوله مانیسمان رده ۴۰ یا لوله api سپاهان اجبار می باشد. 

در لوله کشی گاز توکار نیز علاوه بر استفاده از اتصالات مانیسمان بدون درز، استفاده از لوله مانیسمان بدون درز یا لوله های ای پی آی مد نظر می باشد.

جهت دریافت اطلاعات مناسبی راجع به لوله های  api درزدار که چند سال است به بازار تاسیسات ایران ورود کرده‌اند، به وبلاگ آریا و مقاله ” آشنایی با لوله api ” مراجعه فرمایید.

توصیه مهم در رابطه با انتخاب انواع اتصالات جوشی استاندارد

در یک شبکه سیال مانند لوله کشی گاز یا لوله کشی آتش نشانی، فقط هنگامی ضریب اطمینان بالا حاصل خواهد گردید که کلیه شبکه از سطح کیفی استاندارد و در یک سطح مناسب انتخاب گردد. 

در یک شبکه سیال مانند لوله کشی گاز، فقط یک نقطه بحرانی یا یک جوش یا اتصال بحرانی، می تواند کل شبکه را به چالش بکشد. لذا در انتقال سیالات و با توجه به فشار مایعات، انتخاب متریال مناسب مانند انواع اتصالات مناسب بسیار اهمیت دارد. هیچگاه در لوله کشی گاز، حتی از یک قطعه غیر استاندارد به اجبار نیز استفاده نکنید، چرا که عملکرد دیگر قطعات استاندارد، مفهومی نخواهد داشت.

در شرکت اتصالات گازی آریا، انواع اتصالات در گروه های اتصالات مانیسمان و اتصالات لوله درزدار در تنوع سایزهای مختلف با تکیه بر تکنولوژی روز و استفاده از متریال با کیفیت و با قیمت مناسب در دسترس پروژه ها قرار دارد.

در بخش فنی و مهندسی شرکت اتصالات گاز آریا، با احترام به ماهیت علم و بالا بردن سطح کیفی در ساختمان سازی، بر آن شدیم تا به کلیه پروژه ها و دست اندرکاران و مهندسین ناظر پروژه ها، اطلاعات جامعی در خصوص انتخاب متریال و انتخاب کالای مناسب در حوزه لوله کشی گاز و آتش‌نشانی ارائه نماییم. 

لذا می توانید جهت دریافت اطلاعات رایگان و مشاوره رایگان، با مهندسین شرکت آریا در تماس بوده و اطلاعات جامع، راجع به تولید اتصالات جوشی کسب نمایید.

مهم ترین تولید کنندگان اتصالات جوشی در ایران:

تولید سه راهی مانیسمان
تولید کننده اتصالات جوشی

خوشبختانه طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته، با ورود گروه های مهندسی و علم محور، به حوزه تولید اتصالات جوشی در ایران، سطح کیفی این محصولات به سطح قابل قبولی ارتقا یافته است. متاسفانه طی سال‌های دهه ۶۰، به دلیل عدم نظارت سازمان استاندارد ورود کالاهای بی کیفیت به بازار ایران، اثر مخربی روی کیفیت گاز رسانی داشت. لذا امروزه چند شرکت برتر در ایران اقدام به تولید اتصالات جوشی با کیفیت می‌نمایند.

مهمترین تولید کنندگان اتصالات جوشی در ایران با توجه به تیراژ تولید و توان تغذیه بازار:

  1. شرکت اتصالات جوشی آریا جام 
  2. شرکت اتصالات ایران اتصال 
  3. شرکت اتصالات امین 
  4. شرکت اتصالات سحر گاز 
  5. شرکت اتصالات نگین تابان 
  6. شرکت اتصالات نگین فولاد
  7. شرکت اتصالات ساجد

دانلود فایل پی دی اف انواع اتصالات جوشی

پاسخ سوالات متداول انواع اتصالات جوشی :

اتصالات جوشی استاندارد از کجا بخریم؟

welded joints 1 | اتصالات گاز آریا

برای خرید اتصالات جوشی استاندارد با گارانتی کیفیت با کارشناسان فروش آریا تماس بگیرید:
از طریق مراجعه به aryapipe.com
ارتباط با واتس اپ شرکت اتصالات گاز آریاجام ۰۹۰۲۷۰۷۰۷۰۲ یا
از طریق ارتباط با اینستاگرام شرکت آریا aryapipe یا
تماس تلفنی با کارشناسان شرکت آریا ۳۳۸۶۳۰۳۰-۰۲۱

کارخانه تولید اتصالات جوشی آریاجام، ارائه دهنده چه نوع کالاهایی می باشد؟

اتصالات جوشی آریا جام تولید کننده انواع اتصالات جوشی درزدار، مانیسمان رده ۲۰ و مانیسمان رده ۴۰ و بست گازی می باشد.
همچنین ارائه دهنده انواع لوله درزدار سنگین روکار، لوله مانیسمان رده ۲۰ و رده ۴۰ و لوله ای پی ای به قیمت نمایندگی و ۰ تا ۱۰۰ ملزومات لوله کشی گاز روکار، توکار و آتش نشانی می باشد.

تفاوت اتصالات جوشی درزدار و مانیسمان چیست؟

اتصالات درزدار از لوله های درزدار تولید شده و دارای درزجوش می باشند، کاربرد آن ها در لوله کشی گاز روکار می باشد.
اتصالات جوشی مانیسمان به دلیل نداشتن درزجوش از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و در لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی کاربرد دارد.
قیمت اتصالات جوشی مانیسمان از اتصالات درزدار بیشتر می باشد.


با تشکر از اینکه سایت رسمی اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت ها، به بخش لیست قیمت لوله و اتصالات گازی مراجعه فرمایید.
در قسمت وبلاگ سایت، می توانید اطلاعات جامعی راجع به روش تولید لوله و اتصالات جوشی مانند روش تولید لوله های درزدار، نحوه تولید لوله های بدون درز، روش ساخت زانو از لوله  بیابید.

ویدیو های جالب و کاربردی صنعتی را در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ مشاهده نمکایید تا با نکات صنعت تولید بیشتر آشنا شوید.

آریا جام به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله رده ۴۰، لوله گازی روکار سنگین، لوله رده ۲۰ می باشد.

بعد از انتخاب نوع اتصالات و بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان خود،  تنها با شماره گیری ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ در کمترین زمان، محصولات خریداری شده را دریافت نمایید.

ارزانترین و بهترین اتصالات گاز در سطح تولید کنندگان اتصالات جوشی را در این مجموعه در دسترس قرار داده ایم.

بهترین قیمت لوله گاز مانیسمان و قیمت لوله گاز سپاهان را از آریا گاز بخواهید.

در میان شرکت های تولید کننده اتصالات گاز، آریا جام بزرگترین شرکت تولید کننده اتصالات جوشی در ایران می باشد.

بهترین ها را از آریا جام بخواهید.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست تولید می گردد. برای خرید بست فلزی با کارشناسان آریا تماس بگیرید.

علاوه بر خرید بدون واسطه اتصالات گاز، می توانید لوله سپاهان گاز و دیگر لوازم لوله کشی گاز را نیز به قیمت نمایندگی از آریاجام تهیه فرمایید.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۳۰ ۳۰ ۸۶ ۳۳ ۰۲۱ در ساعات کاری ما تماس بگیرید.

انواع اتصالات جوشی | اتصالات جوشی گاز
اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *