تولید سه راهی گاز به روش هیدروفرمینگ

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:
مقدمه :
اگر به تولید سه راهی گاز علاقمند هستید، یا قصد راه اندازی خط تولید سه راهی را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله و ویدیوی موجود در آن را مشاهده کنید. این مقاله همراه با ویدیوی بسیار جذاب از خط تولید سه راهی جوشی می باشد. از انتخاب و برش لوله گازی تا معرفی دستگاه های موجود در این خط لوله، به شما کمک خواهد کرد تا دید بهتری نسبت به تولید این محصول داشته باشید.
در تولید اتصالات گاز, از مهمترین تولیدات, تولید سه راهی جوشی و تولید زانو جوشی می باشد. چرا که سه راهی و زانو نسبت به اتصالات جوشی دیگر در خطوط لوله کشی گاز روکار، لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی کاربرد بیشتری دارند.
لذا اگر قصد دارید اقدام به تولید این محصول نمایید، مقالات تولید سه راهی جوشی آریا و راه اندازی خط تولید اتصالات را مطالعه نمایید و سپس اقدام به خرید دستگاه های تولید سه راهی جوشی نمایید.
در مقاله ” روش تولید سه راهی گاز به روش هیدروفرمینگ ” با مطالب زیر آشنا می شویم:
  • فیلم تولید سه راهی جوشی در کارخانه اتصالات گاز آریا.
  • انتخاب لوله مناسب جهت تولید سه راهی جوشی. 
  • فرآیند تولید سه راهی جوشی. 
  • دستگاه های تولید سه راهی گاز. 
  • تولید کننده سه راهی جوشی. 
  • سوالات متداول در تولید سه راهی گاز به همراه پاسخ

فیلم خط تولید سه راهی جوشی در کارخانه اتصالات گاز اریاجام:

فیلم تولید سه راهی گاز در کارخانه تولید کننده سه راهی جوشی آریا جام را حتما ببینید.

روش تولید سه راهی گاز به روش هیدروفرمینگ:

تولید سه راهی جوشی به روش هیدروفرمینگ ۷ مرحله دارد:

  • انتخاب مواد اولیه مرغوب
  • برش لوله
  • پرس هیدرولیک
  • فرم دهی قطعه
  • تمیزکاری و ماشین کاری در دو فاز
  • رنگ کاری با رنگ نانو
  • بسته بندی

هیدروفرمینگ به معنی فرم دهی و شکل دهی به فلزات با استفاده از نیروی هیدرولیک می باشد. لذا هیدروفرمینگ سه راهی به معنای فرم دهی و شکل دهی به لوله با استفاده از نیروی هیدرولیک به منظور تولید سه راهی می باشد.


خواندن این مقاله را هم از دست ندهید : آشنایی با انواع سه راهی جوشی گاز


مواد اولیه ساخت سه راهی با لوله, بستگی به نوع سه راهی خروجی دارد. ما دو نوع لوله درزدار و بدون درز (که در ایران به مانیسمان معروف است) داریم.

جالب آن است که نام مانیسمان، نام برند اولین شرکت فرانسوی واردکننده لوله بدون درز می باشد که به غلط در ایران به نوع کالا اطلاق شده است. لوله های بدون درز در دنیا به سیم لس (seamless) شناخته می شود.

توصیه می کنیم مقالات ” لوله درزدار چیست ” و ” لوله مانیسمان چیست ” را مطالعه نمایید.

انتخاب مواد اولیه مرغوب:

ساخت سه راهی با لوله مرغوب صورت می گیرد. مواد اولیه در تولید سه راهی گاز، لوله گاز سپاهان یا لوله مانیسمان اهواز صادراتی می باشد. مناسب ترین انتخاب از میان انواع لوله، برند لوله سپاهان گازی یا لوله سپاهان api می باشد. علت هم نوع جوش قوی و ورق فولاد مبارکه استفاده شده در لوله می باشد.

برای آشنایی بیشتر با لوله api به مقاله ” آشنایی با لوله api ” مراجعه نمایید.

مواد اولیه تولید سه راهی گازی

برش لوله:

برای ساخت سه راهی لوله ابتدا لوله گازی با طول محاسبه شده برش می خورد. به دلایل فنی، باید لوله بصورت دوار برش بخورد و برش اره ای صلاح نیست. علت هم عمود بودن برش بر محور لوله است.

در ادامه مطلب تولید سه راهی جوشی، خواهید دید که در صورت عمود نبودن صفحه برش بر محور لوله، شفت جک قادر به مسدود کردن لحظه ای آب داخل لوله نخواهد بود.

طول برش حدود ۲۵ درصد بالاتر از اندازه نهایی سه راهی است. چزا که قطعه داخل پرس، به صورت هدفمند دچار کاهش طول میگردد.

برش لوله گازی


قیمت اتصالات جوشی مانیسمان را از اینجا جویا شوید: اتصالات جوشی مانیسمان


پرس هیدرولیک:

دستگاه پرس هیدرولیک در تولید سه راهی جوشی شامل چهار جک به صورت دو به دو روبروی هم است.

  • جک بالا که جک اصلی بوده و با نیرویی حدود ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ تن، قسمت بالایی قالب را به قسمت پایین قالب فشار می دهد.(عمودی)
  • تعداد ۲ عدد جک افقی روبرو به هم: عملیات فرم دهی اصلی سه راهی، توسط این دو جک انجام می گردد. قدرت این جک ها به دو عامل بستگی دارد. سایز سه راهی، و ضخامت ورق لوله.

نکته: عامل تعیین کننده در کیفیت سه راهی تولید شده، سرعت حرکت این دو جک رو به هم میباشد. هرچه سرعت حرکت ملایم تر باشد، فرم دهی و تولید سه راهی گاز، درست تر انجام می گیرد.

  • جک زیر که عملا جک بسیار ضعیفی است. بعد از پایان فرم دهی، قطعه را به صورت عمودی به بیرون قالب می پراند. به همین علت به “جک پران” نیز معروف است.

جک بالا دو قطعه قالب را با نیرویی حدود ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ تن به پایین فشار می دهد.

پرس هیدرولیک

فرم دهی قطعه در تولید سه راهی جوشی:

در مرحله‌ی بعدی فرآیند تولید سه راهی گاز، داخل قطعه پر از آب می شود. در نسل های قبل از این، آب توسط یک مجرا پمپ می گردید. اما در دستگاه های به روزتر تولید سه راهی گاز، کل قالب در حوض آب شناور است.

دو جک از دو طرف در جهت افق به سمت هم حرکت کرده و درگام اول درب لوله توسط شفت جک، مسدود می شود. این امر باعث محبوس شدن آب داخل قطعه می گردد.

ادامه حرکت دو جک افقی به سمت هم، باعث می شود که با فشرده شدن و کوچک شدن طول قطعه، آب محبوس شده از محل ناف قالب که در زیر تعبیه شده است، قطعه را فرم داده و ناف سه راهی را ایجاد نماید.

فرم دهی سه راهی

گاهی اوقات، ادامه ی حرکت جک ها به سمت هم، باعث ترکیدگی ناف سه راه با صدای مهیب می گردد. این امر، تنها در صورتیکه ترکیدگی در جای صحیح باشد، قابل چشم پوشی است. چرا که در عملیات ماشین کاری اصلاح می گردد.

ترکیدگی ناف سه راهی

تمیز کاری و ماشین کاری در ۲ فاز:

مرحله بعدی تولید سه راهی گاز، تمیزکاری و ماشین کاری می باشد. قطعه بعد از شات بلاست وارد مرحله ماشین کاری می شود. این امر باعث ایجاد زاویه جوشکاری مناسب می گردد. ضمناً لبه های دو سر لوله که در اثر فرم دهی، شکل نامناسب گرفته، اصلاح می شود.

ماشین کاری در دو فاز انجام می شود. در فاز اول، دو سر اصلی قطعه ماشین کاری می گردد. جهت تقارن ناف قطعه، بهتر است که دو کله هم زمان تراش بخورد.

تمیز کاری سه راهی | دستگاه تولید سه راهی گاز

فاز دوم، ماشین کاری ناف قطعه است که نکات ظریفی دارد. این مرحله با دستگاه تراش انجام می گردد. ناف پر قطعه، سوراخ شده و لبه های مانده ابزار پخ می خورد. زاویه ی الماس نکاتی دارد که در کیفیت خروجی سه راهی اتصالات گاز اثر جدی دارد.

ماشین کاری سه راهی | دستگاه تولید سه راهی جوشی گاز

رنگ کاری بعد از ساخت سه راهی لوله:

مرحله ی نهایی تولید سه راهی جوشی، عملیات رنگ کاری قطعه می باشد. البته نوع رنگ انتخابی بسیار مهم است. چرا که در صورت انتخاب رنگ غیر نانو، عملیات جوشکاری اتصالات و لوله های گاز، دچار اشکال می گردد. بعد از رنگ کاری و مارک استاندارد روی اتصالات، سه راهی بسته بندی شده و آماده ی ارائه به بازار می باشد.

رنگ کاری سه راهی گازی | تولید کننده سه راهی جوشی

بسته بندی بعد از تولید سه راهی گاز :

پس از تولید سه راهی جوشی، نوبت بسته بندی محصول است.

بسته بندی سه راهی گاز در شرکت تولید کننده سه راهی جوشی آریا، یکی از نقاط قوت می باشد.

اولاً نوع کیسه ها در گروه های مختلف، متفاوت است.

ثانیاً کیسه های اتصالات، علاوه بر بسته بندی اصلی، دارای بچه بسته بندی نیز می باشد.

بسته بندی اتصالات گاز آریا | تولید سه راهی جوشی گاز

تولید کننده سه راهی جوشی:

اتصالات گاز آریا جام به عنوان بهترین تولید کننده سه راهی جوشی از جمله سه راهی مانیسمان رده ۲۰، سه راهی درزدار و سه راهی فشار قوی رده ۴۰، سه راهی  از سایز ۱/۲ الی ۸ اینچ با زیرگروه های تبدیلی می باشد.

آریا جام تولید کننده اتصالات گازی و ارائه دهنده ۰ تا ۱۰۰ لوازم لوله کشی ساختمان و لوله کشی آتش نشانی می باشد.

اگر قصد شروع به کار در حوزه لوله کشی گاز را دارید، علاوه بر مطالعه ” مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز ” می توانید از مقالات ” لوازم لوله کشی ساختمان ” و دیگر مقالات موجود در دسته ” لوله کشی ساختمان ” نیز بهره مند شوید.

برای دریافت راهنمایی در خصوص خرید یا تولید سه راهی جوشی با شبکه فروش اتصالات گاز آریا در ارتباط باشید.

  1. از طریق مراجعه به aryapipe.com
  2. ارتباط با واتس اپ شرکت اتصالات گاز آریاجام  ۲ ۷۰ ۷۰ ۷۰ ۰۹۰۲
  3. از طریق ارتباط با اینستاگرام شرکت آریا aryapipe
  4. تماس تلفنی با کارشناسان شرکت آریا ۳۰ ۳۰ ۸۶ ۳۳ ۰۲۱

روشی که مطالعه فرمودید، روش تولید سه راهی گاز به روش سرد بود.

سوال و جواب های متداول در تولید سه راهی جوشی:

هیدروفرمینگ چیست؟

هیدروفرمینگ به معنی فرم دهی و شکل دهی به فلزات با استفاده از نیروی هیدرولیک می باشد.

بهترین برند لوله در تولید سه راهی گاز چیست؟

مواد اولیه در تولید سه راهی گاز، لوله گاز سپاهان یا لوله مانیسمان اهواز صادراتی می باشد. مناسب ترین انتخاب برای لوله، برند لوله سپاهان گازی یا لوله سپاهان api می باشد. علت هم نوع جوش قوی و ورق فولاد مبارکه استفاده شده در لوله می باشد.

مراحل تولید سه راهی جوشی چیست؟

تولید سه راهی جوشی به روش هیدروفرمینگ ۷ مرحله دارد:
۱- انتخاب مواد اولیه مرغوب.
۲- برش لوله.
۳- پرس هیدرولیک.
۴- فرم دهی قطعه.
۵- تمیزکاری و ماشین کاری در دو فاز.
۶- رنگ کاری با رنگ نانو.
۷- بسته بندی.


با تشکر از اینکه سایت رسمی تولید کننده اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

نیاز به لوله و اتصالات جوشی و ملزومات لوله کشی گاز دارید؟ به بخش لیست قیمت اتصالات مراجعه فرمایید.

در صفحه قیمت اتصالات، می توانید از قیمت اتصالات مانیسمان و قیمت لوله گاز مانیسمان برای لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی مطلع شوید.

میدانستید برای لوله کشی گاز فشار قوی ، خرید اتصالات فشار قوی استاندارد، تضمین کننده جان و مال مصرف کننده و تضمین کننده اعتبار پیمانکار ساختمان می باشد؟

آریا جام تولید کننده اتصالات فشار قوی استاندارد با برند بنکار آریا می باشد. تمامی اتصالات فشار قوی این کارخانه، دارای حک استاندارد می باشد.

برای لوله کشی گاز روکار ، نیاز به اتصالات لوله سیاه و اتصالات درزدار دارید؟ قیمت لوله گاز روکار و  قیمت اتصالات جوشی درزدار آریا را ببینید و با تخفیف خوب خریداری کنید!

پایین بودن قیمت اتصالات ، در کنار بالا بودن کیفیت و مشتری مداری، از مهمترین علت محبوبیت شرکت آریا می باشد. در کنار تمامی این مزایا، آریا تمامی تولیدات خود را گارانتی مادام العمر کرده است تا با خیال راحت اقدام به خرید لوازم لوله کشی ساختمان نمایید.

میدانستید آریا به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله api ، لوله رده ۴۰ ، لوله گازی روکار سنگین، لوله مانیسمان رده ۲۰ می باشد.

خرید عمده لوله گاز از کارخانه های بسیار معتبر تولید لوله، جهت تولید اتصالات جوشی گاز و نظارت بالا بر کیفیت لوله های خریداری شده، باعث شده تا خریداران این مجموعه با خیال راحت اقدام به خرید لوله گازی استاندارد با قیمت مناسب نمایند. لذا شاهد حجم بالای خرید و فروش لوله گازی در این مجموعه هستیم.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات لوله گاز فلزی اعم از اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست لوله تولید می گردد. قیمت تمامی این محصولات در صفحه لیست قیمت لوله و اتصالات موجود می باشد.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز اعم از  لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ در ساعات کاری ما تماس بگیرید. یا با واتساپ شرکت ۰۹۳۹۳۸۶۱۵۵۸ در ارتباط باشید.

در قسمت وبلاگ سایت، می توانید اطلاعات جامعی راجع به تولید لوله و اتصالات بیابید.

ویدیوهای صنعتی در حوزه تولید، در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ قابل مشاهده می باشد.

تولید سه راهی گاز | تولید کننده سه راهی جوشی گاز

اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

5 پاسخ

  1. I’ve been browsing online more than three hours today, but I
    by no means found any fascinating article like yours.
    It’s pretty worth sufficient for me. In my opinion, if
    all website owners and bloggers made good content material as you did, the net might be
    a lot more helpful than ever before.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *