آشنایی با انواع بست لوله

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:

در مقاله ” آشنایی با انواع بست لوله “ با مفاهیم زیر آشنا می شوید :

  • بست لوله چیست؟
  • انواع بست لوله در شرکت اتصالات گاز آریا.
  • بست های مورد استفاده در لوله کشی فاضلاب
  • بست های مورد استفاده در لوله کشی پوش فیت
  • بست های مورد استفاده در لوله کشی توکار
  • بست های مورد استفاده در لوله کشی روکار
  • بست های مورد استفاده در لوله کشی آتش نشانی
  • علت استفاده از انواع بست لوله در لوله کشی.
  • اشتباهات رایج در لوله کشی فاضلاب.
  • نکات فنی در انتخاب بست لوله و استفاده از آن.
  • دلیل استفاده از انواع بست لوله به جای روش های قدیمی تثبیت لوله.
  • آشنایی با انواع بست لوله.
  • تولید کننده انواع بست لوله.

بست لوله چیست ؟

بست لوله اصولاً یکی از ملزومات هرگونه شبکه لوله‌کشی سیال می باشد. هر نوع لوله کشی نیاز به تثبیت شبکه، در محل‌های ثابتی از ساختمان دارد. با توجه به وزن سیال عبوری و وزن شبکه لوله کشی در هر نوع کاری، نیاز است تا از انواع بست لوله استفاده گردد.

برای اطلاع از قیمت بست لوله با کارشناسان آریا تماس بگیرید. ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰

انواع بست لوله در شرکت اتصالات گاز آریا :

اتصالات جوشی آریا جام بهترین تولید کننده انواع بست لوله به قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد. بست های تولیدی این شرکت به شرح زیر می باشد:

  1. بست تک پیچ 
  2. بست دو پیچ
  3. بست پایه دار
  4. بست تی
  5. بست رگلاژی
  6. بست زرد
  7. بست علمکی ارتفاع ۵ سانت
  8. بست علمکی ارتفاع ۷ سانت

برای اطلاع از قیمت انواع بست، با کارشناسان آریا تماس بگیرید. ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰

بست های مورد استفاده در لوله کشی فاضلاب:

بست تی T ، بست رگلاژی ، بست پایه دار

بست های مورد استفاده در لوله کشی پوش فیت:

بست تی T ، بست رگلاژی ، بست پایه دار

بست های مورد استفاده در لوله کشی توکار:

بست ساده تک پیچ، بست ساده دو پیچ، بست پایه دار، بست تی ، بست علمکی، بست زرد

بست لوله مورد استفاده در لوله کشی روکار:

بست ساده تک پیچ، بست ساده دو پیچ، بست پایه دار، بست زرد

بست های مورد استفاده در لوله کشی آتش نشانی:

بست تی، بست رگلاژی، بست پایه دار، بست زرد

علت استفاده از انواع بست لوله در لوله کشی :

انواع بست لوله | بست لوله گاز

 زمانی که شما لوله کشی روی یک شبکه سیال انجام می دهید، مانند انواع لوله کشی فاضلاب یا لوله کشی گاز یا لوله کشی آتش نشانی یا آبرسانی انجام می دهید، دو اثر ثقلی وجود دارد:

  1. وزن لوله های استفاده شده در شبکه
  2. وزن مایع و سیالی که داخل آن جاری است

 از نکات بسیار فنی و مهم در لوله کشی گاز آتش نشانی و لوله کشی گاز توکار و لوله کشی گاز روکار ،  مهار کردن وزن لوله ها در ساختمان می باشد.

 توجه فرمایید که هر مقدار شما به کیفیت بالاتری دست می یابید، طبیعتاً از لوله های سنگین تری نیز در لوله کشی استفاده کرده اید، لذا وزن شبکه بالاتر است.

در اینجا استفاده از انواع بست لوله قوی تر می تواند تثبیت لوله در جای خود را تضمین نماید. 

اشتباهات رایج در لوله کشی فاضلاب :

از اتفاقات رایج در لوله کشی فاضلاب در ساختمان ها عدم مهار وزنه لوله کشی می باشد. متاسفانه حتی در ساختمان هایی با حضور ناظر مکانیک و تاسیسات نیز، دیده می‌شود که این امر جدی گرفته نمی شود.

 به طور مثال در یک ساختمان ۱۰ واحدی ساده، زمانی که شبکه فاضلاب در مسیر بارندگی‌های سیل‌آسا و شدید قرار می گیرد، وزن آب پر شده داخل لوله های آب باران ، گاهی اوقات به بیش از ۳ هزار لیتر یعنی حدود سه تن ، افزایش می‌یابد. در صورتی که ناظر مکانیک یا ناظر تاسیسات چنین وضعی را محاسبه نکرده باشد ، همین فشار باعث قیچی کردن و شکستن لوله ها و حرکت از جای خود می گردد.

این امر در لوله کشی گاز و لوله کشی آتش نشانی نیز مشهود است. مضاف بر آن که لوله های گاز و لوله های آتش نشانی که اغلب از لوله گاز توکار سپاهان استفاده می گردند، خود نیز وزن قابل توجهی را دارند.


قیمت اتصالات جوشی مانیسمان را از اینجا جویا شوید: قیمت اتصالات جوشی مانیسمان


جهت مشاهده وزن شبکه های سیال ، مانند لوله های گاز و لوله های آتش نشانی ، می‌توانیم به مقاله ” تولید لوله مانیسمان ” در وبلاگ شرکت آریا مراجعه فرمایید. وزن ها و ضخامت های لوله ها موجود می باشد.

در شرکت اتصالات گاز آریا، با لحاظ کردن چنین نکات فنی مبادرت به تولید انواع بست لوله مورد استفاده در صنعت ساختمان نموده‌ایم.

این تنوع تولید باعث گردیده تا با نظارت ناظر مکانیک هر ساختمان، بتوانید انواع بست‌ لوله استاندارد با توجه به محل استفاده و نوع لوله کشی، مانند لوله کشی فاضلاب، لوله کشی پوش فیت، لوله کشی آتش‌نشانی و لوله کشی گاز انتخاب نمایید.

نکته فنی ۱ : انتخاب بست لوله

با توجه به اجباری بودن استفاده از انواع بست در لوله کشی، انتخاب نوع بست مناسب در محل‌های مختلف بسیار مهم می‌باشد. 

بستی که در رایزر عمودی استفاده می گردد، ممکن است با بست افقی در زیر سقف ها یا جاهای دیگر ساختمان، تفاوت نماید. 

توجه به بست انتخابی باعث کمتر شدن هزینه در عین حصول مقاومت کافی در این شبکه می گردد. 

برای هر نوع از لوله کشی، نوع بست خاصی در شرکت اتصالات گاز آریا طراحی گردیده است.

نکته فنی ۲ : کیفیت انواع بست لوله

بعد از انتخاب انواع بست مناسب برای هر لوله کشی، انتخاب بست لوله با کیفیت مناسب و ضخامت ورق بالا ، نوع اتصال به لوله و نوع اتصال به بیس بسیار مهم است.

در میان تولید کنندگان اتصالات جوشی، تولیدکننده اتصالات جوشی آریا ارائه دهنده انواع بست لوله با کیفیت بسیار بالا می باشد.

نکته فنی ۳ : ساپورت لوله کشی فاضلاب

توصیه می گردد در لوله کشی فاضلاب و لوله کشی پوش فیت، کلیه لوله های عمودی از درون مجموعه ساپورت ایجاد شده با نبشی کشی، عبور نماید. این عمل باعث دسترسی به سر فولادی جهت تثبیت محل پایه ها می گردد. همچنین فاصله مناسبی با ملات چسبنده در ساختمان ایجاد خواهید کرد.

نکته فنی ۴ : جلوگیری از صدمات ناشی از انبساط و انقباض و نشت ساختمان

استفاده از ساپورت در اتصالات فاضلاب و لوله کشی پوش فیت ، باعث میگردد در نشست‌های آتی ساختمان، شبکه فاضلاب آسیب کمتری ببیند. انتخاب انواع بست لوله مناسب در داخل ساپورت ها نیز، تعیین‌کننده است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

نکته فنی ۵ : دستک از جای مناسب

در کلیه لوله های زیر سقفی، اعم از لوله کشی فاضلاب و لوله کشی آتش نشانی مهار وزن شبکه به محل‌های مناسبی از سقف توصیه می گردد. استفاده از دستک های مناسب که بار سقف به سازه اصلی ساختمان منتقل گردد، توصیه می گردد.

نکته فنی ۶ : لحاظ کردن ضریب انبساط

در شبکه های لوله کشی فولادی ، مانند لوله کشی گاز و لوله کشی آتش نشانی ، لحاظ کردن ضریب انبساط طولی بسیار جدی می باشد. متاسفانه این عملکرد نیز جزو نکات کمتر دیده شده در ساختمان می باشد. 

انبساط فولاد در گرمای تابستان ، می تواند اثر جدی در تغییر فرم و فشار به جوش ها گردد. لذا لحاظ کردن ضریب انبساط طولی میتواند منتج به تعلیق و معلق کردن وضعیت قطعات جهت اجازه دادن به حرکت لوله در مسیر هدفمند مورد طراحی ما قرار میگیرد.

اگر شما بهترین نوع جوش و بهترین نوع متریال را نیز در آتش نشانی یا گازرسانی استفاده کرده باشید، مجاز نیستید با تحت فشار قرار دادن ناخواسته محل جوش ها لوله کشی را صدمه پذیر نمایید. 

رفتار مناسب با لوله های فولادی قابل انبساط و پیش‌بینی اثرات انبساط طولی، علاوه بر حفظ شبکه لوله کشی، می تواند از صدمات لوله به نازک کاری ساختمان نیزبکاهد.


خواندن این مقاله را از دست ندهید: انواع اتصالات جوشی


نکته فنی ۷ : تحمل بار ناگهانی وزن آب

در لوله کشی آتش نشانی اثر دیگری قابل مشاهده خواهد بود و آن تحمل ناگهانی بار وزنی سیال داخل شبکه است. 

توجه فرمایید که یک شبکه لوله کشی آتش نشانی ممکن است سالیان سال، آب را داخل خود نبیند، فقط در مواقع حادثه، ناگهان حجم زیادی از آب که منبع آن می‌تواند منبع ذخیره آب در پشت بام یا مخزن آتش نشانی باشد، را در خود تحمل نماید. 

این اتفاق یک شوک وزنی و ثقلی به شبکه لوله کشی می باشد. 

در صورتی که وزن و ثقل در لوله کشی آتش نشانی پیش‌بینی نگردد، می‌تواند این بار ناگهانی چندین ساپورت و وزن را از محل خود کنده و دقیقاً در روزی که ما نیاز به شبکه لوله کشی آتش نشانی داریم، شبکه دچار تخریب و خروجی اشتباه گردد.

 به زبان ساده شبکه لوله کشی آتش نشانی در زیر سقف ها، باید در داخل بستی آویزان باشد. این نوع از انواع بست لوله، که به بست گلابی در اتصالات گاز آریا معروف است علاوه بر تحمل وزن لوله آتش نشانی، اجازه حرکت به لوله های زیر سقفی نیز می‌دهد. این حرکات گاهی اوقات در حدود چند میلیمتر است، ولی با توجه به اندازه حرکت این قطعات ( جرم لوله ها ) می تواند تخریب کننده و اثرگذار باشد.

نکته فنی ۸ : محاسبه تعداد بست لوله گاز

از نکات فنی فدا شده در ساختمانها، محاسباتی مانند تعداد بست در شبکه لوله کشی گاز یا آتش نشانی می باشد. متاسفانه گاهی جوشکارهای گاز، با حداقل تعداد بست، یک شبکه را مهار می نمایند. ولی مانند هر محاسبه سازه‌ای، باید تعداد بست ها تحت نظر مهندس مکانیک ساختمان یا مهندس ناظر ساختمان طراحی و دارای نقشه باشند.

چرا باید از بست لوله و نقشه بست به جای روش های قدیمی جهت تثبیت لوله ها استفاده کنیم :

 ایجاد بست و ساپورت در جای غلط، گاهی اوقات هیچ گونه اثری ندارد. لذا داشتن نقشه بست و طراحی محل بست ها می تواند راندمان بالایی در هزینه ایجاد شده جهت بست ها گردد.

تجربه بسیار غلط در سنوات گذشته، مخصوصاً در شبکه لوله کشی فاضلاب پلیکا، استفاده از سیم های آرماتور بندی و نیز استفاده از ملات جهت تثبیت لوله ها در زیر سقف ها و حفره های عبوری رایزرها بود.

به عنوان مثال فقط به چند نکته منفی بسنده می گردد.

اولاً سیم‌های آرماتور برخلاف تصور، کشسان بوده و با مرور زمان و با تحمل وزن فاضلاب و مخصوصاً در زمان‌های بارندگی که شبکه فاضلاب دارای وزن بالایی می گردد، دچار کشش شده و لوله ها در محل مورد هدف ما قرار نمی‌گیرد. این عمل مخصوصاً در لوله کشی فاضلاب به روش پلیکا ، باعث قیچی کردن بندها و ترک و شکستگی بندها می گردد.

 ثانیاً در صورت استفاده از ملات در محل عبور رایزرها از حفره های سقف، عملاً وزن رایزر و شبکه لوله کشی به محل‌های نامناسبی از کف یا سقف که می تواند حتی یونولیت باشد، منتقل می گردد. ناگفته پیداست که چنین عملکردی چه فجایع و صدماتی به بار خواهد آورد.

اصولاً ما در علم مهندسی، فارغ از مهندسی عمران و مهندسی مکانیک ، بر آن نظر داریم که هیچ نیرویی در هیچ نقطه‌ای از سیستم که خارج از محاسبات طراح و مهندس مجموعه می باشد، نباید اثر گذار باشد.

لذا در صنعت ساختمان و همکاران مهندس عمران نیز، هرگونه نیروی ناشی از وزن متریال مصرفی در ساختمان، باید به نقاط مورد نظر مهندس محاسب ساختمان و مهندس مکانیک ساختمان وارد گردد.

علاوه بر علم طراحی و مهندسی ، یکی از نکات مدیریتی در اجرای ساختمان ها آن است که اجازه ندهید هیچ عملکردی در ساختمان خارج از محاسبات مهندس محاسب و طراح پروژه صورت گیرد.

اجازه ندهید لوله کش گاز یا کسانی که آشنایی با محاسبات و برآیند ها و نیروها ندارند با تصورات غلط پروژه را به بیراهه ببرند.

آشنایی با انواع بست لوله در لوله کشی :

با توجه به انواع لوله کشی مانند لوله کشی گاز توکار ، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی، لوله کشی پوش فیت، لوله کشی فاضلاب و … از انواع بست لوله استفاده می شود.

در ادامه با انواع بست لوله و کاربرد هریک در لوله کشی های مختلف آشنا می شویم.

بست ساده یا تک پیچ و کاربرد آن در لوله کشی :

بست ساده تک پیچ و بست دوپیچ در انواع بست لوله

هرگاه بخواهیم لوله ای را بدون فاصله از یک دیوار یا حتی کف زمین مهار نمایید، برای آنکه لوله فاصله حداقل از دیوار داشته باشد، از این نوع بست ها استفاده می نماییم. 

بست لوله ساده عملاً از ۲ قسمت تشکیل گردیده است:

  1. زیره بست پلاستیکی
  2. رویه بست که از جنس فولادی یا اصطلاحاً آهنی می باشد. 

عملکرد بست ساده اینگونه است که زیره پلاستیکی در زیر لوله به عنوان بستر قرار می‌گیرد . رویه فولادی یا رویه آهنی بست توسط یک پیچ و رولپلاک از محل سوراخ طراحی شده در تنه بست عبور می‌نماید و لوله را به دیوار تثبیت می نماید.

علت استفاده از زیره در بست گازی تثبیت حرکت حداقل لوله می باشد. استفاده از پیچ و رولپلاک مناسب برای هر سایز بست الزامی می باشد.

یادآور می گردد که در قدرت پیچ و رولپلاک استفاده از مته با سایز مناسب و مهار کردن مناسب رولپلاک در داخل دیوار می تواند اثر جدی در تثبیت لوله و جلوگیری از لرزش و جدا شدن لوله گردد.

بست لوله تک پیچ یا دو پیچ، بسته به سایز لوله ها انتخاب می گردند .

در لوله کشی گاز روکار و لوله کشی گاز توکار و نیز لوله کشی آتش نشانی اغلب برای سایز ۱/۲ و نیز سایز ۳/۴ از بست یک طرفه استفاده می گردد.


خواندن این مقاله را از دست ندهید: لوله مانیسمان و رده لوله مانیسمان چیست ؟


در سنوات گذشته مشاهده می‌شد که به علت استفاده از ورق با ضخامت پایین در بست های ساده،  در عین درست بودن محل پیچ و رولپلاک به مرور زمان رویه ورق تحمل کافی وزن را نداشته و دچار تغییر فرم گردید.

 خوشبختانه مهندسین شرکت اتصالات گاز آریا با طراحی سازه ای انواع بست لوله و استفاده از ضخامت یک و نیم میلیمتر در بست های لوله نتایج خوبی گرفته اند. 

همچنین با استفاده از یک نک که عملاً جلوگیری از پیچش و خمش بست می‌نمایند، توانسته‌اند به مقاومت های بسیار خوبی در انواع بست لوله دست یابند.

در سایز های بالاتر یعنی لوله یک اینچ به بالا، استفاده از بست تک پیچ صحیح نبوده و بست دو پیچ یا بست دو طرفه شرکت اتصالات گاز آریا توصیه می گردد. این نوع بست ها می توانند توسط دو عدد پیچ و رولپلاک در دو طرف بست با تحمل بالایی لوله را روی دیوار مهار نماید.

بست های تولید شده در شرکت آریا، با توجه به تنوع آب و هوایی و سلیقه مشتریان مختلف در استان‌های مختلف با دو نوع بست گالوانیزه و بست سیاه ارائه می گردند.

مزیت بست گالوانیزه در مقاومت آن در مقابل زنگ زدگی می باشد.

بست لوله پایه دار :

بست پایه دار در انواع بست لوله

هرگاه بخواهیم لوله در لوله کشی فاضلاب یا لوله کشی پوش فیت یا لوله کشی گاز را به فاصله ۲ الی ۳ سانتیمتر از دیوار تثبیت گردد، از این بست پایه دار استفاده می کنیم. در واقع این نوع بست ها همان بست ساده هستند که روی یک پایه ثانویه سوار می شود.

بست پایه دار در شرکت آریا به ضخامت ۲ میلیمتر و پایه ۲ میلیمتر تولید می گردد.

عملکرد بست پایه دار به این صورت است که لوله توسط یک رویه فولادی و زیره پلاستیکی، روی پایه بست توسط یک نوع پیچ و مهره تثبیت می گردد.

انتخاب پیچ و مهره با سایز مقاوم و مناسب و همچنین طول مناسب عملکرد بست را بهتر می‌نماید. حال لوله که توسط ۲ پیچ و مهره به پایه تثبیت گردیده است، توسط دو پیچ و رولپلاک به دیوار متصل می گردد.

در این حال لوله ای که شما نصب کرده‌اید، به فاصله ۳ سانتیمتر ( ارتفاع پایه ) از دیوار فاصله می‌گیرد. البته در محله پروژه ، معمولاً ابتدا پایه به دیوار مهار می گردد و سپس لوله توسط دو پیچ و مهره روی پایه تثبیت می شود.

 مانند تولیدات شرکت اتصالات گاز آریا، تولید انواع بست لوله نیز با محاسبات مکانیکی همراه است. لذا علاوه بر انتخاب بست با ضخامت بالا نوعی نک در روی بست طراحی گردیده است.

این نک یا برجستگی باعث جلوگیری از پیچش و خمش ناخواسته بست ها می گردد و باعث حصول مقاومت بالایی می گردد.

بست های پایه دار شرکت آریا در دو نوع بست گالوانیزه و بست سیاه رنگ به بازار مصرف ارائه می گردد.

لیست قیمت لوله گاز را در این صفحه ببینید : قیمت اتصالات

شما می توانید با توجه به اقلیم استان خود انواع بست گالوانیزه یا سیاه را انتخاب نمایید. البته در محصولات صادراتی به کشور عراق و اربیل، اغلب بست های سیاه رنگ استفاده می گردد.

در بست های صادراتی به کشور افغانستان، اغلب از بست گالوانیزه استفاده می شود.

بست های شرکت اتصالات جوشی آریا همگی در کارتن های ۵ لایه با ضخامت بالا همراه با تسمه کشی به بازار ارائه می گردد.

در لوله کشی فاضلاب و لوله کشی آتش نشانی که اغلب زیر کار می باشند، به جای استفاده از پیچ و رولپلاک جهت تثبیت بستر و لوله به دیوار، از جوشکاری استفاده می گردد. 

اگر لوله کشی دارای ساپورت انتظار به عنوان قاب در اطراف شبکه باشد، پایه های بست با جوش به نبشی ها ملحق می گردند. 

در صورتی که جهت صرفه جویی در اجرای لوله کشی، ساپورت طراحی نگردیده باشد، از میلگرد یا بسترهای فولادی موجود در اسکلت ساختمان استفاده می گردد.

در رایزرها و شبکه‌های عمودی، استفاده از تعداد بست مناسب مهم است. 

سایز بست لوله گاز در آریا طوری طراحی گردیده است که کاملاً جذب با سایز لوله بوده و اجازه حرکت لوله را نمی دهد. در عین حال، آزادی کافی وجود دارد تا در اثر سفت شدن پیچ به بستر لوله پوش فیت، صدمه وارد ننماید.

بست لوله تی :

بست تی | بست T در انواع بست لوله | اتصالات جوشی آریا

 هرگاه بخواهیم در لوله کشی گاز توکار یا لوله کشی آتش نشانی یا لوله کشی پوش فیت، لوله را از زیر سقف عبور دهیم، از بست تی استفاده می کنیم.

بست لوله گاز تی شامل سه المان میباشد:

  1. رویه U شکل بست که از جنس فولادی است.
  2. زیره بست که شامل یک تسمه فولادی و یک بستر پلاستیکی می باشد.
  3. پایه یا تسمه فولادی ملحق به زیره.

این بست می تواند با توجه به تسمه ۳۰ سانتی متری که در پشت خود دارد، لوله را به فاصله ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر در زیر سقف حرکت دهد.

البته تسمه بست طوری انتخاب گردیده است که با توجه به طراحی مسیر عبور لوله، طول تسمه قطع گردد. تسمه توسط جوشکاری، به محل‌های از پیش دیده شده در سقف مهار می گردد.

در پروژه های ارزان سازی، از میلگردهای آویزان شده از سقف استفاده می‌شود. اما در پروژه های فنی و درجه یک در تمامی محل‌های عبور لوله ساپورت طراحی گردیده است.

روش نصب بست سقفی به این طریق است که لوله با دو عدد پیچ و مهره به زیر و تسمه زیرین ملحق می گردد. تسمه دنباله نیز توسط جوش به سقف مهار می گردد.

انتخاب تعداد بست مناسب در لوله کشی، بسیار جدی گرفته شود. بست موجود در شرکت آریا همگی از ضخامت ۲ میلیمتر و دارای رنگ می باشد. 

پیچ و مهره انتخابی گالوانیزه بوده و از سایز مناسب ۸ یا ۱۰ انتخاب می گردد. طول پیچ نیز با اندازه مناسب اجازه آزادی کافی جهت گردش رویه روی و نصب آسان تر در محل پروژه را می دهد.

بست لوله رگلاژی :

بست رگلاژی لوله گاز

 شرکت آریا تولید کننده بست آتش‌نشانی و بست گاز می باشد. بست رگلاژی از کامل ترین و مطمئن ترین انواع بست لوله، جهت تثبیت لوله ها در زیر سقف می باشد.

آن طور که در بالا دیدید بست تی جهت عبور لوله با فاصله ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر از زیر سقف طراحی گردیده است؛ در بست رگلاژی به جای استفاده از یک تسمه تی شکل ثابت در دنباله بست، از نوعی پیچ تمام رزوه استفاده گردیده است. این قطعه باعث میگردد که بتوانیم پس از نصب بست در زیر سقف، با استفاده از یک مهره لوله را چند سانتی متر به بالا یا پایین حرکت دهیم.

مخصوصاً در لوله کشی فاضلاب و لوله کشی پوش فیت، این عملکرد در ایجاد شیب کمک‌کننده است. ضمناً در لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی گاز، این عملکرد می‌تواند خطاهای محاسبات و اجرای لوله کشی را به نزدیک صفر کاهش دهد.

بست رگلاژی دارای دنبال های مفتولی شکل با میله تمام رزوه میباشد. انتخاب میله و مفتول ۱۰ میلیمتر در دنباله انواع بست‌ لوله آریا تضمین کننده کیفیت بالای این محصول می باشد.

بست لوله زرد :

بست زرد | بست لوله کشی روکار و توکار گاز

بست زرد از قدیمی ترین انواع بست لوله در ایران می باشد. البته به این نوع بست انتقادات زیادی و به درستی وارد است. چرا که از مقاومت پایینی برخوردار می باشد. اما شبکه لوله کشی گاز سنتی ایران مخصوصاً در روستاها و در قسمت هایی که زیبایی لوله کشی آنچنان مورد توجه نمی باشد، طرفداران زیادی دارد.

 مزیت بست زرد، در راحتی اجرا میباشد.

اولاً به جای دو پیچ رولپلاک، یک پیچ رولپلاک استفاده می گردد.

ثانیاً در لوله کشی گاز روکار که لوله ها از کنج سقف و دیوار عبور می نماید، برای لوله کش مطلوب می باشد .

بست شامل دو قسمت یو شکل، که زیر و روی بست را تشکیل می دهند، می باشد. زیره توسط یک پیچ و رولپلاک به دیوار یا کنج متصل می گردد.

رویه نیز با عبور لوله از خود توسط دو پیچ استوانه به سایز ۵ میلیمتر به زیر بست متصل می‌شوند . این بست از مقاومت کمتری برخوردار است. لذا اغلب در سایز  1/2 اینچ ، سایز ۳/۴ اینچ و سایز ۱ اینچ تولید می گردد. 

با آن که در شبکه سنتی لوله کشی گاز خانگی، از سایز های بزرگتر بست زرد نیز استفاده می گردد. اما گروه فنی و طراحی شرکت آریا بست زرد را برای سایزهای بزرگ به هیچ عنوان توصیه نمی کند.

بست لوله علمکی:

بست علمکی لوله گاز

بست علمکی از انواع بست لوله می باشد. جهت تثبیت علمک لوله گاز به دیوار طراحی گردیده است. بست علمکی شرکت اتصالات جوشی آریا در دو ارتفاع ۵ و ۷ سانت تولید می گردد.

اغلب لوله های گاز که از شبکه شهری وارد شبکه خانگی می‌گردند، در دیوار ورودی ساختمان و زیر رگلاتور دارای یک علمک ۱/۷ متر می باشند.

 این علم که خود دارای یک غلاف گالوانیزه می باشد، باید به دیوار ساختمان مهار گردد. چرا که نباید محل رگلاتور و اتصالات دور رگلاتور هیچ گونه حرکتی را تحمل نماید.

بست علمکی با فاصله ۵ سانتی‌متر یا ۷ سانتی متر که در پایه دارد، لوله را با فاصله از دیوار نگه می‌دارد. در کلام ساده، بست علمکی همان بست پایه دار می باشد که به جای فاصله دو یا سه سانتی فاصله ۵  یا ۷ سانتی متری را تامین می نماید.

البته به علت ارتفاع بیشتر پایه، در شرکت اتصالات گاز آریا، این نوع پایه از ضخامت ۴ میلیمتر تولید میگردد. ضخامت بالای پایه باعث تثبیت بهتر علمک روی دیوار می گردد. بست لوله آریاپایپ دارای کیفیتی بی نظیر است.

تولید کننده بست لوله :

بهترین بست گازی و مناسب ترین بست آتش نشانی و دیگر انواع بست لوله را می توانید در شرکت اتصالات گاز آریا بیابید.

یکی از نقاط قوت محصولات اتصالات جوشی آریا ، از جمله بست گازی ، در نوع بسته بندی خاص این محصولات می باشد.

بست لوله گاز تولید شده در شرکت آریا، همگی در کارتون های ضخیم و با بست بندی حرفه‌ای به بازار مصرف ارائه می گردد. از انتخاب بست ها با نام‌‌های مشابه و پسوندهای کلاهبرداران، خودداری نمایید.

محصولات شرکت اتصالات جوشی آریا جام با همین نام روی کلیه کالاها ارائه می گردد.

آریا ارائه دهنده محصولات اتصالات جوشی گاز مانند زانو گازی ( زانو مانیسمان استاندارد و درزدار )، سردنده گاز،  سه راهی گاز، تبدیل گازی و کپ گازی می باشد.

جهت تسهیل فروش بست و نیز تسهیل تقسیم کالا در محل پروژه ها، انواع بست لوله شرکت آریا دارای بچه بسته یا بسته ثانویه بوده و عملاً کار شمارش را در فروشگاه فروش محصولات راحت تر می نماید.

 به طور مثال بست با کارتون ۵۰۰ تایی شامل ۱۰ بچه بسته فرعی ۵۰ تایی می باشد.

اصولاً در شرکت اتصالات گاز آریا به تقلید از کمپانی های بزرگ دنیا، بسته بندی و نوع ارائه محصول به بازار مصرف جدی گرفته می شود. این عمل شان کالا را بالا نگه داشته و باعث جلوگیری در اشتباهات سایزینگ و تعداد در پروژه ها می گردد.

برای خرید بست فلزی با کارشناسان فروش آریا تماس بگیرید.


با تشکر از اینکه سایت رسمی تولید کننده اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

نیاز به لوله و اتصالات جوشی و ملزومات لوله کشی گاز دارید؟ به بخش لیست قیمت اتصالات مراجعه فرمایید.

در صفحه قیمت اتصالات، می توانید از قیمت اتصالات مانیسمان و قیمت لوله گاز مانیسمان برای لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی مطلع شوید.

میدانستید برای لوله کشی گاز فشار قوی ، خرید اتصالات فشار قوی استاندارد، تضمین کننده جان و مال مصرف کننده و تضمین کننده اعتبار پیمانکار ساختمان می باشد؟

آریا جام تولید کننده اتصالات فشار قوی استاندارد با برند بنکار آریا می باشد. تمامی اتصالات فشار قوی این کارخانه، دارای حک استاندارد می باشد.

برای لوله کشی گاز روکار ، نیاز به اتصالات لوله سیاه و اتصالات درزدار دارید؟ قیمت لوله درزدار سیاه و  قیمت اتصالات جوشی درزدار آریا را ببینید و با تخفیف خوب خریداری کنید!

پایین بودن قیمت اتصالات ، در کنار بالا بودن کیفیت و مشتری مداری، از مهمترین علت محبوبیت شرکت آریا می باشد. در کنار تمامی این مزایا، آریا تمامی تولیدات خود را گارانتی مادام العمر کرده است تا با خیال راحت اقدام به خرید لوازم لوله کشی ساختمان نمایید.

میدانستید آریا به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله api ، لوله رده ۴۰ ، لوله گازی روکار سنگین، لوله مانیسمان رده ۲۰ می باشد.

خرید عمده لوله گاز از کارخانه های بسیار معتبر تولید لوله، جهت تولید اتصالات جوشی گاز و نظارت بالا بر کیفیت لوله های خریداری شده، باعث شده تا خریداران این مجموعه با خیال راحت اقدام به خرید لوله گازی استاندارد با قیمت مناسب نمایند. لذا شاهد حجم بالای خرید و فروش لوله گازی در این مجموعه هستیم.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات لوله گاز فلزی اعم از اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست لوله تولید می گردد. قیمت تمامی این محصولات در صفحه لیست قیمت لوله و اتصالات موجود می باشد.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز اعم از  لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ در ساعات کاری ما تماس بگیرید. یا با واتساپ شرکت ۰۹۳۹۳۸۶۱۵۵۸ در ارتباط باشید.

در قسمت وبلاگ سایت، می توانید اطلاعات جامعی راجع به تولید لوله و اتصالات بیابید.

ویدیوهای صنعتی در حوزه تولید، در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ قابل مشاهده می باشد.

انواع کپ لوله | کورکن چیست
اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *