لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار ؟

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار ؟

هنگامی که میخواهیم در ساختمان خود لوله کشی گاز، بازسازی، تغییرات یا افزایش انشعابات داشته باشیم، این سوال پیش می آید که لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار؟

آیا انجام لوله کشی گاز توکار یا روکار یک انتخاب و یک سلیقه است یا اینکه ضوابط و مسائل دیگری تعیین کننده این موضوع می باشد؟ 

در مقاله ” لوله کشی گاز توکار یا روکار ” با موارد زیر آشنا می شویم:

  • در چه نوع پروژه و ساختمان هایی از لوله کشی گاز توکار یا روکار استفاده میکنیم؟
  • معایب و مزایای لوله کشی گاز توکار و روکار
  • خطرات لوله کشی گاز توکار
  • چه نوع مصالح و لوازمی در لوله کشی گاز توکار و روکار استفاده می شود؟

توجه کنید که بسته به روش و نوع ساختمان سازی شما، نوع لوله کشی گاز توکار یا روکار انتخاب می گردد.

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار ؟

در چه نوع پروژه و ساختمان هایی از لوله کشی گاز روکار استفاده میکنیم؟

  • ساختمان‌های قدیمی که قبلاً ساخته شده و اکنون نیاز به لوله کشی گاز دارند.
  • در پروژه های ارزان سازی و مسکن های روستایی.

لوله کشی گاز روکار در ساختمان های قدیمی:

لوله کشی گاز خانگی به صورت سراسری در ایران، طی دو دهه گذشته گسترش چشمگیری داشته است. 

در شهرهایی که به تازگی دارای لوله کشی و شبکه لوله کشی گاز شهری میگردند، برخی ساختمان‌های قدیمی مانند ساختمانهای ساخت ۳۰ و ۴۰ سال پیش، فاقد لوله کشی داخلی خانگی می باشند. لذا در این پروژه ها، جهت رساندن گاز به مصرف کننده، نیاز است مجدداً لوله کشی انجام گردد. 

از آنجایی که این ساختمان قبلا ساخته شده و پیش بینی هایی برای لوله ها صورت نگرفته است، شما ناچار هستید لوله کشی روکار گاز انجام دهیم.

 لوله کشی گاز در این ساختمانها، ضوابط خاص خود دارد. در هر دو لوله کشی گاز توکار یا روکار، حضور سازمان نظام مهندسی و کارشناسان شرکت گاز، جهت تاییدیه ها اجباری می باشد. فقط روش لوله کشی و متریال مورد استفاده در لوله کشی توکار و روکار فرق می‌کند.

لوله کشی گاز روکار در پروژه های ارزان سازی و مسکن های روستایی:

در شهرک‌های روستایی یا خانه های نوساز روستایی، جهت رسیدن به هزینه تمام شده پایین، از لوله کشی گاز روکار استفاده می گردد. اینکه چرا لوله کشی گاز روکار ارزان تر میباشد در مقایسه متریال به آن خواهیم پرداخت.

قیمت لوله گاز را در این صفحه ببینید : لیست قیمت لوله گاز

معایب و مزایای لوله کشی گاز روکار:

مزایای لوله کشی روکار:

مزایای لوله کشی گاز روکار | معایب لوله کشی روکار گاز
  • ارزان بودن متریال و لوله های مصرفی. 
  • در معرض دید بودن لوله های گاز: خطرات کمتری این لوله‌ها را تهدید می‌کند و هرگونه عیب یا نشتی را به راحتی می توانید بیابید.
  • سرعت اجرای بالا:  لوله کشی گاز روکار نیاز به نوار پیچی ندارد و حساسیت‌های لوله کشی گاز توکار را ندارد. لذا پروژه با سرعت بیشتری انجام می گیرد.
  • سهولت تغییرات: به دلیل در دسترس بودن لوله ها در لوله کشی گاز روکار، همیشه قابلیت دریافت انشعابات جدید و تغییر مسیر و تغییر جایگاه مصرف کننده ها وجود دارد.

معایب لوله کشی روکار:

معایب لوله کشی گاز روکار

عدم زیبایی و در معرض دید بودن لوله ها: در لوله کشی روکار گاز شما در گوشه و کنار، داخل و خارج خانه شاهد لوله هایی هستید که از لحاظ بصری زیبایی ندارند. این مساله بزرگترین عیب لوله کشی گاز روکار می باشد.

ضربه خور بوده و قابلیت صدمه پذیری: لوله ها به علت در دسترس بودن، مخصوصاً در ارتفاعات پایین، ضربه خور بوده و قابلیت صدمه پذیری دارند.

استفاده از بست های متعدد در مسیر لوله کشی: استفاده زیاد از بست در مسیر لوله کشی گاز روکار باعث زشت شدن لوله کشی می گردد.

در چه نوع پروژه و ساختمان هایی از لوله کشی گاز توکار استفاده میکنیم؟

اگر ساختمانی نوسازی گردد، یعنی ساختمان از صفر ساخته شود، صلاح بر آن است که لوله کشی گاز توکار انجام گیرد. لوله کشی گاز توکار به علت استفاده از لوله مانیسمان بدون درز یا لوله سپاهان api، که کمی گرانتر از لوله های روکار گازی است، پروژه را گران تر تمام می کند.

لوله کشی گاز توکار نیاز به نوار پیچی دارد که در بخش ضوابط لوله کشی گاز توکار به آن خواهیم پرداخت. ولی مزیت بزرگ این روش لوله کشی، طول لوله کشی پایین تر به علت استفاده از مسیرهای میانبر و حفظ زیبایی لوله کشی می باشد، چرا که لوله ای در روی کار، مخصوصاً داخل واحدها ملاحظه نمی کنید.

معایب و مزایای لوله کشی گاز توکار:

لوله کشی گاز توکار یا روکار ؟

مزایای لوله کشی گاز توکار:

  • زیبایی و تمیزی کار: از آنجایی که لوله ها نوار پیچی شده و داخل کار قرار می گیرند، شاهد لوله های مختلف در گوشه و کنار ساختمان نمی‌باشیم و معماری ساختمان مطلوب خواهد بود.
  • عمر بالای لوله کشی گاز توکار: اگر در لوله کشی گاز توکار، نوار پیچی درست صورت گیرد و ضوابط سازمان نظام مهندسی رعایت گردد، می تواند عمری بسیار طولانی تر از لوله کشی گاز روکار داشته باشد.
  • تنوع انتخاب مسیر و تنوع انتخاب محل مصرف کننده ها: از آنجا که لوله به روش توکار در ساختمان جابجا می شود، دست طراح در ایجاد مسیرهای مناسب برای لوله کشی گاز، باز می باشد.
  • تحمل فشار بالا: به علت استفاده از اتصالات مانیسمان بدون درز و لوله های api سپاهان و لوله های مانیسمان بدون درز، لوله کشی توکار از تحمل فشار بالاتری برخوردار است. 

درست است که طبق ضوابط شرکت گاز، لوله کشی گاز توکار یا روکار فقط تا ۱۰ پوند در ساختمان تست میگردد. اما کلیه اتصالات جوشی بدون درز و لوله های مانیسمان بدون درز در محل کارخانه، از تست بالاتری برخوردار می گردند. 

جهت مقایسه باید بدانیم که لوله های مانیسمان و اتصالات مانیسمان تا ۱۷۰ بار فشار تست می‌گردند و لوله های درزدار و اتصالات درزدار تا ۸۰ بار فشار تست میگردد. 

 می توانید جهت ملاحظه جداول تست استاندارد به صفحه اطلاعات فنی اتصالات گاز سایت آریا پایپ مراجعه فرمایید.

معایب لوله کشی گاز توکار:

  • حساسیت اجرا و سخت بودن ضوابط: البته تمامی سازنده ها و مهندسینی که بر پایه علم فعالیت می نمایند، می دانند که ضوابط پیچیده و سخت حاکم بر هر پروژه‌ای، می‌تواند ضامن کیفیت و کاربری بالای این محصولات باشد. 
  • عدم دسترسی به لوله ها در تعمیرات و تغییرات معماری داخلی ساختمان.
  • حساسیت بسیار بالای جوشکاری و لوله کشی گاز: از آنجایی که لوله توسط مصالحی مانند گچ پوشانده می شود، اشتباهات کارگری و خطای انسانی و کیفیت پایین جوش می تواند به علت مدفون شدن، فاجعه بار باشد.

خطرات لوله کشی گاز توکار :

در پاسخ به اینکه خطرات لوله کشی گاز توکار چیست ؟ باید گفت در صورتی که در لوله کشی گاز توکار، تمامی استانداردها رعایت شود،از لوله، اتصالات و دیگر ملزومات استاندارد استفاده گردد و لوله کشی توسط افراد فنی و با تجربه صورت گیرد، خطری ساختمان شما را تهدید نخواهد کرد. اما در صورتی که حتی یکی از استاندارد ها رعایت نشود، و به هر دلیلی نشتی گاز در ساختمان اتفاق بیفتد، خطرات بسیار جدی جان و مال ساکنین را تهدید خواهد نمود.

در هر حال لوله کشی آتش نشانی و استفاده از سیستم های اعلام حریق و اطفاء حریق در ساختمان ها به شدت توصیه می گردد.

برای آشنایی با استاندارد لوله کشی گاز توکار به مقاله ” استاندارد لوله کشی گاز توکار ” مراجعه نمایید.

با توجه به معایب و مزایای ذکر شده، می بینیم که بسته به روش و نوع ساختمان سازی ، نوع لوله کشی گاز توکار یا روکار انتخاب می گردد.


قیمت این محصولات را از اینجا چک کنید: اتصالات جوشی مانیسمان


چه نوع مصالح و لوازمی در لوله کشی گاز توکار یا روکار استفاده می گردد؟

لوازم لوله کشی گاز | اتصالات جوشی آریا

ضوابط نظارت و کیفیت لوله کشی گاز توکار یا روکار یکسان است، اما نوع متریال مورد استفاده متفاوت میباشد. لوله کشی گاز توکار یا روکار شامل مصالح کلی زیر می باشد:

  1. لوله گاز
  2. اتصالات گاز
  3. نوار عایق
  4. شیرآلات گازی
  5. الکترود

نکته : برای اجرای لوله کشی گاز توکار یا روکار و خرید لوله مناسب لوله کشی گاز توکار یا روکار، حتماً از نظر کارشناسان شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی بهره جویید.

 ضوابطی بر خرید اینگونه کالاها، حاکم است که در صورت عدم رعایت، باعث تایید نشدن لوله کشی گاز می گردد. 

آریا جام ارائه دهنده تمامی اقلام مورد نیاز جهت لوله کشی گاز توکار یا روکار و لوله کشی آتش نشانی می باشد.

انواع اتصالات جوشی اعم از زانو گازی، سردنده گاز، سه راهی گاز، تبدیل گازی، کپ لوله گاز و بست لوله گاز را می توانید از آریا خریداری نمایید.

لوله گاز در لوله کشی گاز توکار:

لوله گاز در لوله کشی گاز توکار یا روکار

تا حدود سال ۱۳۹۲ تنها لوله ای که برای لوله کشی گاز توکار مورد تایید بود، لوله بدون درز یا لوله مانیسمان بود، اما با ورود تکنولوژی های جدید، کارخانجات لوله سازی، لوله جدیدی با نام لوله api را با تایید توکار تولید کردند.


خواندن این مقاله را از دست ندهید: لوله api چیست ؟ لوله مانیسمان چیست ؟


مهم‌ترین کارخانجات تولید کننده لوله api به شرح زیر است:

  • لوله api سپاهان
  • لوله api سپنتا
  • لوله api ساوه
  • لوله api کچو

اغلب کارخانجات تولید کننده لوله api، علاوه بر لوله api، لوله گازی معمولی نیز تولید می نمایند. لذا توجه فرمایید که حتماً لوله مخصوص توکار، یعنی لوله api را تهیه فرمایید. 

برای آشنایی با روش های شناخت و بازرسی فنی و آنالیز فوری لوله های گازی، به مقاله ” بهترین نوع لوله گازی و اتصالات گازی ” مراجعه فرمایید.

لوله گازی در لوله کشی گاز روکار:

لوله گازی در لوله کشی گاز توکار یا روکار

در لوله کشی گاز روکار، استفاده از لوله گاز درزدار معمولی استاندارد مجاز می باشد.

قیمت اتصالات را در این صفحه ببینید : لیست قیمت اتصالات

متاسفانه از اشتباهات بسیار رایج و خیانت آمیزی که در لوله کشی گاز روکار بسیار قابل مشاهده است، استفاده از لوله شوفاژ به جای لوله گاز می باشد.

طبق ضوابط استاندارد، استفاده از لوله درزدار با ضخامت و وزن خاص، در این نوع لوله کشی مجاز می باشد. 

به طور مثال  هر ۶ متر لوله گاز یک اینچ استاندارد برای لوله کشی گاز روکار، باید ۱۴ کیلو گرم وزن داشته و دارای ضخامت ۳ میلیمتر میباشد. 

لوله ای با ضخامت کمتر از ضخامت استاندارد، شامل استاندارد لوله کشی گاز نمی‌باشد و مناسب لوله کشی شوفاژ، فن کویل و دیگر چیزها می باشد. تمامی لوله های گاز باید دارای استاندارد با کد ۳۰۷۶ روی خود باشد.


این مقاله را از دست ندهید : ” لوله درزدار چیست؟


کارخانه های تولید کننده لوله درزار در ایران به ترتیب کیفیت :

  1. لوله گاز سپاهان روکار
  2. لوله گاز سپنتا
  3. لوله گاز ساوه
  4. لوله گاز آریا
  5. لوله گاز کیهان
  6. لوله گاز یاران
  7. لوله گاز کچو 

ضوابط استاندارد و وزن لوله، فارغ از برند و مارک لوله باید رعایت گردد. 

اتصالات جوشی گاز در لوله کشی گاز توکار و روکار :

بهترین اتصالات گازی جهت لوله کشی گاز توکار یا روکار

مهمترین متریالی که در لوله کشی گاز استفاده می گردد، انواع اتصالات جوشی می باشد. 

طبق ضوابط لوله کشی گاز توکار، فقط استفاده از اتصالات بدون درز یا اتصالات جوشی مانیسمان و در لوله کشی گاز روکار استفاده از اتصالات جوشی درزدار مجاز می باشد. 

طی سال‌های اخیر با نظارت سازمان استاندارد، ضوابط بسیار ایمن و جدی بر تولید اتصالات جوشی گاز حاکم گردیده است. اتصالات جوشی گاز جزو مهمترین محصولاتی می باشد که شامل استاندارد اجباری می باشند. هیچ قطعه ای در لوله کشی گاز توکار یا روکار به صورت غیر استاندارد مجاز نمی باشد. 

در ایران شرکت‌های بسیار محدودی دارای استاندارد کلیه کالاها می‌باشند. شما می توانید اتصالات استاندارد را از آریا خریداری نمایید.


خواندن این مقاله را از دست ندهید: انواع لوله کشی فاضلاب ساختمان


نوار عایق در لوله کشی گاز توکار:

نوار عایق در لوله کشی گاز توکار

طبق ضوابط سازمان نظام مهندسی و شرکت گاز، کلیه لوله هایی که توسط هرگونه مصالح مانند گچ و سیمان و … پوشیده می‌گردد،  الزاماً باید توسط دو لایه نوار عایق پوشیده گردد. 

نوار عایق گاز و رنگ پرایمر باید از یک برند انتخاب گردد. 

بهترین نوارهای عایق که در ایران استفاده می گردد:

  1.  نوار عایق نیاشیمی
  2. نوار عایق آلتن

البته این کالاها خود شامل زیر گروه هایی مانند نوار سیاه خطی یا نوار سفید خطی یا نوار سرجوش گرم میباشد.

شیر گازی در لوله کشی گاز توکار یا روکار :

شیرگازی استاندارد در لوله کشی گاز توکار یا روکار

شیرگازی جزو ضوابط استاندارد اجباری می باشد، لذا مانند اتصالات جوشی استاندارد، شیر گازی نیز باید دارای نشان حک شده استاندارد بر روی خود باشد.  نوع شیر گازی که در لوله کشی گاز توکار یا روکار استفاده می نمایید، تفاوتی نمی کند.

بهترین شیرالاتی که در بازار ایران شناخته شده است به ترتیب کیفیت به صورت زیر می باشد:

  1. شیر گازی امین
  2. شیر گازی آذر
  3. شیرگازی نگین
  4. شیر گازی سارا
  5. شیر گازی حقیقی
  6. شیر گازی ۷۷

برای خرید لوله، اتصالات و ۰ تا ۱۰۰ ملزومات لوله کشی گاز توکار یا روکار و لوله کشی آتش نشانی با شماره ۳۰ ۳۰ ۸۶ ۳۳ – ۰۲۱ تماس بگیرید.


الکترود در لوله کشی گاز توکار یا روکار :

انواع الکترود جوشکاری به همراه توضیح اعداد روی الکترود

الکترود جوشکاری نیز در لوله کشی گاز توکار یا روکار هیچ تفاوتی با هم ندارند و شما باید از الکترود استاندارد جهت جوشکاری اتصالات و لوله ها استفاده نمایید.

در لوله کشی گاز توکار یا روکار، انواع الکترود جوشکاری به دو علت حائز اهمیت میباشد.

  • نوع الکترود خوب باعث ایجاد جوش و اتصال بهتر می گردد.
  • لوله کشی گاز با الکترود مناسب همیشه بهتر صورت می گیرد.

چند برند خوب الکترود مورد استفاده در لوله کشی گاز توکار یا روکار برند های زیر میباشد: 

برندهای معتبر الکترودهای 6010 در ایران

شاید خواندن این مقاله برایتان جالب باشد : فایرباکس چیست ؟


 

نکات فنی در لوله کشی گاز توکار یا روکار:

چند نکته را به یاد بسپارید:

یکی از نکات بسیار مهم در اجرای لوله کشی گاز توکار یا روکار استفاده از پرسنل مجرب و شرکت تاسیساتی گاز مناسب می باشد. مانند هر تاسیسات یا هر مسئله اجرایی در ساختمان شما، در صورتیکه بهترین متریال و گران ترین کالا را هم تهیه کنید، اما از خدمات فنی و گروه های تاسیساتی مناسب استفاده نکنید، به کیفیت مطلوبی دست نخواهید یافت.

به علت حساسیت بسیار بالای لوله کشی گاز، استفاده از نیروهای کم تجربه و بدون تاییدیه شرکت گاز به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. 

مراقب باشید که شرکت تاسیساتی نیروهای فنی مناسب در اختیار داشته باشد و دارای تاییدیه های لازم جهت اجرای لوله کشی گاز باشد. 

توصیه می‌شود از شرکت های تاسیساتی گاز خوشنام در این رشته استفاده نمایید. چرا که لوله کشی گاز توکار یا روکار ممکن است در یک عملیات ۱۰ الی ۱۵ روزه به پایان برسد، اما به دلیل بازدیدهای مکرر سازمان نظام مهندسی و شرکت گاز ممکن است شما تا ماه ها و گاهی اوقات تا پایان پروژه با شرکت تاسیساتی گاز در ارتباط باشید. لذا نیروهای کم تجربه با توانایی پایین، می تواند پروژه شما را به چالش بکشند. 

با مراجعه به سازمان نظام مهندسی پروژه های زیادی را می توانید بیابید که به علت  عدم کفایت شرکت تاسیساتی، دچار چالش‌های جدی و هزینه‌های سربار زیاد گردیده است.

نکته دیگر آن که پروژه شما چه کوچک و چه بزرگ، نیاز به ناظر سازمان نظام مهندسی و ناظر شرکت گاز دارد. لذا با اعتماد به این گروه ها، توجه داشته باشید که نظارت سازمان نظام مهندسی برخلاف آنچه که به نظر دست و پاگیر است، می‌تواند ضامن کیفیت کار شما باشد. 

توصیه می‌کنیم به مهندسین شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی اعتماد کرده و تمامی نکات فنی گفته شده توسط ایشان راه موبه‌مو اجرا فرمایید.

در پایان توصیه می کنیم در اجرای لوله کشی گاز توکار یا روکار و همچنین لوله کشی آتش نشانی لوله های خود را ترجیحا از لوله سپاهان api استفاده نمایید. 

لوله سپاهان | لوله سپنتا | لوله گاز توکار و روکار

اتصالات جوشی را با مراجعه به نمایندگی اتصالات گاز آریا از برند معتبری مانند اتصالات گاز آریا جام انتخاب نمایید. این محصولات دارای گارانتی مادام‌العمر بوده و با قیمت رقابتی بسیار مناسب، بهترین کیفیت اتصالات جوشی را در دسترس شما قرار می دهد. 

کارشناسان شرکت اتصالات جوشی آریا همیشه آماده و پاسخگو در جهت راهنمایی نکات لوله کشی گاز می باشد.

لیست خرید لوله کشی گاز توکار و روکار:

برای لوله کشی گاز توکار از لیست خرید زیر استفاده نمایید:

  1. لوله api سپاهان، سپنتا تهران یا لوله رده ۲۰
  2. اتصالات مانیسمان استاندارد آریا جام
  3. اتصالات چدنی اطراف انواع کنتور گاز
  4. نوار عایق نیاشیمی یا نوار عایق آلتن
  5. رنگ پرایمر هم برند نوار عایق
  6.  الکترود مارک ام تی ۱۲ یا میکا
  7. انواع بست سقفی یا دیواری
  8. نوار تفلون و شیرگازی

برای لوله کشی گاز روکار از لیست خرید زیر استفاده کنید:

  1. لوله گازی سپاهان، سپنتا یا آریاوا
  2. اتصالات درزدار استاندارد آریا جام
  3. اتصالات چدنی اطراف کنتور
  4. رنگ، نوار تفلون و شیرگازی
  5. انواع بست سقفی و دیواری
  6. الکترود مارک ام تی ۱۲ یا میکا

امیدواریم از مطالع مقاله ” لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار ؟ ” لذت برده باشید.

شما در ساختمان خود از کدام نوع لوله کشی استفاده کرده اید؟بنظر شما لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار؟ پاسخ خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ سوالات متداول لوله کشی گاز توکار یا روکار :

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار ؟

انتخاب نوع لوله کشی سلیقه ای نیست و با توجه به نوع ساختمان و پیشنهاد مهندس ناظر صورت می گیرد.
اما اصولا در ساختمان‌های قدیمی که قبلاً ساخته شده و اکنون نیاز به لوله کشی گاز دارند و
در پروژه های ارزان سازی و مسکن های روستایی از لوله کشی روکار استفاده می کنیم.
در پروژه های جدید و برای حفظ زیبایی ساختمان از لوله کشی توکار استفاده می کنیم.

معایب لوله کشی روکار چیست؟

۱- بزرگترین عیب لوله کشی گاز روکار عدم زیبایی و در معرض دید بودن لوله ها می باشد.
۲-ضربه خور بوده و قابلیت صدمه پذیری لوله ها به علت در دسترس بودن،
۳-استفاده از بست های متعدد در مسیر لوله کشی که باعث زشت شدن لوله کشی می گردد.

مزایای لوله کشی گاز توکار چیست ؟

زیبایی و تمیزی کار بخاطر این که لوله ها نوار پیچی شده و داخل کار قرار می گیرند،
عمر بالای لوله کشی گاز توکار: اگر در لوله کشی گاز توکار، نوار پیچی درست صورت گیرد و ضوابط سازمان نظام مهندسی رعایت گردد، می تواند عمری بسیار طولانی تر از لوله کشی گاز روکار داشته باشد.
تنوع انتخاب مسیر و تنوع انتخاب محل مصرف کننده ها: از آنجا که لوله به روش توکار در ساختمان جابجا می شود، دست طراح در ایجاد مسیرهای مناسب برای لوله کشی گاز، باز می باشد.
تحمل فشار بالا: به علت استفاده از اتصالات مانیسمان بدون درز و لوله های api سپاهان و لوله های مانیسمان بدون درز، لوله کشی توکار از تحمل فشار بالاتری برخوردار است. 


با تشکر از اینکه سایت رسمی تولید کننده اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

نیاز به لوله و اتصالات جوشی و ملزومات لوله کشی گاز دارید؟ به بخش لیست قیمت اتصالات مراجعه فرمایید.

در صفحه قیمت اتصالات، می توانید از قیمت اتصالات مانیسمان و قیمت لوله گاز مانیسمان برای لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی مطلع شوید.

میدانستید برای لوله کشی گاز فشار قوی ، خرید اتصالات فشار قوی استاندارد، تضمین کننده جان و مال مصرف کننده و تضمین کننده اعتبار پیمانکار ساختمان می باشد؟

آریا جام تولید کننده اتصالات فشار قوی استاندارد با برند بنکار آریا می باشد. تمامی اتصالات فشار قوی این کارخانه، دارای حک استاندارد می باشد.

برای لوله کشی گاز روکار ، نیاز به اتصالات لوله سیاه و اتصالات درزدار دارید؟ قیمت لوله درزدار سیاه و  قیمت اتصالات جوشی درزدار آریا را ببینید و با تخفیف خوب خریداری کنید!

پایین بودن قیمت اتصالات ، در کنار بالا بودن کیفیت و مشتری مداری، از مهمترین علت محبوبیت شرکت آریا می باشد. در کنار تمامی این مزایا، آریا تمامی تولیدات خود را گارانتی مادام العمر کرده است تا با خیال راحت اقدام به خرید لوازم لوله کشی ساختمان نمایید.خرید عمده لوله گاز از کارخانه های بسیار معتبر تولید لوله، جهت تولید اتصالات جوشی گاز و نظارت بالا بر کیفیت لوله های خریداری شده، باعث شده تا خریداران این مجموعه با خیال راحت اقدام به خرید لوله گازی استاندارد با قیمت مناسب نمایند. لذا شاهد حجم بالای خرید و فروش لوله گازی در این مجموعه هستیم. برای خرید لوله گاز سپاهان با کارشناسان آریا تماس بگیرید.

میدانستید آریا به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله api ، لوله رده ۴۰ ، لوله گازی روکار سنگین، لوله مانیسمان رده ۲۰ می باشد.

خرید عمده لوله گاز از کارخانه های بسیار معتبر تولید لوله، جهت تولید اتصالات جوشی گاز و نظارت بالا بر کیفیت لوله های خریداری شده، باعث شده تا خریداران این مجموعه با خیال راحت اقدام به خرید لوله گازی استاندارد با قیمت مناسب نمایند. لذا شاهد حجم بالای خرید و فروش لوله گازی در این مجموعه هستیم.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات لوله گاز فلزی اعم از اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست لوله تولید می گردد. قیمت تمامی این محصولات در صفحه لیست قیمت لوله و اتصالات موجود می باشد.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز اعم از  لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ در ساعات کاری ما تماس بگیرید. یا با واتساپ شرکت ۰۹۳۹۳۸۶۱۵۵۸ در ارتباط باشید.

در قسمت وبلاگ سایت، می توانید اطلاعات جامعی راجع به تولید لوله و اتصالات بیابید.

ویدیوهای صنعتی در حوزه تولید، در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ قابل مشاهده می باشد.

لوله کشی گاز توکار یا روکار
اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *