آشنایی با انواع کنتور گاز

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:

ذخایر گازی ایران از ۳ بخش تشکیل شده اند:

  • دسته اول : میدان‌های گازی
  • دسته دوم : ذخایر گاز طبیعی موجود در کلاهک‌های گازی میادین نفتی 
  • دسته سوم : گازهای همراه نفت در میادین نفتی.

 از آنجایی که کلیه میادین گازی ایران – مانند کلیه میادین نفتی – متعلق به شرکت ملی نفت ایران است، این شرکت از طریق شرکت‌های تابعه‌ی خودش، وظیفه استخراج گاز را برعهده دارد. این گاز که پس از استخراج و آماده سازی در اختیار شرکت ملی گاز ایران قرار می‌گیرد تا عملیات توزیع آن توسط این شرکت انجام شود.

شرکت ملی گاز ایران هم برای سنجیدن میزان مصرف مشترکین خود از کنتور گاز استفاده می کند و به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اینکه کنتور گاز چیست، نحوه کار کنتور گاز و انواع کنتور گاز بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با کنتورهای گاز و عملکرد کنتور گاز آشنا شویم.

کنتور گاز چیست؟

Get the gas meter | اتصالات گاز آریا
کنتور گاز چیست؟

همان طور که میدانید انواع کنتور گاز یک ابزار مخصوص برای اندازه گیری میزان گاز سوختی مصرفی است. کنتور از نظر فنی برای اندازه گیری حجم سوخت گازی – اعم گاز طبیعی و یا گاز مایع داخل نفت – به کار گرفته می شود. از نظر محل استفاده باید گفت که انواع کنتور های گازی در ساختمان های مسکونی، اماکن تجاری، واحدهای صنعتی و بازرگانی مورد استفاده قرار می گیرند که همین موضوع به خوبی گستردگی استفاده از گاز طبیعی را نشان می دهد.

اندازه گیری گاز ها حجم گاز ها فرآیندی به مراتب سخت تر از اندازه گیری حجم مایعات است. دلیل این سختی در ساختار گاز نهفته است و با یک مطالعه جزیی متوجه خواهیم شد که میزان دما و سطح فشار به شدت روی حجم گاز تاثیر گذار است. اما متخصصان برای حل این مشکل یک راه حل بسیار خوب را در نظر گرفته اند. آنها با ثابت نگه داشتن دو فاکتور صرفاً‌حجم را برای محاسبه گاز مصرفی اندازه گیری می کنند. 

به همین منظور آنها انواع کنتور گاز را به شکلی طراحی نموده و ساختند که حجم مشخصی از گاز را بدون در نظر گرفتن مقدار فشار و یا کیفیت گاز عبوری از کنتور اندازه گیری کنند. 

در تکمیل فرآیند اندازه گیری و محاسبه بهای گاز مصرفی، شرکت های ارائه دهنده گاز پروتکل هایی برای ارائه گاز را بین خودشان مرسوم کردند که طبق آن شرکت ها جهت اندازه گیری دقیق مقدار گاز عبوری از کنتورها و محاسبه بهای گاز مصرفی باید مقادیر دما و فشار را از قبل اندازه گیری کرده و تا حد امکان به صورت ثابت نگه دارند. از طرفی هنگام محاسبه بهای گاز مصرفی باید ارزش گرمایشی گاز – یعنی میزان گرمای تولیدی از حجم مشخص گاز – را نیز اندازه بگیرند که نشان دهنده کیفیت گاز ارائه شده است.

در ادامه مقاله و بعد از معرفی انواع کنتور گاز به بررسی روش محاسبه ارزش گرمایی خواهیم پرداخت.

قبل از آن باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت تغییر هر یک از این فاکتورها، نحوه محاسبه بها نیز تغییر خواهد داشت، اما در هر صورت عدد روی کنتور میزان حجم گازی که مصرف شده را نشان می دهد. برای بیشتر آشنا شدن با نحوه کار انواع کنتور گاز، در بخش بعدی با طراحی کنتور گاز بیشتر آشنا خواهیم شد.

طراحی کنتور گاز

طراحی خطوط لوله گاز |آریا پایپ
طراحی کنتور گاز

طراحی کنتور گاز به شکل های متفاوتی صورت می گیرد که ناشی از گستردگی سطح مصارف و همچنین تفاوت مصرف کننده های کوچک، بزرگ، صنعتی، تجاری و اداری است. در واقع بهتر است بگوییم که انواع کنتور گاز برای کاربری های مختلف بهینه سازی شده اند. این بهینه سازی، بر مبنای دبی حجمی جریان گازی که قرار است مصرف شود، انجام می شود. به همین منظور باید ابتدا میزان گاز مصرفی در یک واحد خانگی یا صنعتی تخمین زده شود. بر اساس مقدار جریان مورد انتظار و نوع گازی که قرار است اندازه گیری شود و فاکتورهایی که به آن اشاره شد، مدل کنتور انتخاب می شود. در ادامه با هم به بررسی انواع کنتور گاز از نظر نحوه کارکرد می پردازیم.

انواع کنتور گاز

انواع کنتور گاز
انواع کنتورهای گاز

انواع کنتور گاز حجم گاز مصرفی را اندازه میگیرند، اما با توجه به حجم و شدت گاز مصرفی یک واحد، ممکن است ساختار آنها برای اندازه گیری دقیق تر با یکدیگر متفاوت باشد. اما در نهایت همه آنها یک هدف را دارند.

کنتور گاز در شبکه گازرسانی، از نظر کاربرد به ۲ نوع تقسیم می شود:

  • انواع کنتورهای گاز خانگی
  • انواع کنتور های گاز صنعتی

انواع کنتور گاز خانگی

کنتور گاز دیافراگمی G2.5 و G4 و G6 ، از انواع کنتورهای گاز خانگی می باشد.

انواع کنتور گاز صنعتی

انواع کنتورهای گاز صنعتی متنوع تر از انواع کنتور گاز خانگی می باشد:

  • کنتورهای گاز دیافراگمی G10 تا G100
  • کنتور گاز توربینی
  • کنتور گاز التراسونیک
  • کنتور گاز اوریفیسی

حال به معرفی انواع کنتور گاز و نحوه کار کنتور گاز های مختلف خواهیم پرداخت.

برای شروع به سراغ کنتور گاز دیافراگمی می رویم که یکی از رایج ترین انواع کنتور گاز خانگی است.

کنتور گاز دیافراگمی

انواع کنتور گاز دیافراگمی
کنتور گاز دیافراگمی

همان طور که گفتیم این مدل یکی از رایج ترین انواع کنتور های گاز خانگی می باشد. این کنتور ساختاری ساده و معمولی دارد. کنتور گاز دیافراگمی در بسیاری از صنایع کوچک و مناطق مسکونی نیز نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر ساختاری و فنی، در کنتور گاز دیافراگمی، دو یا چند محفظه‌ با دیافراگم های محرک قرار داده می شود.

نحوه کار کنتور گاز دیافراگمی

نحوه کار کنتور گاز دیافراگمی به چه صورت است؟ این کنتور با ساختار خودش جریان گاز  را از طریق شیرهای داخلی به سمت این محفظه ها هدایت می کند. با این کار محفظه ها به طور متناوب از گاز پر و خالی می شوند و این اتفاق باعث تولید یک جریان دائم در قلب کنتور می گردد. حال هرچه دیافراگم ها باز تر شوند، حرکت خطی آنها نیز بیشتر خواهد شد. 

در ادامه اهرم های متصل به میل لنگ حرکت خطی دیافراگم ها را به حرکت چرخشی تبدیل می کند، که این حرکت چرخشی عنصر اصلی برای نشان دادن جریان است. حال اگر جریانی در کنتور وجود داشته باشد، یک شفت به واسطه مکانیزم میل لنگی بعد از دیافراگم به حرکت در خواهد آمد. این شفت متحرک می تواند مکانیزم شمارش کیلومتر را ایجاد کند و با همین مکانیزم حجم مصرفی گاز اندازه گیری خواهد شد. در موارد پیشرفته تر این مکانیزم پالس های الکتریکی را برای کامپیوتر تولید می کند تا کنتور به صورت دیجیتال مصرف گاز را اندازه بگیرد.

مشخصات کنتور گاز دیافراگمی

نوع مصرفظرفیت ( متر مکعب بر ساعت )مشخصه G-Rate
صنعتی یا تجاری۱۶۰G100
صنعتی یا تجاری۱۰۰G65
صنعتی یا تجاری۶۵G40
صنعتی یا تجاری۴۰G25
صنعتی یا تجاری۲۵G16
صنعتی یا تجاری۱۶G10
خانگی۱۰G6
خانگی۶G4
خانگی۴G2.5
مشخصات ظرفیت انواع کنتورهای گاز دیافراگمی

این کنتورها برای اندازه گیری حجم و فشار محدود هستند و برای استفاده در حجم و فشار بیشتر باید سراغ گزینه های بهتر برویم. به همین خاطر در ادامه مقاله به معرفی کنتور روتاری خواهیم پرداخت.

کنتور گاز چرخشی (روتاری)

انواع کنتور گاز چرخشی یا روتاری
کنتور های گاز چرخشی

انواع کنتور گاز روتاری از جمله ابزار آلات دقیق ماشینی هستند که با هدف اندازه گیری های نسبتاً با دقت بالا ساخته شده اند. اگر کنتورهای دیافراگمی پاسخگوی فشار و حجم مورد نظر شما نباشند، باید به سراغ کنتور های روتاری بروید. چرا که کنتورهای گاز چرخشی قابلیت اندازه گیری حجم و فشار بیشتری را نسبت به کنتورهای دیافراگمی دارد.

نحوه عملکرد کنتور گاز چرخشی

نحوه عملکرد کنتور گاز چرخشی به چه صورت است؟ از نظر ساختاری در داخل کنتور روتاری دو شکل شبیه به عدد ۸ یا علامت بی نهایت وجود دارد که مربوط به روتورها می باشد. توجه داشته باشید که روتورها به عنوان پروانه یا پیستون ساخته می شوند و همراه با جریان گاز در تراز بسیار دقیقی شروع به چرخش می کنند.

جالب است بدانید که در هر چرخش ناشی از جریان گاز، روتور ها مقدار گاز مشخصی را از کنتور عبور می دهند. در واقع می توانیم بگوییم که حرکت چرخشی به عنوان عنصر اصلی جریان عمل می کند و به همین واسطه می تواند پالس های الکتریکی را برای کامپیوتر تولید کند و یا اینکه از طریق چرخاندن یک شفت مکانیزم شمارش کیلومتر را برای احتساب گاز مصرفی پیاده سازی کند. نوع بعدی از انواع کنتور گاز که مورد بررسی قرار خواهیم داد، کنتورهای توربینی هستند.

کنتور گاز توربینی

انواع کنتور های گاز توربینی
کنتورهای گاز توربینی

از نظر فنی انواع کنتور های گاز توربینی حجم گاز را از طریق سرعت گاز عبوری از داخل کنتور محاسبه می کنند. طبیعی است که به دلیل اینکه حجم گاز به این صورت محاسبه می شود، بسیار مهم است که شرایط جریانی خوبی را در مسیر انتقال گاز داشته باشیم.

نحوه کار کنتور گاز توربینی

طرز کار کنتور گاز توربینی به چه نحو است؟ در داخل کنتور گاز توربینی یک توربین کوچک داخلی قرار داده شده است که نقش قلب کنتور را ایفا می کند. این توربین کوچک سرعت گاز عبوری از کنتور را به دقت اندازه می گیرد و اطلاعات حاصل از عبور جریان گاز را به صورت مکانیکی و یا الکتریکی به واحد شمارنده ارسال می کند.

شاید با خود فکر کنید از آنجایی که توربین در مسیر گاز عبوری قرار می گیرد، این کنتور ها جریان گاز را مختل می کنند و به مانند یک مانع برای عبور گاز عمل می‌کنند. اما به این شکل نیست و توربین ها اختلالی در عبور جریان گاز ایجاد نمی کنند. اما در عین حال محدودیت هایی نیز در اندازه گیری دبی های کم گاز و همچنین فشار های پایین دارند. در ادامه به سراغ یکی از کنتورهایی می رویم که ساختار بسیار جالبی دارد، کنتور گاز اوریفیس.

کنتور گاز اوریفیس

انواع کنتور گاز اوریفیس
کنتورهای گاز اوریفیس

داخل انواع کنتور گاز اوریفیس یک خط لوله مستقیم وجود دارد که دقیقا به عنوان صفحه اوریفیس که موجب افت فشار می شود، شناخته می شود. کنتور اوریفیس به دلیل ساختار خاص خودش تا حد نسبتاً زیادی بر روی جریان اثر می گذارد. 

نحوه کارکرد کنتور گاز اوریفیس

از نظر فنی کنتورهای اوریفیس یک مدل از کنتورهای دیفرانسیلی می باشند که می توانند میزان جریان گاز را با اندازه گیری اختلاف فشار بین جریان طراحی شده و جریان آشفته داخل اتصالات، محاسبه کنند. 

توجه داشته باشد که برای محاسبه‌ی دقیق جریان فشار استاتیک گاز، چگالی، گرانروی و دما باید علاوه بر فشار دیفرانسیلی کنتور اندازه گیری و محاسبه شود. یک نکته بسیار مهم این است که کنتورهای اوریفیس نمی توانند حجم های بالای جریان گاز را کنترل و محاسبه کنند، اما به دلیل نداشتن قطعات متحرک و ساختار ساده و همچنین کاربرد آسان آنها، در صنعت بسیار کاربردی می باشند.

مورد بعدی که به بررسی آن خواهیم پرداخت، دارای یکی از پیچیده ترین ساختارها در بین انواع کنتور های گاز داراست.

کنتور گاز آلتراسونیک (فراصوتی)

انواع کنتور گاز آلتراسونیک (فراصوتی)
کنتور های گاز آلتراسونیک

کنتورهای گاز التراسونیک یا همان فراصوتی بسیار پیچیده تر از کنتور های صرفا مکانیکی هستند و ساختار پیچیده تری نسبت به آنها دارند. دلیل این پیچیدگی هم این است که انواع کنتور های التراسونیک نیاز به پردازش و محاسبات دقیق سیگنال ها برای اندازه گیری میزان گاز مصرفی دارند.

نحوه کار کنتور التراسونیک

نحوه کار کنتور آلتراسونیک به این صورت است که سرعت حرکت گاز را با اندازه گیری و محاسبه‌ی سرعت حرکت صوت از محیط گازی درون لوله محاسبه می کنند که در نوع خودشان بسیار جالب و عجیب هستند. جالب است بدانید که تنها انجمن گازی آمریکا در جهان نحوه استفاده و همچنین نصب این کنتور ها را پوشش می دهد. این انجمن برای این کار استاندارد محاسبه سرعت صوت را به صورت دقیق مشخص می کند. با در دست داشتن استاندارد و فرمول ها و با دانستن فشار می توان دما، و ترکیب سرعت صوت گاز را محاسبه کرد.

اگر بخواهیم به مهم ترین شاخصه های انواع کنتور گاز التراسونیک را نام ببریم ، باید به سرعت متوسط صوت در مسیر های مختلف اشاره کنیم. طول هر مسیر در سیستم انتقال گاز به دقت در کارخانه اندازه گیری می شود. هر مسیری که برای محاسبه در نظر می گیرند،  شامل یک مبدل التراسونیک در یک سمت مسیر و یک سنسور مخصوص  در سمت دیگر مسیر می باشد.

 این کنتور زمانی که پالس به مبدل می رسد صدایی را تولید می کند و مدت زمان مورد نیاز برای این که سنسور پالس صوتی تولیدی را دریافت کند، محاسبه می کند. در در بعضی از مسیرها که به سمت بالا هستند باید مجموع زمان هایی برای بالا رفتن پالس های صوت  به جمع طول هایی که برای بالا رفتن پالس نیاز است تقسیم شود تا نتیجه دست محاسبه شود و در نتیجه آن سرعت متوسط صوت در این مسیرها محاسبه شود.

توجه داشته باشید که این سرعت با سرعت صوت در گاز – که با سرعت مشخصی در لوله حرکت می کند – متفاوت است. مسیر های دیگر ممکن است یکسان یا مشابه به این مسیر باشند با این تفاوت که پالس های صوت در آنها به سمت پایین حرکت می کند. سپس کنتور تفاوت سرعت بین مسیر به سمت بالا و مسیر به سمت پایین را محاسبه می کند تا بتواند سرعت عبور گاز را حساب کند. 

در واقع برای محاسبه حجم گاز عبوری باید سرعت گاز را محاسبه کرد. در ادامه می توان از طریق روابط و فرمول های ویژه، میزان حجم گاز عبوری از لوله را به دست آورد. در انواع کنتور گاز التراسونیک ابتدا سرعت صوت را محاسبه می کند و از روی سرعت صوت، سرعت گاز را حساب می کند و در نهایت هم از روی سرعت گاز، حجم گاز مصرفی به سادگی محاسبه می شود.

کنتورهای آلتراسونیک گران قیمت هستند و این یک نقطه ضعف برای آنها به حساب می آید، ولی دقت بالای آنها جا حرف و حدیثی را باقی نمی گذارد. البته یکی از شروط دقت بالای آنها خشک بودن کامل سیال و عدم وجود مایعات در لوله است. به همین دلیل آن ها عمدتا در مکان هایی با دبی و فشار بالا همانند خط لوله کاربری و یا جایی که گاز همیشه خشک می باشد استفاده می شوند. باید توجه داشته باشید که دقت در این مرحله بسیار اهمیت دارد، چرا که کمی بی دقتی خطرات بسیار زیاد و خسارات جبران ناپذیر بسیاری را به همراه خواهد داشت.

نباید این نکته را فراموش کنیم که نسبت خرابی انواع کنتور های گاز آلتراسونیک معمولا بیشتر از انواع کنتور گاز های دیگر است و این خرابی ها بیشتر ناشی از ساختار حساس آنها می باشد. اما اگر به سمت خوب ماجرا نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که صحت و کیفیت کنتور آلتراسونیک بسیار بیشتر از کنتورهای معمول و کنتورهای توربینی است. البته انواع ارزان قیمت کنتور آلتراسونیک نیز در بازار موجود هستند که به عنوان کنتور جریان کلمپ دار در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته اند. این کنتورها می توانند برای اندازه گیری جریان در هر قطری از لوله بدون نیاز به اصلاح لوله ها استفاده شوند. در ادامه به بررسی آخرین نوع کنتورها، یعنی کنتور گاز کوریولیس می پردازیم.

کنتور گاز کوریولیس

انواع کنتورهای گاز کوریولیس
کنتور گاز کوریولیس

کنتور گاز کوریولیس دارای یک یا چند لوله با جابجایی طولی یا محور می باشد که برای به لرزه درآوردن فرکانس رزونانس به حرکت می کنند. نکته مهم اینجاست که این کنتورها به واسطه ساختار بسیار این کنتورها هم برای گازها و هم برای مایعات به کار می روند و در هر دو مورد نیز دقت بسیار خوب و مناسبی را دارند.

طرز کار کنتور گاز کوریولیس

از نظر فنی زمانی که جریان سیال آرام می باشد، هر دو قسمت بالادست و پایین دست با جابه جایی در فاز، یکدیگر را به لرزه در می آورند و ایجاد ارتعاش می نمایند. در ادامه فرکانس این ارتعاش با چگالی لوله (شامل محتویات آن) اندازه گیری می شود. توجه داشته باشید که این کار اجازه می دهد که کنتور چگالی جریان گاز را در زمان واقعی محاسبه کند که در نوع خودش بسیار جالب توجه است. البته همه این محاسبات با پیش فرض این که سیال در داخل لوله ها جریان داشته باشد، انجام می شود.

در نتیجه این ارتعاشات نیروی کوریولیس وارد بازی می شود که در نتیجه رابطه بین تفاوت فاز در ارتعاش های بخش بالادست و پایین دست و همچنین دبی جریان جرمی سیال موجود در لوله را نشان می دهد. 

توجه داشته باشید که کنترل آنالوگ و محاسبات کنتور کوریولیس تنها با اجزای فیزیکی آن کامل نمی باشد و این عملیات صرفاً فیزیکی نیست. در کنار مکانیزم های کنتور کوریولیس باید قطعاتی مانند اکچویتور، سنسور و المان های الکترونیک مخصوص محاسبات نیز در کنتور تعبیه شده باشند. به همین دلیل انواع کنتور گاز کوریولیس ساختاری بسیار ویژه و دقیق پیدا می کند.

به لطف این طراحی مبتکرانه کنتورهای کوریولیس می توانند طیف گسترده ای از دبی جریان را برای واحد مصرفی تامین کنند و در کنار این مورد کنتورهای کوریولیس توانایی منحصر به فردی جهت خروجی جریان جرمی دارد که در اثر همه این امتیازات، کنتور کوریولیسی در حال حاضر بالاترین دقت اندازه گیری جریان جرمی را بین همتایان خودش دارا می باشد.

 از آن جا که این کنتور چگالی جریان را اندازه می گیرد، می تواند با کمک آن به به میزان دبی جریان گاز در شرایط جریانی پی برد. انجمن گازی آمریکا دستورالعمل هایی را برای دستیابی به نتایج مناسب در هنگام اندازه گیری گاز طبیعی با یک کنتور کوریولیس فراهم کرده است.

جمع بندی

کنتورهای گاز این روزها در شکل های مختلف موجود هستند و هر کدام از آنها نیز برای کاربری خاصی طراحی شده اند. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و کاربردی را در مورد انواع کنتور گاز و عملکرد کنتور گاز به شما بدهیم تا برای انتخاب گزینه درست برای خودتان دچار اشتباه نشوید.

دانلود فایل پی دی اف آشنایی با انواع کنتور گاز

از این که ما را برای کسب اطلاعات انتخاب کردید سپاسگزاریم و امیدواریم که پاسخ اعتماد شما را به خوبی داده باشیم، تا مقاله بعدی خدا نگهدار. 


با تشکر از اینکه سایت رسمی تولید کننده اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کردید.

نیاز به لوله و اتصالات جوشی و ملزومات لوله کشی گاز دارید؟ به بخش لیست قیمت اتصالات مراجعه فرمایید.

در صفحه قیمت اتصالات، می توانید از قیمت اتصالات مانیسمان و قیمت لوله گاز مانیسمان برای لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی مطلع شوید.

میدانستید برای لوله کشی گاز فشار قوی ، خرید اتصالات فشار قوی استاندارد، تضمین کننده جان و مال مصرف کننده و تضمین کننده اعتبار پیمانکار ساختمان می باشد؟

آریا جام تولید کننده اتصالات فشار قوی استاندارد با برند بنکار آریا می باشد. تمامی اتصالات فشار قوی این کارخانه، دارای حک استاندارد می باشد.

برای لوله کشی گاز روکار ، نیاز به اتصالات لوله سیاه و اتصالات درزدار دارید؟ قیمت لوله گاز روکار و  قیمت اتصالات جوشی درزدار آریا را ببینید و با تخفیف خوب خریداری کنید!

پایین بودن قیمت اتصالات ، در کنار بالا بودن کیفیت و مشتری مداری، از مهمترین علت محبوبیت شرکت آریا می باشد. در کنار تمامی این مزایا، آریا تمامی تولیدات خود را گارانتی مادام العمر کرده است تا با خیال راحت اقدام به خرید لوازم لوله کشی ساختمان نمایید.

میدانستید آریا به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله api ، لوله رده ۴۰ ، لوله گازی روکار سنگین، لوله مانیسمان رده ۲۰ می باشد.

خرید عمده لوله گاز از کارخانه های بسیار معتبر تولید لوله، جهت تولید اتصالات جوشی گاز و نظارت بالا بر کیفیت لوله های خریداری شده، باعث شده تا خریداران این مجموعه با خیال راحت اقدام به خرید لوله گازی استاندارد با قیمت مناسب نمایند. لذا شاهد حجم بالای خرید و فروش لوله گازی در این مجموعه هستیم.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات لوله گاز فلزی اعم از اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست لوله تولید می گردد. قیمت تمامی این محصولات در صفحه لیست قیمت لوله و اتصالات موجود می باشد.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز اعم از  لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ در ساعات کاری ما تماس بگیرید. یا با واتساپ شرکت ۰۹۳۹۳۸۶۱۵۵۸ در ارتباط باشید.

در قسمت وبلاگ سایت، می توانید اطلاعات جامعی راجع به تولید لوله و اتصالات بیابید.

ویدیوهای صنعتی در حوزه تولید، در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ قابل مشاهده می باشد.

اتصالات گاز آریا
اتصالات گاز آریا
اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *