انواع الکترود جوشکاری

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:

الکترود جوشکاری چیست؟ انواع الکترود جوشکاری بر چه اساسی دسته بندی می شوند و در چه نوع جوشکاری کاربرد دارند؟

در ابتدا به بیان این موضوع می پردازیم که الکترود جوشکاری چیست؟ اصولاً الکترود جوشکاری ابزاری است که ماده اصلی و واسطه جوشکاری دو قطعه یا دو ماده به همدیگر است. در بازار این محصول را با نام های میل مکاربیت یا باری نیز می شناسند.

الکترود دارای دو سر + و – با ویژگی های متفاوت است. یکی از سرهای آن از فلزی مانند مس و سر دیگر آن از مواد غیر فلزی ساخته می شود. هنگام اتصال الکترود به جریان الکتریکی، الکترود یک قوس الکتریکی ایجاد می کند و دو قطعه را به یکدیگر متصل می نماید.


با توجه به روش های جوشکاری و نوع مواد مورد جوشکاری, از میان انواع الکترود جوشکاری، الکترود مناسب انتخاب می گردد. جهت انتخاب الکترود مناسب، ابتدا روش جوشکاری بادقت مد نظر قرار می‌گیرد.

مزایای انواع الکترود جوشکاری

  1. اتصال دو فلز با الکترود عمر بالایی داشته و دو فلز بسیار سفت و سخت به یکدیگر متصل می گردند.
  2. دو قطعه فلزی در هر ضخامتی به کمک انواع الکترود جوشکاری قابل اتصال هستند.
  3. در دو قطعه متصل شده در این نوع اتصال، انعطاف پذیری افزایش می یابد.
  4. همراه با اتصال دو فلز ، آب بندی نیز به کمک الکترود صورت گرفته و نیاز به آب بندی مجدد نیست.

کاربرد انواع الکترود جوشکاری

هر چند بییشترین استفاده از الکترود در لوله کشی های مختلف است اما از انواع الکترود جوشکاری می توان در موارد زیر استفاده نمود:

  • اتصال لوله و اتصالات در لوله کشی گاز
  • اتصال لوله و اتصالات فلزی به یکدیگر
  • اتصال نبشی
  • اتصال ناودانی
  • اتصال تیر آهن
  • اتصال ورق
  • اتصال میلگرد
  • ساخت اسکلت فلزی

انواع الکترود جوشکاری

انواع الکترود جوشکاری را می توان بر اساس روکش دار بودن آن، ضخامت پوشش، ساخت، جنس مفتول و نوع پوشش فلاکس تقسیم بندی نمود.

انواع الکترود : روکش دار یا بدون روکش

امروزه الکترودهای تولید شده از نوع روکش دار هستند و الکترودهای بدون روکش متعلق به گذشته است. در الکترودهای بدون روکش هیچگونه روکشی استفاده نمیشد لذا ظاهر جوش با این نوع الکترودها زیبا و مناسب نبوده و در برابر ضربه شکننده و ضعیف بودند. به مرور زمان، الکترودهای بدون روکش جای خود را به الکترودهای روکش دار دادند.

الکترودهای روکش دار دارای مزایایی همچون سادگی در عملیات جوشکاری و در نتیجه بالاتر رفتن سرعت و کاهش در پاشیدگی جوش هستند. علاوه بر این از فلز جوش و قوس الکتریکی در برابر هوای اطراف مراقبت می کنند. با کمک این نوع الکترود ظاهر جوش بسیار بهتر شده است چرا که احتمال آلودگی و اکسید محل جوش در این نوع الکترود تقریبا صفر است.

انواع الکترود : ضخامت پوشش

ضخامت پوشش در انواع الکترود جوشکاری متنوع می باشد. الکترودها دارای ضخامت پوشش نازک، متوسط، ضخیم و خیلی ضخیم می باشند.

انواع الکترود جوشکاری: ساخت

انواع الکترود جوشکاری از نظر ساخت را می توان در یکی از ۴ دسته زیر قرار داد:

  1. انجماد سریع
  2. انجماد پر شده
  3. چسبان سریع
  4. کم هیدروژن

انجماد پر شده: این نوع الکترود علاوه بر خارج کردن سرباره، می تواند در محل جوش، دانه هایی با ترکیب یکنواخت ایجاد کند علت نیز بسیار سنگین بودن مقدار فلاکس یا پوشش در آنها می باشد.

چسبان سریع: در این نوع الکترود نیز پوشش فلاکس زیاد است در نتیجه رسوب گذاری به سرعت انجام میگیرد. از جمله الکترودهای رایج چسبان سریع می توان به E6028 و E6027 اشاره نمود.

کم هیدروژن: فلاکسی این الکترود مقدار بسیار کمی هیدروژن دارد، بنابراین برای جوشکاری فولاد پر کربن از دیگر انواع الکترود مناسبتر می باشد. از جمله الکترودهای رایج کم هیدروژن می توان به E7018 و E7028 اشاره نمود.

انواع الکترود جوشکاری: جنس مفتول

جنس مفتول در انواع الکترود جوشکاری می تواند از فولاد زنگ نزن، فولاد کم کربن، مفتول نیکلی یا مفتول آلومینیومی باشد.

انواع الکترود جوشکاری: نوع پوشش

نوع پوشش مهمترین نوع دسته بندی برای انواع الکترود جوشکاری می باشد.

نوع پوشش می تواند قلیایی، اسیدی، روتیل، اکسیدی، سلولزی باشد.

پوشش قلیایی: رایج ترین الکترودهای بازار، دارای پوشش قلیایی هستند. کاربرد این الکترودها را می توان در جوشکاری مخازن تحت فشار، جوشکاری مبدل های حرارتی موتورخانه ها و به طور کلی، برای جوشکاری هایی که نیاز به تست تصویر برداری با اشعه ایکس یا تست فراصوت دارند، بیان نمود. ساختار شیمیایی این پوشش شامل ترکیبات فلورید کلسیم، کربنات منیزیم و کربنات کلسیم می باشد.

پوشش اسیدی: از این نوع الکترود می توان در تمام وضعیت های جوشکاری استفاده نمود. جوش حاصل از آن هموار و براق بوده و سرباره ایجاد شده خاصیت اسیدی داشته و پس از خنک شدن بلافاصله از سطح جوش جدا می گردد. ساختار شیمیایی این پوشش شامل ترکیبات کربنات منگنز، آهن، مقداری سیلیسیم و اکسیدها می باشد.

پوشش اکسید تیتانیوم یا روتیل : تاثیر پذیری این الکترود در برابر رطوبت بسیار کم و ناچیز می باشد و از آن در جریان AC و DC می توان استفاده نمود. سرباره آن غلیظ می باشد و در مکانهایی مانند کنج ها، قسمت های افقی و سربالا و پل زنی اتصالات بسیار مناسب است. سرباره آن نیز به راحتی از جوش جدا می گردد. به دلیل آسان بودن ایجاد قوس با آن، مناسب جوشکاری ورق نیز می باشد. جوش حاصل از آن ظاهر مناسب و بازده بالایی دارد و گرده حاصل نیز منظم و ظریف می باشد.

ساختار شیمیایی این پوشش شامل اکسید تیتانیوم، مواد یونیزه کننده و میکا می باشد.

پوشش اکسیدی: از آن در جریان AC و DC و برای جوشکاری گوشه در وضعیت های افقی و تخت می توان استفاده نمود. به دلیل نفوذ کم آن، محل جوش یکنواخت و صاف و دارای استحکام پایین می باشد. سرباره آن سنگین و ضخیم بوده و از جنس اسید می باشد.

ساختار شیمیایی این پوشش شامل منگنز، سیلیکات و اکسید آهن می باشد. وجود مقدار زیادی اکسیژن در آن باعث شده تا جوش های با استحکام پایین داشته باشد.

پوشش سلولزی: از این الکترود در جوشکاری پاس ریشه خطوط انتقال نفت و گاز و سیالات دیگر استفاده می گردد. مناسب جوشکاری با جریان مستقیم در وضعیت های جوشکاری مختلف می باشد. سرباره آن بسیار نازک و غیر چسبنده است و به آسانی از روی سطح جوش برداشته می شود.قوس بسیار قوی و پایدار همراه دود زیاد ایجاد می کند.

ساختار شیمیایی این پوشش بیشتر شامل سلولز می باشد. وجود مقدار زیادی سلولز در آن باعث شده تا هنگام سوختن مقدار قابل توجهی هیدروژن و دی اکسید کربن آزاد کند که باعث یونیزاسیون قوی و ایجاد ولتاژ بالا می گردد.

نحوه شناخت و انتخاب انواع الکترود جوشکاری

مانند هر ابزار صنعتی , انواع الکترود جوشکاری نیز بسته به نوع مصرف دارای کد و نام گذاری می باشد . این کد گذاری با استاندارد AWS انجام شده است تا شناخت این الکترودها به راحتی از روی کد آنها صورت گیرد.
به طور مثال الکترود ۶۰۱۰ E یا الکترود E 6013
این کدهای محصول که یک عبارت ۴ الی ۵۴ رقمی تشکیل شده از حرف انگلیسی و اعداد است، علاوه بر بر روی بسته بندی, اغلب روی انواع الکترود جوشکاری نیز حک یا چاپ شده است.
به طور مثال در جوشکاری گاز یا جوشکاری لوله کشی آتش نشانی، یک نگاه به انتخاب لوله و اتصالات گازی مناسب و یک نگاه دیگر انتخاب الکترود مناسب از میان انواع الکترود جوشکاری موجود در بازار می باشد..
در بحث انتخاب اتصالات گازی ، گروه تولیدی اتصالات گاز آریا در کیفیت خدمات و قطعات اثر جدی دارد.

انواع الکترود جوشکاری | اتصالات گاز آریا

تحلیل اعداد روی انواع الکترود جوشکاری

اعداد روی الکترود نشانگر چیست؟ جهت تبیین موضوع، در اینجا به تحلیل الکترود ۶۰۱۳ می‌پردازیم.

الکترود ۶۰۱۳ جزو پر مصرف ترین انواع الکترود جوشکاری در جوشکاری آتش نشانی و جوشکاری گاز توکار و لوله کشی گاز روکار میباشد.


قیمت الکترود جوشکاری را از اینجا جویا شوید: قیمت الکترود جوشکاری


تحلیل اعداد و حروف انواع الکترود جوشکاری

کدهای روی الکترود ۶۰۱۳ را در نظر بگیرید. این کدها شامل ۴ قسمت زیر می باشد:

  1. علامت اولE : معرف جریان الکتریسیته یا برق
  2. علامت دوم ۶۰ : فاکتور کشش گرده جوش بر حسب پوند بر اینچ مربع.
  3. علامت سوم ۱ : معرف حالت و نوع جوشکاری
  4. علامت چهارم ۳ : نوع جریان مورد استفاده در جوشکاری.
کدهای روی انواع الکترود جوشکاری

 

علامت اول : در اینجا E

علامت اول در انواع الکترود جوشکاری، یک حرف انگلیسی می باشد.

E در اینجا معرف آن است که این الکترود جهت جوشکاری برق مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به جای E حرف RG در ابتدای کد درج شده باشد یعنی الکترود می تواند در جوشکاری گازی استفاده گردد.

نکته مهم : برخی از انواع الکترود جوشکاری، مانند الکترود EC18، بدون استفاده از برق و در جوشکاری اکسی استیلن استفاده میشود.

جوشکاری اکسی گاز روشی قدیمی و پر کاربرد در میان انواع روش های جوشکاری است. اصولاً هر نوع احتراق ماده سوختنی که حاصل ترکیب با اکسیژن باشد، جوشکاری اکسی گاز نامیده می شود. شعله حاصل از سوختن اغلب گاز در سر مشعل جهت ذوب کردن فلز پایه و الکترود یا سیم جوش استفاده می گردد.

برای آشنایی بیشتر به مقاله ” جوشکاری اکسی استیلن یا اکسی گاز ” مراجعه نمایید.

علامت دوم: در اینجا ۶۰

علامت دوم روی انواع الکترود جوشکاری، مشخصه فشار و کشش گرده جوش ( استحکام کششی ) می باشد. این علامت که اولین و دومین عدد بعد از حرف انگلیسی می باشد، میزان گرده جوش با واحد پوند بر اینچ را نشان می دهد. با ضرب این عدد در ۱۰۰۰ می توانید فشار کشش گرده جوش را به دست آورید.
در الکترود ۶۰۱۳ فشار گرده ۶۰ هزار پوند بر اینچ مربع است.


خواندن این مقاله را از دست ندهید: لوله مانیسمان چیست ؟ رده لوله مانیسمان چیست؟


علامت سوم: در اینجا ۱

علامت سوم در انواع الکترود جوشکاری که می تواند اعداد ۱ یا ۲ یا ۳ باشد، معرف حالت جوش ( موقعیت جوشکاری ) می باشد.

شرح هر یک از این سه عدد را در زیر بخوانید:

الکترودهایی با علامت ۱ در جایگاه سوم : تمام موقعیت های جوشکاری

در صورتیکه علامت سوم، عدد ۱ باشد، در تمام حالات جوشکاری شامل جوشکاری افقی , عمودی یا سر بالا و سطحی قابل استفاده می باشد.
در جوشکاری گاز یا در استفاده از اتصالات گازی استاندارد آریا، طبیعتاً در حالات مختلفی، جوشکاری صورت می گیرد. لذا در لوله کشی گاز روکار و لوله کشی گاز تو کار و لوله کشی آتش نشانی داشتن کد ۱، واجب است.

welding electrodes types | اتصالات گاز آریا
welding electrodes aryapipe | اتصالات گاز آریا

الکترودهایی با علامت ۲ در جایگاه سوم : حالت های افقی و تخت جوشکاری

در صورتیکه علامت سوم الکترود، عدد ۲ باشد، فقط در حالت جوشکاری سطحی و جوشکاری افقی قابل استفاده هستند.

الکترودهایی با علامت ۳ در جایگاه سوم : فقط جوشکاری افقی

در صورتیکه علامت سوم الکترود، عدد ۳ باشد، این نوع الکترود از انواع الکترود جوشکاری، در حالت جوشکاری افقی کاربرد دارند .

لکترودهایی با علامت ۳ در جایگاه سوم : فقط جوشکاری افقی

علامت چهارم : در اینجا ۳

علامت چهارم در انواع الکترود جوشکاری که می تواند یکی از ۷ اعداد ۰ یا ۱, ۲, ۳, ۴ ,۵ ,۶ باشد، معرف خصوصیات گرده جوش و نیز نوع جریان میباشد.

علامت آخر ۰:

این گروه الکترود از انواع الکترود جوشکاری، در جریان مستقیم dc و با قطب معکوس قابل استفاده می باشند.
نفوذ جوش زیادی دارند. گرده های جوش نسبتاً تخت و دارای سختی نسبتاً بالا می باشند.

علامت آخر ۱:

برق مورد استفاده این نوع الکترود جوشکاری، dc می‌باشد . درجه سختی کمی بیشتر از گروه قبلی یعنی گروه صفر است. ظاهر جوش صاف و گاهی مقعر است.

علامت آخر ۲:

این نوع الکترود جوشکاری نیز با استفاده از برق ac و dc کار می کند. نفوذ جوش در حد متوسط است. درجه سختی جوش نسبتاً از دو گروه قبل کمتر است. ظاهرجوش کمی برآمده است.

علامت آخر ۳:

این نوع الکترود جوشکاری را می توان با جریان متناوب یا ac جوشکاری کرد. الکترودهایی با علامت آخر ۳ جزو پر مصرف ترین کدها می باشد .درجه سختی از گروه صفر و یک کمتر است ولی از گروه ۲ بیشتر است. نفوذ کمی داشته و دارای گرده جوش برآمده است .اصولاً در انواع جوشکاری، هرگاه نفوذ جوش کمی وجود داشته باشد ما شاهد محدب بودن جوش یا برآمدگی جوش می‌باشیم .
در جوشکاری گاز روکار قابل مشاهده است.

علامت آخر ۴:

نوع مصرف در جریان ac dc میباشد در جوش های عمیق کاربرد دارد. ضمنا در جوش هایی که نیاز است چندین پاس جوش روی هم تکرار گردد ، مناسب است.

علامت آخر ۵:

فقط در جریان های dc استفاده می‌شود. در جاهای با شکاف عمیق و شکاف باز کاربرد دارد. درجه سختی بسیار کمتر از انواع قبل است. ضمناً قوس الکتریکی آرامی دارد.

علامت آخر ۶:

در جریان های dc و موارد بسیار خاص کاربرد دارد.


خواندن این مقاله را از دست ندهید: تولید لوله درزدار


ارتباط انتخاب الکترود با کیفیت لوله کشی گاز:

در شرکت اتصالات گاز آریا ,در مقاطع مختلف و با اطلاع رسانی در انواع رسانه های ارتباطی شرکت , این مهم مد نظر است.
همانطور که در بالا گفته شد ,در بین انواع الکترود جوشکاری , ۲ نوع الکترود یا ۲ کد الکترود در لوله کشی کاربرد دارد.

  1. الکترود ۶۰۱۳
  2. الکترود ۶۰۱۰
types of welding electrodes in iran | اتصالات گاز آریا

الکترود ۶۰۱۳

این الکترود جهت جوشکاری ac در ساختمان‌های عادی کاربرد دارد‌ البته علاوه بر کدهای استاندارد ، انتخاب برند الکترود نیز تاثیرگذار است.
در انبار شرکت اتصالات گاز آریا ، انواع الکترود جوشکاری اعم از الکترود سوپر نورین میکا، ، الکترود آما ، الکترود یزد ، الکترود چیتا و غیره که همگی تولید ایران هستند موجود می باشد.
ضمنا الکترود چینی ام MT12 نیز جزو برندهای محبوب لوله کشی گاز و آتش نشانی است.

الکترود ۶۰۱۰

این نوع الکترود دارای نفوذ جوش زیادی است ،به جریان dc نیاز دارد. سختی زیادی نیز تامین می کند .لذا با دستگاه جوش معمولی که در دسترس اغلب افراد تاسیساتی می باشد ،قابل اجرا نمی باشد .
موارد مصرف در جوشکاری گاز فشار قوی ،مانند گاز ۲ پوندی و ۶۰ پوندی می باشد

نکته :محل اتصال دو قطعه در جوشکاری نفوذی ،باید ابتدا پخ بخورد. با ایجاد یک شیار هفت شکل، نفوذ جوش بیشتری صورت می‌گیرد. ضمناً اغلب جوشکاری دوبار یا دو پاس تکرار می‌شود.
جهت تست جوش، اغلب از رادیوگرافی یا عکس برداری استفاده می شود.
بهترین برندهای الکترود ۶۰۱۰ که در ایران کاربرد بیشتری دارند، یکی الکترود ایساب سوئدی و دیگری الکترود آما می باشد.

شرکت اتصالات گاز آریا ،علاوه بر تولید بهترین و کاملترین اتصالات گاز در سطح کشور ، ملزومات گازی دیگر، از جمله انواع الکترود جوشکاری با برندهای مختلف فراهم نموده است.
یادآور می گردد که جهت حصول شبکه لوله کشی گاز درست و بی نقص کلیه متریال و روش های جوش و اتصال تعیین کننده هستند.

welding electrodes | اتصالات گاز آریا

خرید انواع الکترود جوشکاری

برای استعلام قیمت و خرید انواع الکترود جوشکاری با کارشناسان اتصالات گاز آریا تماس بگیرید:

شماره واتساپ: ۰۹۰۲۷۰۷۰۷۰۲ و ۰۹۳۹۳۸۶۱۵۵۸

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰

اتصالات گاز آریا جام علاوه بر تولید و ارائه اتصالات لوله گاز، ارائه دهنده انواع لوله گازی، ملزومات لوله کشی گاز مانند انواع الکترود جوشکاری، رنگ و نوار عایق و … می باشد.

در این مقاله ، شما با انواع الکترود جوشکاری آشنا شدید. لطفا نظرات خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

پاسخ سوالات متداول الکترود جوشکاری:

اعداد روی الکترود نشانگر چیست؟

کدهای روی الکترود ۶۰۱۳ را در نظر بگیرید. این کدها شامل ۴ قسمت زیر می باشد:
علامت اول E : معرف جریان الکتریسیته یا برق.
علامت دوم ۶۰ : فاکتور کشش گرده جوش بر حسب پوند بر اینچ مربع.
علامت سوم ۱ : معرف حالت و نوع جوشکاری
علامت چهارم ۳ : نوع جریان مورد استفاده در جوشکاری.
برای اشنایی کامل مقاله ما را مطالعه نمایید.

بهترین برندهای الکترود ۶۰۱۳ و ۶۰۱۰ کدام برندها هستند؟

بهترین برند الکترود جوشکاری، برندهای سوپر نورین میکا، ، الکترود آما ، الکترود یزد ، الکترود چیتا و غیره که همگی تولید ایران هستند.
ضمنا الکترود چینی ام MT12 نیز جزو برندهای محبوب لوله کشی گاز و آتش نشانی است.
بهترین برندهای الکترود ۶۰۱۰ که در ایران کاربرد بیشتری دارند، یکی الکترود ایساب سوئدی و دیگری الکترود آما می باشد.

الکترود جوشکاری مرغوب را از کجا تهیه کنم؟

برای تهیه الکترود با کیفیت عالی و برند معتبر، از کارشناسان شرکت آریا جام، مشاوره رایگان بگیرید:
تلفن ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ و واتس اپ ۰۹۰۲۷۰۷۰۷۰۲


با تشکر از اینکه سایت رسمی تولید کننده اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

نیاز به لوله و اتصالات جوشی و ملزومات لوله کشی گاز دارید؟ به بخش لیست قیمت اتصالات مراجعه فرمایید.

در صفحه قیمت اتصالات، می توانید از قیمت اتصالات مانیسمان و قیمت لوله گاز مانیسمان برای لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی مطلع شوید.

میدانستید برای لوله کشی گاز فشار قوی ، خرید اتصالات فشار قوی استاندارد، تضمین کننده جان و مال مصرف کننده و تضمین کننده اعتبار پیمانکار ساختمان می باشد؟

آریا جام تولید کننده اتصالات فشار قوی استاندارد با برند بنکار آریا می باشد. تمامی اتصالات فشار قوی این کارخانه، دارای حک استاندارد می باشد.

برای لوله کشی گاز روکار ، نیاز به اتصالات لوله سیاه و اتصالات درزدار دارید؟ قیمت لوله گاز روکار و قیمت اتصالات جوشی درزدار آریا را ببینید و با تخفیف خوب خریداری کنید!

پایین بودن قیمت اتصالات ، در کنار بالا بودن کیفیت و مشتری مداری، از مهمترین علت محبوبیت شرکت آریا می باشد. در کنار تمامی این مزایا، آریا تمامی تولیدات خود را گارانتی مادام العمر کرده است تا با خیال راحت اقدام به خرید لوازم لوله کشی ساختمان نمایید.

میدانستید آریا به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله api ، لوله رده ۴۰ ، لوله گازی روکار سنگین، لوله مانیسمان رده ۲۰ می باشد.

خرید عمده لوله گاز از کارخانه های بسیار معتبر تولید لوله، جهت تولید اتصالات جوشی گاز و نظارت بالا بر کیفیت لوله های خریداری شده، باعث شده تا خریداران این مجموعه با خیال راحت اقدام به خرید لوله گازی استاندارد با قیمت مناسب نمایند. لذا شاهد حجم بالای خرید و فروش لوله گازی در این مجموعه هستیم.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات لوله گاز فلزی اعم از اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست لوله تولید می گردد. قیمت تمامی این محصولات در صفحه لیست قیمت لوله و اتصالات موجود می باشد.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز اعم از لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ در ساعات کاری ما تماس بگیرید. یا با واتساپ شرکت ۰۹۳۹۳۸۶۱۵۵۸ در ارتباط باشید.

در قسمت وبلاگ سایت، می توانید اطلاعات جامعی راجع به تولید لوله و اتصالات بیابید.

ویدیوهای صنعتی در حوزه تولید، در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ قابل مشاهده می باشد.

انواع الکترود جوشکاری
اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *