لوله درزدار چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:

لوله درزدار چیست؟ درز جوش چیست؟ انواع لوله درزدار و کاربرد هر یک در صنایع مختلف چیست؟ برای دریافت پاسخ این سوالات همراه ماباشید.

لوله در دو گروه درزدار و بدون درز تولید می‌شود.

در این مقاله در ابتدا به معرفی کوتاه از لوله مانیسمان بدون درز پرداخته و سپس لوله های درزدار را شرح خواهیم داد.

 لوله های بدون درز یا مانیسمان، لوله هایی هستند که به صورت استوانه و از شمش فولاد تولید می گردد و هیچ گونه درز جوش در مسیر لوله مشاهده نمی‌شود. 

برای آشنایی بیشتر با لوله های بدون درز، به مقاله های زیر مراجعه کنید:

لوله درزدار چیست؟

لوله درزدار یا لوله درز جوش، لوله ای است که از ورق تولید می گردد. در خط تولید لوله درزدار، ورق به شکل استوانه در آمده و دو لبه آن، به هم جوش میخورد، لذا به این نوع لوله، لوله درزدار یا درزجوش گفته می شود. یعنی شما در طول لوله یک خط جوش مشاهده می کنید.  

تفاوت لوله درزدار و لوله مانیسمان

  1. در طول لوله درزدار، شامل درزجوش می باشیم، اما نوع بدون درز هیچ گونه درز جوشی ندارد.
  2. لوله های درزدار از تحمل فشار کمتری نسبت به لوله های مانیسمان برخوردار هستند.
  3. قیمت لوله های مانیسمان بالاتر از قیمت لوله های درزجوش می باشد.

برای آشنایی بیشتر مقاله ” تفاوت لوله مانیسمان و درزدار ” را مطالعه نمایید.

انواع لوله درزدار

لوله درزدار دارای تنوع بسیار زیادی می باشند.

 این تنوع به ۲ چیز بستگی دارد:

  1. ضخامت ورق
  2. نوع جوش و تست

 لذا لوله درزدار بسته به نوع کاربرد و مصرف از ضخامت های مختلف و از انواع جوش مختلف برخوردار است. 

لوله های درز جوش به دو گونه لوله درز مستقیم و لوله درز مارپیچ تقسیم میگردند.

لوله درزدار | لوله گازی روکار
لوله درزدار چیست؟

لوله های درز مستقیم از لول شدن یک ورق و جوش خطی لوله تولید می گردند. این لوله ها در ۲ نوع تست شده و تست نشده در بازار موجود هستند که کاربرد کاملا متفاوتی با یکدیگر دارند.

لوله درزدار چیست | اتصالات جوشی آریا
لوله درز مستقیم

اما لوله های سایز بالا به علت آن که ممکن است در تهیه ورق بسیار پهن مشکل وجود داشته باشد، از ورق مارپیچ و جوش مارپیچ تولید می گردند.

لوله درزجوش مارپیچ | در خط تولید لوله های درزدار
لوله درز مارپیچ

لوله درزدار بدون تست چیست؟

لوله درزدار بدون تست در صنایع آهنگری و ساخت سازه های فلزی کاربرد دارد. این نوع لوله ها از ورق های ضخامت های پایین تر و جوش معمولی بهره می برند.

لوله درز جوش بدون تست دارای تست نبوده و فقط به عنوان یک استوانه ۶ متری جهت کاربرد در گوشه و کنار ساختمان و داربست و امثال آن کاربرد دارند.


شاید این مقاله برایتان جذاب باشد: اسپرینکلر چیست ؟


لوله درزجوش تست شده چیست؟

کاربرد لوله در زدار

لوله درزدار دارای تست بسته به انواع کاربرد، دارای ضخامت و نوع جوش مختلف می باشد.

مثال:

  •  لوله های شوفاژ
  •  لوله های آب فشار ضعیف 
  •  لوله های گازی 

لوله‌های گازی اصولاً از پیشرفته ترین و کاملترین انواع لوله درزدار می باشند. 

لوله درزدار گازی چیست؟

 اصولاً در لوله کشی گاز روکار، استفاده از لوله درزدار گازی همراه اتصالات جوشی درزدار مانند زانو درزدار، سه راهی درزدار، تبدیل درزدار، سردنده درزدار و …مجاز می باشد.

اما لوله درزدار جهت استفاده در لوله کشی گاز توکار مجاز نیست و تنها لوله درزداری که برای لوله کشی گاز توکار تایید می باشد، لوله با تست و مارک api می باشد. 

مانیس گاز برند ثبت شده لوله گاز ای پی آی سپاهان می باشد و کد استاندارد مانیس گاز ISIRI 3574 می باشد. 

برای آشنایی بیشتر با لوله api به مقاله ” آشنایی با لوله api ” مراجعه نمایید.

متاسفانه به علت عدم نظارت سازمان استاندارد به کارخانجات تولید لوله های گازی، برخی کارخانجات، با گرفتن کد استاندارد روی یک یا دو محصول، مبادرت به تولید دیگر محصولات لوله‌گاز می نمایند.

 لذا شما به عنوان مشتری حق دارید تاییدیه استاندارد و کد استاندارد چاپ شده روی تک تک محصولات را از شرکت تولیدکننده بخواهید.

از لوله گازی درزدار در تولید اتصالات جوشی درزدار نیز استفاده می گردد. به طوری مثال تولید زانو جوشی، سه راهی گاز، تبدیل جوشی، سردنده گاز و … از این لوله استفاده می گردد.

لوله درزدار شوفاژ و تفاوت آن با نوع گازی

ضرایب تست محصولات مربوط به لوله کشی گاز بسیار ایمن و در سطح بالایی صورت می‌گیرد، لذا ضخامت ها و نوع جوش لوله های گازی از لوله های شوفاژ متفاوت می باشد.

در هر گروه وزن لوله های گازی بسیار سنگین تر از لوله های شوفاژ می باشد.

چه بسا که در پروژه‌های کیفیت بالا، حتی برای مصارف فن کویل،  لوله کشی شوفاژ و تاسیسات موتورخانه نیز، از لوله گاز به جای لوله شوفاژ استفاده می‌کنند. ‌چرا که لوله درزدار گازی به علت ضخامت بالاتر، تحمل فشار بالاتری دارد و در مقابل خوردگی مناسب تر می باشد.

روش تولید لوله درز جوش

مراحل تولید لوله درز جوش به شرح زیر است:

  1. انتخاب ورق مناسب.
  2. برش نواری ورق.
  3. تاب گیری و تسطیح ورق.
  4. فرم دهی ورق ق به شکل u و بلافاصله به شکل استوانه.
  5. عبور استوانه از داخل یک بوش.
  6. جوش خطی درز لوله.
  7. تسطیح روی جوش و گرفتن اضافات.
  8. سرد کردن لوله.
  9. برش لوله به طول ۶ متری.
  10. تراش دو سر لوله و عملیات کونیک.
  11. چاپ مارک و مشخصات استاندارد روی لوله.
  12. بسته بندی لوله.

برای آشنایی بیشتر به مقاله ” روش تولید لوله های درزدار ” مراجعه نمایید.

تولید کنندگان لوله درزدار در ایران

کارخانجات تولید لوله درزدار گازی

خوشبختانه طی سالهای اخیر و با توفیق اجباری ناشی از تحریم، کارخانه های متعددی در ایران و با ظرفیت بالا، اقدام به تولید انواع لوله های درزدار گازی می‌نمایند.

تولید کنندگان لوله درزدار به ترتیب کیفیت:

 ۱ شرکت لوله و پروفیل سپاهان

 ۲ شرکت لوله و پروفیل سپنتا 

۳ شرکت لوله و پروفیل ساوه 

۴ شرکت لوله و پروفیل آریاوا 

۵ شرکت لوله و پروفیل کیهان 

۶ شرکت لوله و پروفیل یاران

 ۷ شرکت لوله و پروفیل کچو

البته کارخانجات متعدد دیگری در ایران اقدام به تولید لوله های صنعتی درزدار می نمایند. اما از آنجایی که تأییدیه و استانداردهای مربوط به لوله گاز را ندارند، لذا در دسته تولیدکنندگان لوله گازی قرار نمی‌گیرند.

برای خرید لوله از کارخانه لوله گاز سپاهان با کارشناسان آریا تماس بگیرید. ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰

 استاندارد لوله درزدار گازی

جدول استاندارد لوله درزدار گازی
جدول استاندارد لوله های درزدار

 در جمهوری اسلامی ایران، لوله گازی جزو کالاهای استاندارد اجباری می باشد. اصولاً هر آنچه در شاخه گاز و لوله کشی گاز خانگی کاربرد دارد، مانند اتصالات جوشی گاز، شیرآلات گازی و دیگر محصولات، الزاماً باید استاندارد داشته باشند. 

در حوزه گاز استفاده از هیچگونه کالای غیر استاندارد مجاز نمی باشد.

تمامی محصولات اتصالات گازی و لوله های گازی اعم از لوله درزدار گازی باید دارای مارک چاپ شده روی تک تک قطعات و دارای کد رهگیری باشند .

چه نوع استانداردی، استاندارد خاص لوله گازی می باشد؟

 توجه فرمایید که لوله های درزدار گاهی اوقات دارای استاندارد غیر مرتبط با گاز، مثلاً جهت مصرف لوله کشی شوفاژ، تولید می گردند. لذا داشتن علامت استاندارد غیر مرتبط با کد لوله گازی، توجیهی برای استفاده از لوله در لوله کشی گاز نمی باشد.

 استاندارد مربوط به لوله های گازی در حوزه تولید لوله گازی روکار کد ISIRI 3360 می باشد .

 چگونه لوله گازی استاندارد را از ظاهر و وزن تشخیص دهیم؟

لوله سیاه درزدار استاندارد به قیمت نمایندگی

 یکی از بهترین راههای تشخیص لوله گاز در محل پروژه،  آنالیز مکانیکی و کنترل وزن و ضخامت می‌باشد. از آنجایی که در پروژه های کوچک و متوسط تعداد لوله های خریداری شده جهت گاز، کم و محدود می باشد؛ لذا استفاده و ارسال کالا به آزمایشگاه ها توجیه اقتصادی ندارد. شما نیاز به اطلاعاتی دارید تا در محل پروژه لوله گازی را آنالیز فرمایید. 

دو راه شناخت مهم لوله گازی درزدار در محل پروژه :

  • شناخت از روی ظاهر و نوع مارک لوله
  • کنترل جدول وزنی لوله ها

شناخت از روی ظاهر و نوع مارک لوله

برای انتخاب هر نوع لوله گاز، بهتر است با مراجعه به سایت همان شرکت تولید کننده لوله، مشخصات و عکس هایی از نوع چاپ روی لوله در دست داشته باشید. توجه کنیم که متاسفانه برخی شیادان اقدام به مارک زدن لوله های شوفاژ به جای لوله های گازی می نمایند. لذا توجه فرمایید که این کارخانجات اغلب لوله های خود را به صورت ماشینی و اتوماتیک چاپ می نمایند. با توجه ویژه به لوله، می توانیم چاپ لوله های کار دست کارگر را از چاپ ماشینی تشخیص دهید.

در صورتی که پروژه بزرگی دارید، سعی کنید لوله ها را به صورت بندیل تهیه فرمایید. معمولاً در لوله های مغایر و چاپ دست امکان بسته‌بندی شش وجهی محصولات وجود ندارد و شما با تحویل لوله های ۶ وجهی، می توانید مطمئن باشید که لوله از کارخانه اصلی خارج گردیده است.

کنترل جدول وزنی لوله ها

 راه دوم کنترل وزن می باشد. شما با در دست داشتن جدول وزن لوله های گازی که در همین مقاله درج شده است، می توانید آنالیز درستی از لوله ها انجام دهید.

 جدول وزن لوله های گازی، هم در شرکت تولید کننده لوله گازی موجود است و هم شما می توانید با مراجعه به سایت اتصالات گاز آریا جام،  جدول های وزن کلیه لوله ها را در اختیار داشته باشید.

سپس با استفاده از جدول تناسب به وزن یک متر یا ۶ متر آن دسترسی خواهید داشت. با تلورانس یک درصد باید وزن لوله با وزن جدول استاندارد یکسان باشد.

 توجه فرمایید که کارخانجات تولید کننده لوله همیشه پاسخگو می باشند و در صورتی که به لوله‌ای در محل ساختمان شک کردید،  می توانید با ارتباط به بخش فنی کارخانه تولید لوله گازی،  تقاضای کارشناس نمایید.  یا نمونه را جهت بررسی ایشان به محل کارخانه ارسال فرمایید. سعی کنید نمایندگی لوله گازی معتبر در سطح تهران یا شهرستان ها را پیدا کرده و از کسبه و نمایندگی های مطمئن خرید نمایید.

 مهمترین فاکتورکنترل کیفیت لوله، کنترل وزن و ضخامت می باشد. 

بهترین لوله گاز درزدار استاندارد

بهترین لوله گاز موجود در ایران لوله گاز | اتصالات جوشی آریا جام

بعد از اینکه متوجه شدیم ماهیت لوله درزدار چیست، بهتر است بهترین برند این لوله را نیز بشناسیم. خوشبختانه با نظارت سازمان استاندارد و با ملاحظه آرم استاندارد با کد استاندارد مربوطه روی لوله، شما خیال راحتی در قبال خرید لوله گاز روکار استاندارد خواهید داشت. 

اما شناختن بهترین لوله گازی و بهترین کیفیت لوله گازی می تواند شما را به به مطلوب برساند.

بهترین لوله گاز موجود در ایران لوله گاز سپاهان می باشد.

لوله گازی سپاهان روکار

 شرکت لوله و پروفیل سپاهان در اصفهان قرار داشته و تولیدات بسیار متنوع و سطح بالایی در حوزه لوله دارد. این کارخانه هم لوله گاز api توکار تولید می نماید و هم لوله گاز استاندارد روکار

از آنجایی که این کارخانه در نزدیکی شرکت فولاد مبارکه قرار دارد، بخش قابل توجه و تقریبا اکثریت ورق مورد استفاده در این کارخانه از شرکت فولاد مبارکه تامین می گردد.

ورق فولاد مبارکه در سطح خاورمیانه و جهان کاملاً مطرح می‌باشد و از کمترین تلرانس ضخامت برخوردار است؛ محصولات این کارخانه یعنی لوله گاز سپاهان،  کیفیت بسیار بالایی دارند. ضمناً محصولات کارخانه سپاهان و لوله گاز سپاهان به روش ادی کارنت تست می‌گردند،  که پیشرفته تر از تست باد و آب می باشد .

لوله گاز سپنتا:

شرکت لوله و پروفیل سپنتا دارای سه زیر گروه و سه کارخانه در سطح کشور می باشد.

هر سه گروه این کارخانجات تحت پوشش لوله و پروفیل سپنتا انواع لوله های گازی را تولید می نمایند. وزن لوله های گازی در هر سه کارخانه یکی نمی باشد. این کارخانجات در ۳ شهر مختلف قرار دارند.

  1. کارخانه لوله سپنتا تهران
  2. کارخانه لوله سپنتا اهواز
  3. کارخانه لوله سپنتا مرند

 بهترین لوله گاز روکار در این سه کارخانه، مربوط به کارخانه تهران می باشد. شرکت لوله و پروفیل سپنتا بهترین نوع لوله گاز و با کنترل وزن های بهتر را در محل تهران تولید می نمایند. البته متاسفانه به علت عدم نظارت اداره استاندارد،  کارخانجات لوله سپنتا مرند و لوله سپنتا اهواز لوله های گازی با ضخامت کمتر از استاندارد مصوب را تولید می نماید و به عنوان لوله گازی به بازار ارائه می نمایند.

 شما باید متوجه باشید که هنگام خرید لوله گازی سپنتا به آرم استاندارد چاپ شده و کد استاندارد چاپ شده روی لوله توجه فرمایید. مثلاً لوله یک اینچ گازی روکار، دارای ضخامت ۳ میلیمتر و وزن حدود ۱۴ کیلوگرم در هر ۶ متر می باشد. کارخانه لوله اهواز اقدام به تولید لوله یک اینچ با ضخامت ۲.۸ می‌نماید که وزنی حدود ۱۳ کیلو داشته و خارج از ضوابط استاندارد می باشد.

 با اینکه چاپ لوله گازی را روی خود دارد.

کارخانه لوله سپنتا مرند نیز هم لوله های با وزن استاندارد را تولید می نماید و هم با وزنهای کمتر از استاندارد

لوله گاز روکار ساوه

شرکت ساوه یکی از مطرح ترین و بهترین تولیدکنندگان لوله گاز روکار می باشد. با تکیه بر ماشین آلات مدرن،  لوله گازی ساوه کیفیتی در حد لوله گازی سپاهان دارد. اما متاسفانه این کالا در سطح کشور کمتر شناخته شده و با اقبال بازار کمتری برخوردار است. این کارخانه در ساوه واقع شده است .

لوله گاز آریاوا روکار

 شرکت لوله و پروفیل آریاوا در شهر قزوین واقع شده و بخش‌های زیادی از محصولات این کارخانه به استان تهران و استان های آذربایجان و زنجان منتقل می شود.

لوله گاز کیهان

کارخانه لوله و پروفیل کیهان در تهران و در شهرک صنعتی شمس آباد واقع شده است. این لوله سازی با این که از تیراژ نسبتاً کمی برخوردار است، اما به علت نزدیکی به تهران و هزینه حمل و نقل پایین، از اقبال بازار خوبی در تهران برخوردار است. 

لوله گاز یاران روکار

کارخانه لوله و پروفیل یاران در تهران و در شورآباد واقع گردیده است. این کارخانه نیز به علت نزدیکی به پایتخت و به شهر تهران از بازار نسبتا متوسط در سطح بازار تهران برخوردار است.

لوله گاز کچو

کارخانه لوله و پروفیل کچو در استان اصفهان واقع شده و به علت نزدیکی به استان اصفهان و استان های جنوب غرب کشور بیشترین بازار را در این حوزه و استان های مرکزی دارد و در تهران از بازار کمتر شناخته شده‌ای برخوردار است.

بهترین راه خرید لوله گاز روکار

 لوله‌های گاز در سطح عمده فروشی،  به صورت وزنی خرید و فروش می گردد. از طرفی نوسانات قیمت آهن مخصوصاً طی سال های ۱۳۹۹ و ابتدای ۱۴۰۰ از نوسان بسیار بالایی برخوردار است. لذا ارائه قیمت‌های روزانه تک تک کالاها گاهی اوقات سخت و پیچیده می باشد.

 اما در شرکت اتصالات گاز آریا جام، سعی شده تا با کمترین بروکراسی اداری و احترام به وقت مشتری، کوتاهترین راه ها را جهت ارائه اطلاعات اطلاعات فروش و بستن فاکتورهای فروش ارائه گردد. 

لذا همکاران ما در بخش it این مجموعه،  هر روز صبح،  قیمت‌های روزانه آهن و لوله را با تبدیل به قیمت شاخه ارائه می نمایند. قیمت لوله گاز را در چندین فضای اطلاع‌رسانی مربوط به شرکت اتصالات جوشی آریا در اختیار شما قرار می دهند. 

مطلب فوق می تواند دلیلی بر این باشد که چرا سالهاست شرکت اتصالات گاز آریا به عنوان بهترین شرکت تولید کننده اتصالات جوشی شناخته شده است. محصولات اتصالات گاز آریا نیز به عنوان بهترین اتصالات جوشی در سطح کشور شناخته می‌شود.

 شما لیست قیمت انواع لوله های روکار و توکار و دیگر ملزومات گازی را می توانید از چند روش زیر دریافت نمایید:

 1. سایت شرکت آریا aryapipe.com 

 در قسمت محصولات سایت،  قیمت ها هر روز صبح به روز می گردد.

۲. پیج اینستاگرام شرکت اتصالات گاز آریا aryapipe

استوری های مربوط به قیمت کالا هر روز و توسط مهندسین شرکت آریا به‌روزرسانی شده و قابل ملاحظه می باشد.

۳.تماس تلفنی با شماره های شرکت:

۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰

۰۲۱۳۳۸۶۵۰۵۰

 شعار مهم شرکت اتصالات گازی آریا در فروش لوله گاز روکار

  ما تولید کننده برتر و پر تیراژ در سطح کشور می باشیم و هویت و ماهیت کیفیت محصولات شرکت, حتی پس از نصب در محل پروژه بسیار اهمیت داشته و از گارانتی مادام العمر شرکت آریا برخوردار میباشد. لذا  نمایندگی لوله گاز سپاهان، نمایندگی لوله گاز آریاوا و نمایندگی لوله گاز سپنتا در سطح شرق تهران ایجاد گردیده است و به سراسر کشور ارسال بار صورت می گیرد.

 انبار کاملی از  کلیه محصولات لوله های گازی فراهم نموده و این کالاها را با قیمت درب کارخانه در اختیار پروژه های مختلف ساختمان سازی در سطح کشور قرار دارد. ضمناً همکاران ما در بخش فروش، امکانات حمل و نقل ارزان و مناسبی را جهت حمل انواع لوله گازی به اقصی نقاط سطح ایران، فراهم نموده اند.

تذکر مهم در خرید لوله گازی:

  این مجموعه تولیدی در بخش تولید اتصالات جوشی استاندارد، سالیان سال در تعامل سازنده با سازمان استاندارد بوده است.

 به عنوان بخش کوچکی از این صنعت، توصیه می نماییم که در خرید ملزومات گازی و اتصالات و لوله های گاز روکار و توکار، به خرید کالاهای استاندارد توجه ویژه داشته باشید. چرا که سازمان استاندارد ایران، مخصوصاً در حوزه گاز و لوله کشی گاز می‌تواند نماینده شما در کنترل کیفیت پروژه های شما باشد. کافی است شما کالای استاندارد بخرید و کالای استاندارد بخواهید.

دانلود فایل پی دی اف لوله درزدار چیست


با تشکر از اینکه سایت رسمی تولید کننده اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

نیاز به لوله و اتصالات جوشی و ملزومات لوله کشی گاز دارید؟ به بخش لیست قیمت اتصالات مراجعه فرمایید.

در صفحه قیمت اتصالات، می توانید از قیمت اتصالات مانیسمان و قیمت لوله گاز مانیسمان برای لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی مطلع شوید.

میدانستید برای لوله کشی گاز فشار قوی ، خرید اتصالات فشار قوی استاندارد، تضمین کننده جان و مال مصرف کننده و تضمین کننده اعتبار پیمانکار ساختمان می باشد؟

آریا جام تولید کننده اتصالات فشار قوی استاندارد با برند بنکار آریا می باشد. تمامی اتصالات فشار قوی این کارخانه، دارای حک استاندارد می باشد.

برای لوله کشی گاز روکار ، نیاز به اتصالات لوله سیاه و اتصالات درزدار دارید؟ قیمت لوله درزدار سیاه و  قیمت اتصالات جوشی درزدار آریا را ببینید و با تخفیف خوب خریداری کنید!

پایین بودن قیمت اتصالات ، در کنار بالا بودن کیفیت و مشتری مداری، از مهمترین علت محبوبیت شرکت آریا می باشد. در کنار تمامی این مزایا، آریا تمامی تولیدات خود را گارانتی مادام العمر کرده است تا با خیال راحت اقدام به خرید لوازم لوله کشی ساختمان نمایید.

میدانستید آریا به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله api ، لوله رده ۴۰ ، لوله گازی روکار سنگین، لوله مانیسمان رده ۲۰ می باشد.

خرید عمده لوله گاز از کارخانه های بسیار معتبر تولید لوله، جهت تولید اتصالات جوشی گاز و نظارت بالا بر کیفیت لوله های خریداری شده، باعث شده تا خریداران این مجموعه با خیال راحت اقدام به خرید لوله گازی استاندارد با قیمت مناسب نمایند. لذا شاهد حجم بالای خرید و فروش لوله گازی در این مجموعه هستیم.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات لوله گاز فلزی اعم از اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست لوله تولید می گردد. قیمت تمامی این محصولات در صفحه لیست قیمت لوله و اتصالات موجود می باشد.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز اعم از  لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ در ساعات کاری ما تماس بگیرید. یا با واتساپ شرکت ۰۹۳۹۳۸۶۱۵۵۸ در ارتباط باشید.

در قسمت وبلاگ سایت، می توانید اطلاعات جامعی راجع به تولید لوله و اتصالات بیابید.

ویدیوهای صنعتی در حوزه تولید، در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ قابل مشاهده می باشد.

لوله گازی روکار | لوله درزدار
اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *