لوله و اتصالات پوش فیت در لوله کشی پوش فیت

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:

لوله پوش فیت و لوله کشی پوش فیت چیست؟ وقتی بحث لوله کشی پیش می‌آید، همه به یاد ساختمان های در حال ساخته شدن و پروژه های بزرگ و کوچکی می افتند و استادکار هایی که ماهرانه لوله ها را به مانند شریان های حیاتی، در کالبد ساختمان جای می‌دهند. لوله کشی آب، لوله کشی گاز، لوله کشی فاضلاب و لوله کشی آتش نشانی از جمله لوله کشی هایی هستند که در ساختمان ها دیده می شوند.

ممکن است در این بین افرادی هم باشند که در رابطه با لوله کشی مستندهایی را در تلویزیون دیده باشند یا مقالاتی را مطالعه کرده باشند، اما نکته مهم در این حوزه و شاید همه‌ی حوزه های ساخت و ساز، آگاهی از به روزترین و جدیدترین متریال و شیوه های ساخت است.

با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمان، آگاهی از جدیدترین متدهای ساخت و ساز امری بسیار مهم و ضروری است و امروز هم قصد داریم تا به بررسی یکی از این فناوری های جدید در زمینه لوله کشی بپردازیم. در ابتدا بهتر است کمی بیشتر راجب لوله کشی فاضلاب با شما صحبت کنیم تا دقیق تر با این فناوری ویژه آشنا شویم.

چالشی به نام لوله کشی فاضلاب

بست کاری درست در لوله کشی فاضلاب پوش فیت

لوله کشی فاضلاب یکی از مواردی است که اجرای اصولی و البته سریع آن در ساختمان بسیار مهم و ضروری است. یکی از مهم ترین اصولی که می توان از آن در سیستم های فاضلابی سازه ها استفاده کرد، به کار بردن لوله های با طول عمر بالا و مطمئن است، چرا که به طور کلی سطح کیفی و میزان دوام لوله ها در نهایت منجر به کیفیت سیستم های فاضلابی خواهد شد.

به همین دلیل است که حرفه ای ها همیشه به دنبال استفاده از بروزترین و با کیفیت ترین لوله ها می‌روند تا استانداردترین حالت لوله کشی فاضلاب را پیاده سازی کنند.

استانداردهای لوله کشی فاضلاب

تعیین لوله و ارتفاع آن و همچنین مشخص کردن نحوه قرارگیری اتصالات خاص در لوله های فاضلابی از ارکان بسیار مهم در ایجاد یک سیستم فاضلابی مناسب است.

در مورد استاندارد در انواع لوله کشی فاضلاب نیز باید گفت که یکی از شروط اصلی در لوله های فاضلاب این است که این لوله ها باید با دقت و شیب اصولی نصب شوند.

به طور کلی در مورد همه لوله های فاضلابی روش نصب و فرآیند تقریبا یکسانی موجود است، اما کیفیت لوله ها و فناوری ساخت آنها، و همچنین نقشه سازه می تواند کار لوله کشی فاضلاب را در یک سازه کند یا سریع کند. به طور کلی سرعت اتمام کار ارتباط مستقیمی با این ۳ مورد دارد: 

  • سادگی یا پیچیدگی طرح
  • نوع لوله استفاده شده
  • سرعت و تعداد نیروی کار

البته باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که میزان انجام و رعایت اقدامات ایمنی در پیاده سازی یک سیستم فاضلابی هم می تواند روی سرعت پیاده سازی کار تاثیر بگذارد.

به طور کلی با صحبت در مورد ایمنی و سرعت پیاده سازی پروژه های لوله کشی فاضلاب نام لوله پوش فیت فاضلابی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در سیستم های فاضلاب می درخشد. این لوله ها با ویژگی های خاص و منحصر به فرد خودشان به سرعت جایگاه خودشان را در ساخت و سازها پیدا کردند و جایگزین لوله های نسل قبل خود شدند.

شاید با خودتان بپرسید که چرا باید به جای لوله های فاضلاب قدیمی از لوله های پوش فیت استفاده کنیم؟ یا اصلا مزایای پوش فیت چه چیزهایی هستند؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا پاسخ این سوال ها را بیابیم.

لوله پوش فیت چیست؟ 

لوله پوش فیت نسلی جدید از لوله هاست که با هدف سریع و راحت کردن، بالا بردن دوام و بهینه سازی لوله کشی ساخته شده است. علت نام گذاری این لوله ها هم به سیستم اتصال آنها بر می گردد که دقیقا مشابه با نامشان یعنی push fit است. این واژه در فارسی به معنی «چفت شونده یا فیت شونده با فشار» است و از نظر فنی نیز عمل اتصال این لوله ها دقیقاً به همین شکل انجام می‌شود.

لوله پوش فیت چیست

ساختار لوله های پوش فیت به این گونه است که آنها در انتهای خودشان دارای یک سیستم سوکتی هستند و این سیستم به ما این قابلیت را می‌دهد که لوله‌ی بعدی را فقط با فشار دادن و به راحتی هر چه تمام تر در لوله بعدی جای دهیم.

جالب است بدانید که سوکت قرار گرفته روی هر لوله نیز به صورت یک طرفه طراحی شده است که از طرف دیگر به سوکت لوله‌ی بعدی متصل می شود. اگر کمی بیشتر به این ساختار دقت کنید متوجه می شوید که لوله کشی با کمک لوله های پوش فیت چقدر می تواند سریع باشد! استادکار سوکت لوله را جا می زند و سراغ لوله بعدی میرود. به همین سادگی!  

شاید با خودتان فکر کنید که حالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چسب ؟ شعله؟! آیا آب بندی لوله بدون این مورد به خوبی انجام می‌شود؟ 

در پاسخ باید بگوییم که سیستم اتصال پوش فیت موجب می شود تا ما در حین لوله کشی دیگر نیازی به استفاده از چسب، شعله و سایر اتصالات لوله که کار را تا حدودی پیچیده و طولانی می کنند نداشته باشیم. لوله‌های پوش فیت به کمک واشری که در قسمت داخلی آن ها تعبیه شده است، عمل فیت شدن و آب بندی انجام می‌شود.

یک نکته بسیار مهم دیگر این است که لوله های پوش فیت نسبت به ضربه و تنش دارای مقاومت بسیار خوبی هستند. این مقاومت شاید در ابتدای کار زیاد با اهمیت جلوه نکند اما گذر زمان باعث می شود تا این ویژگی بیشتر نمود پیدا کند. در واقع بعد از آنکه چند سال پس از به کارگیری این لوله ها در سیستم های فاضلابی، خاصیت مقاومت نسبت به ضربه و تنش بیشتر مشخص خواهد شد. 

البته لازم به ذکر است که این خاصیت ویژه لوله های پوش فیت در زمین لرزه ها نیز باعث استحکام بیشتر این لوله ها به نسبت به لوله های عادی فاضلاب می شود.

یک نکته جالب دیگر این است که لوله های پوش فیت در برابر مواد شیمیایی، علی الخصوص مواد اسیدی و بازی مقاومت بسیار خوبی دارند.  برای استفاده در برخی از آزمایشگاه ها نیز کاملا قابل اطمینان هستند. 

اهمیت دوام این لوله ها در برابر مواد شیمیایی وقتی بیشتر مشخص می شود که بحث  سیستم های فاضلاب پیش کشیده میشود، چرا که سیستم های فاضلاب می توانند بر خلاف تصور ما، بسیار خورنده و آسیب زننده باشند.

 دلیل این امر در  سیستم های فاضلابی بدان جهت است که در برخی از اوقات با کنار هم قرار گرفتن برخی از پساب ها درون فاضلاب مواد شیمیایی جدیدی تولید می شود که ممکن است این مواد خاصیت به شدت بازی یا اسیدی پیدا کنند که این برای یک سیستم فاضلاب بی کیفیت خبر بسیار بدی است.

به همین دلیل با تجربه های صنعت ساختمان به این نکته تاکید می کنند که همیشه بهتر است از لوله هایی در فاضلاب استفاده شود که نسبت به مواد شیمیایی مقاوم باشند.

لیست قیمت لوله گاز را در این صفحه ببینید : قیمت اتصالات

 دقیقا همین جاست که  لوله های پوش فیت خودشان را به عنوان یک جایگزین خوب نسبت به لوله های فلزی و لوله های پلیکا معرفی کنند. چرا که لوله های فلزی پس از مدتی تحت تاثیر این مواد شیمیایی قرار می گیرند و دچار خوردگی و پوسیدگی می کردند و در نهایت و با گذر زمان از از بین می روند و ما را ناچار به تعویض لوله می کنند.

جالب است بدانید که نصب ساده آسان لوله های پوش فیت از دلایل معروف شدن این لوله ها و محبوبیت آنها در بین نیروهای انجام کار است. پیاده سازی پروژه های فاضلاب با لوله های پوش فیت بسیار ساده، بدون دردسر و سریع است که مجموع این ویژگی ها یک پروژ‌ه‌ی تر و تمیز را برای استادکارها فراهم می‌کند. این سادگی هزینه های پیاده سازی و انجام پروژه را نیز کاهش می دهد. 

خصوصیات فیزیکی موجود در لوله و اتصالات پوش فیت موجب شده است تا لوله های پوش فیت علاوه بر مقاومت در برابر لرزه و پوسیدگی، تحمل نسبتاً بالایی را نیز در برابر فشار از خود نشان دهند که این نکته آنها را به گزینه ای بسیار کامل و تمام عیار برای لوله کشی تبدیل کرده است.

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم لوله های پوش فیت به راحتی و از طریق سوکت هایی که در یک طرف آنها تعبیه شده است به یکدیگر متصل می شوند و نیازی به سایر ابزار ها برای اتصال ندارند.

یک نکته مهم دیگر در مورد سوکت ها، این است که آنها نقش بسیار مهمی را در آب بندی لوله ها بازی میکنند و طراحی آنها به قدری اصولی است که وجود هر گونه نشتی در نقطه ی اتصال را به طور کامل از بین می‌برد. این مورد برای کسانی که از وجود نشتی بعد از اتمام کار دلهره دارند یک ویژگی ایده آل است.

اما داستان وقتی جالب تر می شود که بدانید سیستم های لوله کشی و به طور کل لوله و اتصالات پوش فیت این قابلیت را دارند که به سایر لوله ها – حتی با جنس های متفاوت – متصل شوند که این مورد لوله کش ها را تا حدود بسیار زیادی برای انجام تست ها و عملیات مختلف در فرآیند لوله کشی و نشت یابی کمک می‌کند.

 اگر بخواهیم این مورد را ساده تر بیان کنیم باید به سراغ یک مثال برویم :

 فرض کنید در ساختمانی نشتی لوله فاضلاب وجود داشته باشد و ما نیاز به تعویض لوله آسیب دیده داشته باشیم. در حالت عادی نیاز به تغییر مسیر و برخی کارهای دیگر برای تعمیر خواهیم داشت، اما با استفاده از لوله و اتصالات پوش فیت بدون آنکه نیازی به تغییر لوله ها در دیگر نقاط داشته باشیم، می توانیم تعمیرات را انجام دهیم و به قابلیت های خوب و همچنین اتصال ساده و با دوام لوله های پوش فیت اتکا کنیم.

در این حالت برای تعمیر کافیست لوله پوش فیت را جایگزین لوله ی آسیب دیده کنیم که به لطف آنها دیگر خبری از شعله و چسب و جوش نخواهد بود. این روند موجب می شود تا میزان زمان و همچنین هزینه برای تعمیر سیستم لوله کشی کاهش پیدا کند و به همین دلیل استفاده از لوله پوش فیت صرفه اقتصادی بیشتری برای افراد داشته باشد.

در کنار همه مواردی که گفته شد، لوله های پوش فیت تنوع تولیدی بسیار بالایی نیز دارند که این ویژگی باعث امکان تهیه لوله و اتصالات پوش فیت در اندازه ها، قطرها و زاویه های مختلف شده است. این تنوع برای تهیه احتیاجات و الزامات موجب این شده است تا استقبال لوله کش ها از این لوله ها بالا برود و کاربرد لوله های پوش فیت در ساختمان ها هر روز بیشتر گردد. 

برای اطلاع بیشتر لازم است بدانید که سایز لوله های پوش فیت از لحاظ قطر بین ۴ سانتی متر تا ۱۶ سانتی متر و از لحاظ طول هم بین ۳۰ سانتی متر تا ۳ متر تغییر می کند.

در مورد متریال استفاده شده در ساخت لوله های پوش فیت نیز باید به این نکته اشاره کرد که لوله های پوش فیت فاضلابی را از مواد پلی پروپیلن می سازند که ویژگی های مثبت بسیار زیادی را برای این لوله ها به ارمغان می‌آورند. به دلیل استفاده از پلی پروپیلن و همچنین الزامی بودن دقت ساخت برای اطمینان از بی نقص بودن اتصالات، تولید لوله پوش فیت مطابق با استاندارد های روز دنیا و با آخرین فناوری ها می باشد.

حاصل تمام این موارد یک محصول فوق العاده با کیفیت است که علاوه بر سادگی در نصب و آب بندی، دوام و مقاومت بسیار بالایی را نیز به نمایش خواهند گذاشت که در نوع خود بی نظیر و بسیار ارزشمند است.

انواع لوله پوش فیت

به طور کلی انواع لوله پوش فیت به دو دسته عادی و سایلنت تقسیم می‌شوند. این ۲ نوع پوش فیت دارای ویژگی های خاص خودشان هستند.

لوله های پوش فیت معمولی تمام ویژگی هایی که تا به اینجای مقاله در موردشان صحبت کردیم را دارند و همین موجب استفاده گسترده ای از آنها در صنعت ساختمان شده است.

پوش فیت سایلنت چیست؟ لوله های پوش فیت بی صدا یا پوش فیت سایلنت نیز همه ویژگی های لوله های پوش فیت معمولی را به اضافه‌ی بی صدا بودن دارند. در واقع لوله پوش فیت سایلنت  از موادی تشکیل شده اند که به ساختار آنها امکان جذب صدا را می‌دهد و این لوله ها به خوبی از ورود صدا به درون محیط های ساختمانی و تجاری جلوگیری می‌کنند.

از نظر علمی میزان صدا در لوله پوش فیت سایلنت بین ۶ الی ۱۷ دسی بل کاهش پیدا می کند که به خوبی نمایانگر عملکرد ویژه‌ی این لوله هاست و نشان می دهد که این لوله ها تا حدود زیادی صدای ناشی از جریان آب را به بیرون انتقال نمی‌دهند و برای استفاده در ساختمان های لوکس اداری و منازل لوکس بسیار مناسب و کاربردی خواهند بود.

اما اینجاست که یک سوال پیش می‌آید:

علت بی صدا بودن لوله های پوش فیت چیست؟ 

پاسخ این سوال را باید در لایه ای به نام کامپاند جستجو کرد. کامپاند در واقع همان لایه‌ی عایق درون لوله پوش‌فیت است که به عنوان یک لایه‌ی بیرونی اضافی در ساختار لوله قرار گرفته تا اجازه خروج صدا از داخل لوله به فضای بیرون را ندهد. علاوه بر این لایه، دو لایه ی دیگر نیز در زیر کامپاوند قرار گرفته اند و به همین دلیل این نوع لوله ها، لوله های سه لایه نامیده می شوند.

همان طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره داشتیم ویژگی های کلی لوله پوش فیت بی صدا یا سایلنت کاملا مطابق با لوله های پوش فیت معمولی است و تنها تفاوت آن ها در میزان انتشار صداست که در این مورد لوله پوش فیت سایلنت عملکرد بسیار بهتری دارد.

تفاوت پوش فیت و پلیکا

ماهیت لوله و اتصالات پلیکا به ماده ی pvc بر میگردد و این لوله ها از این ماده ساخته شده اند. این لوله ها عمر بسیار بالایی دارند و به راحتی پوسیده نمی شوند. یک نکته مهم این است که لوله Pvc به خودی خود قابلیت اتصال مقاوم و آب بندی را ندارد. به همین دلیل برای اتصال لوله های پلیکا از روش چسب زنی در کنار حرارت استفاده می شود تا یک اتصال محکم و قابل اطمینان ایجاد شود.

یادتان باشد ماده ی اولیه پلی پروپیلن و pvc در سیستم های ساختمانی بر یکدیگر مزیت خاصی ندارد و آنچه که باعث کیفیت و برتری یک محصول به نسبت همتایش می شود کیفیت ماده ی اولیه آن و البته استراتژی تولید کنندگان بر میگردد، چرا که تولیدکنندگان می توانند به روش های مختلف از کیفیت ماده‌ی به کار رفته در محصولاتشان کم کنند و فرآیند تولید را برای خودشان مقرون به صرفه تر کنند.

البته به طور کلی مواد اولیه برای تولید لوله پلیکا – Pvc – نسبت به مواد اولیه تولید لوله پوش فیت – پلی پروپیلن – ارزان تر هستند که در نتیجه این امر لوله و اتصالات پلیکا نسبت به لوله و اتصالات پوش فیت دارای قیمت پایین تری هستند.

به طور کلی لوله و اتصالات پوش فیت نیز معایب خاص خودشان را دارند ولی مزایای آنها نسبت به لوله پلیکا بیشتر و قابل توجه تر است و همین موضوع باعث شده است تا کفه ی ترازو به سمت مزایای لوله و اتصالات پوش فیت سنگینی کند.

از نظر اتصال، لوله پلی اتیلن فاضلابی نیاز به جوش و چسب دارد که خبر بد در این مورد  حساسیت بسیار بالای اتصال و جوش لوله پلیکا نسبت به رطوبت، خاک و همچنین چربی است. این حساسیت ها کار را برای لوله کش سخت می کند و در صورت عدم رعایت شرایط مناسب برای چسب زدن، ممکن است آب بندی به درستی صورت نگیرد. 

این در حالی است که اتصالات لوله پوش فیت از نظر استحکام و آب بندی کاملاً مطمئن هستند و فرآیند اتصال در آن ها هم به سادگی صورت می‌گیرد. لوله و اتصالات پوش فیت نیازی به هیچگونه چسبی نیز ندارند که فرآیند اتصال آنها را نسبت به خاک و چربی حساس کند.

یک نکته مهم دیگر این است که لوله های پوش فیت در مقابل حرارت های ناشی از آتش سوزی و همچنین نشست ساختمان مقاومت بیشتری دارند و احتمال نشتی آن ها تحت تاثیر عوامل مختلف بسیار کمتر از لوله پلیکا است.

مزایای لوله پوش فیت 

به طور کلی استفاده از لوله های پوش فیت فاضلابی مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد که از جمله آنها می توان به صورت خلاصه وار موارد زیر را در نظر گرفت :

  • لوله های پوش فیت تحمل دمایی بسیار بالایی را دارند و می توانند در سیستم فاضلابی  تا دمای ۹۰ درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل نمایند.
  • از دیگر ویژگی های لوله پوش فیت قابلیت انطباق آن ها با تمام لوله و اتصالات فاضلاب های قدیمی مانند لوله های پلیمری و آلیاژی است که به خوبی دست لوله کش را برای تعمیر و عیب یابی سیستم های آب و فاضلاب باز می‌گزارد.
  • لوله های پوش فیت در مقایسه با لوله های پلی اتیلنی با گذر زمان آسیب نمی بینند و بر روی آن ها ترک خوردگی و شکستگی دیده نمی شود.
  • لوله و اتصالات پوش فیت در برابر تغییرات ناشی از دما بسیار مقاوم بوده و تغییرات طولی آن ها بسیار ناچیز است. جالب است بدانید که در لوله های پوش فیت حدود ۰.۱۱ میلی متر به ازای هر درجه از تغییر دما افزایش و یا کاهش طول خواهیم داشت.
  • از مهمترین مزایای لوله پوش فیت مربوط به آب بندی آنهاست. لوله های پوش فیت به سبب ساختار سوکتی بسیار دقیقی که دارند خیال کاربران را بابت فیتینگ راحت می کند و  آب بندی قابل اعتمادی را برای مصرف کنندگانش به ارمغان می‌آورد.
  • لوله و اتصالات پوش فیت به سبب ساختار ویژه خودشان دارای وزن بسیار کمی هستند و بار اضافی را به ساختمان تحمیل نمی کنند.
  • ساختار داخلی این گونه لوله ها به شکلی است که هیچ گونه شیار و زائده ای در آن ها وجود ندارد. همین امر از ایجاد هرگونه انسداد و گرفتگی جلوگیری به عمل می آورد. همین امر می تواند تا اندازه زیادی هزینه های ناشی از تعمیرات را در آن ها کاهش دهد.
  • از آن جایی که در اتصال این لوله ها از هیچ گونه جوش و چسبی استفاده نمی شود، در صورت آسیب دیدن قسمتی از آن می توان به راحی اتصال را جدا کرده و قطعه جدید را جایگزین آن کرد.
  • نصب این لوله ها بسیار آسان بوده و با سرعت انجام می پذیرد.

معایب لوله پوش فیت

شبکه لوله کشی فاضلاب پوش فیت و سیستم تولید آنها، به قدری کامل و به روز است که ایرادگیری از آن یک کار بسیار سخت و عمدتاً بدون نتیجه است. ولی اگر اصرار بر عنوان معایب باشد یکی قیمت کمی گران و دو حساسیت در اجرای لوله کشی می باشد.

البته قیمت گران محصولات در کنار کیفیت فوق‌العاده و عالی که به ساختمان می بخشد، قابل چشم پوشی می باشد. عملاً شما با یک بار خرید کالای درست تاسیساتی برای همه عمر ساختمان تامین می نماید.

عیب دیگر که راجبش صحبت شد، حساسیت در اجراست. همان طور که می‌دانید اتصالات توسط چسب، آب بندی نمی شوند و توسط اورینگی که در سوکت تعبیه شده است آب بندی می شوند. لذا تثبیت سیستم لوله کشی و تعیین مسیر درست لوله ها بسیار مهم و حیاتی است. در صورتی که متخصص تاسیسات نتواند وزن لوله آب را به درستی مهار کند، به مرور زمان به بندها آسیب وارد خواهد شد و در ادامه لوله دچار نشتی می‌شود.

از طرفی عدم اعتماد کافی به عملکرد مناسب این لوله ها در طولانی مدت را نیز باید در نظر گرفت، چرا که لوله های پوش فیت موجود در بازار هنوز به طور کامل آزمون و خطا  نشده اند.

مورد بعدی این است که نمی‌توان از اتصالات لوله پوش فیت در سیفون ها استفاده کرد. این مساله هم به عنوان یکی از ضعف های سیستم پوش فیت به حساب می‌آید.

از طرفی لوله های پوش فیت دارای مقاومت کمی  در برابر تابش نور خورشید هستند و بهتر است به صورت دائم در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

از طرفی به خاطر نوع فیتینگ بهتر است این لوله ها در زیر خاک قرار نگیرند.

و در انتها مهم ترین مساله در مورد لوله های پوش فیت قیمت آن هاست که به نسبت لوله های معمولی بالاتر است و باید برای تهیه آنها هزینه بیشتری را صرف کرد. 

آینده ی بازار لوله و استراتژی تولیدکنندگان لوله 

این موضوع قابل تعمیم به کل تولید کنندگان نیست، اما امروزه استراتژی اکثر تولید کنندگان محصولات پلیکا در یک عبارت خلاصه می‌شود : 

تولید لوله و اتصالات با قیمت‌های پایین تر و مقرون به صرفه تر

این موضوع به خودی خود مطلب بدی نیست و تولید کنندگان را به رقابت برای عرضه با قیمت مناسب تر و پایین تر هدایت می کند. اما قسمت بد داستان جایی است که تلاش برای کاهش قیمت موجب کاهش کیفیت محصول نهایی شود و تولید کننده را ناچار به استفاده از مواد اولیه بد و یا تغییر در روند استاندارد تولید نماید. به همین دلیل کاهش روز بروز کیفیت محصولات پلیکا برای برخی از برندها در بازار مشاهده می شود.

باز هم تاکید می‌کنیم که این مساله به معنی این نیست که همه‌ی تولید کنندگان لوله پلیکا برای پایین آوردن ثیمت کیفیت محصولشان را پایین می‌آورند. 

در سمت مقابل استراتژی تولید کنندگان لوله و اتصالات پوش فیت در امر تولید و بازاریابی به شکلی دیگر و کاملا مبتن بر کیفیت است. بدون شک محصول جدیدی که در این کارخانجات تولید می‌شود، آنها را ملزم به استفاده از روش های بازاریابی امروزی تر نموده است و دقیقا به همین خاطر می توان گفت که احتمال درگیری آنها با مساله‌ی «کاهش دادن کیفیت برای پایین آوردن قیمت» بسیار کمتر از همتایان قدیمی آنهاست. 

با کمی بررسی دقیق تر متوجه خواهیم شد که صنایع جدید و به روز با تمرکز روی  تبلیغات درست و البته تولید کالای با کیفیت تلاش می کنند تا بخش بزرگتری از بازار را به خودشان اختصاص دهند و سهم فروش خودشان را بیشتر کنند تا علاوه بر منفعت برای خودشان، منافع مشتری ها را نیز در نظر داشته باشند. این مورد یکی از مواردی است که آینده‌ی بازار را به نفع لوله و اتصالات پوش فیت پیش بینی می کند.

جمع بندی 

در لوله کشی فاضلاب پوش فیت باید دقت فرمایید استفاده از برند شناخته شده می باشد.برای لوله کشی فاضلاب پوش فیت، حتماً از برندهای شناخته شده در بازار استفاده نمایید.

بهترین برند لوله های فاضلاب پوش فیت عبارتند از :

  • پوش فیت پلیران
  • پوش فیت وحید
  • پوش فیت نیک بسپار
  • پوش فیت نیوفلکس یا آذین لوله سپاهان
  • پوش فیت یزد بسپار.

برای خرید لوله از کارخانه لوله گاز سپاهان با کارشناسان آریا تماس بگیرید. ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰

دقت فرمایید که در لوله کشی فاضلاب پوش فیت، کماکان لوله‌های آب باران که جدا از شبکه فاضلاب می باشد، هنوز از لوله های پلیکا درجه یک استفاده می گردد و استفاده از پوش فیت برای آب باران صلاح نمی باشد. 

فراموش نکنید که قبل از انتخاب محصول و خرید لوله بهتر است همیشه اطلاعات کافی را به دست بیاورید و پس از آن اقدام به خرید و طرح ریزی نمایید.

برای خرید بست فلزی جهت نگهداری لوله های فاضلاب با اتصالات گاز آریا تماس بگیرید.

دانلود فایل پی دی اف لوله کشی پوش فیت


با تشکر از اینکه سایت رسمی تولید کننده اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

نیاز به لوله و اتصالات جوشی و ملزومات لوله کشی گاز دارید؟ به بخش لیست قیمت اتصالات مراجعه فرمایید.

در صفحه قیمت اتصالات، می توانید از قیمت اتصالات مانیسمان و قیمت لوله گاز مانیسمان برای لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی مطلع شوید.

میدانستید برای لوله کشی گاز فشار قوی ، خرید اتصالات فشار قوی استاندارد، تضمین کننده جان و مال مصرف کننده و تضمین کننده اعتبار پیمانکار ساختمان می باشد؟

آریا جام تولید کننده اتصالات فشار قوی استاندارد با برند بنکار آریا می باشد. تمامی اتصالات فشار قوی این کارخانه، دارای حک استاندارد می باشد.

برای لوله کشی گاز روکار ، نیاز به اتصالات لوله سیاه و اتصالات درزدار دارید؟ قیمت لوله درزدار سیاه و  قیمت اتصالات جوشی درزدار آریا را ببینید و با تخفیف خوب خریداری کنید!

پایین بودن قیمت اتصالات ، در کنار بالا بودن کیفیت و مشتری مداری، از مهمترین علت محبوبیت شرکت آریا می باشد. در کنار تمامی این مزایا، آریا تمامی تولیدات خود را گارانتی مادام العمر کرده است تا با خیال راحت اقدام به خرید لوازم لوله کشی ساختمان نمایید.

میدانستید آریا به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله api ، لوله رده ۴۰ ، لوله گازی روکار سنگین، لوله مانیسمان رده ۲۰ می باشد.

خرید عمده لوله گاز از کارخانه های بسیار معتبر تولید لوله، جهت تولید اتصالات جوشی گاز و نظارت بالا بر کیفیت لوله های خریداری شده، باعث شده تا خریداران این مجموعه با خیال راحت اقدام به خرید لوله گازی استاندارد با قیمت مناسب نمایند. لذا شاهد حجم بالای خرید و فروش لوله گازی در این مجموعه هستیم.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات لوله گاز فلزی اعم از اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست لوله تولید می گردد. قیمت تمامی این محصولات در صفحه لیست قیمت لوله و اتصالات موجود می باشد.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز اعم از  لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ در ساعات کاری ما تماس بگیرید. یا با واتساپ شرکت ۰۹۳۹۳۸۶۱۵۵۸ در ارتباط باشید.

در قسمت وبلاگ سایت، می توانید اطلاعات جامعی راجع به تولید لوله و اتصالات بیابید.

ویدیوهای صنعتی در حوزه تولید، در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ قابل مشاهده می باشد.

لوگو اتصالات گاز آریا
اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *