مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:

مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز برای افرادی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند؛ بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به منظور دریافت مجوزهای لازم برای لوله کشی گاز، باید مراحل اداری مختلفی طی شود تا جواز کسب به فرد متقاضی داده شود. در اینجا قصد داریم با کلیه این مراحل آشنا شویم و جزئیات اخذ جواز کسب لوله کشی گاز را بررسی نماییم. بنابراین در صورتی که نیاز به اخذ جواز کسب دارید با مطالعه این مقاله می‌توانید کلیه اطلاعات ضروری در این زمینه را کسب نمایید. با ما همراه باشید تا بیشتر با مدارک لازم برای پروانه کسب لوله کشی گاز آشنا شویم.

مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز | مدارک مورد نیاز پروانه کسب

جواز کسب لوله کشی گاز

جواز کسب لوله کشی گاز برای افرادی که قصد فعالیت در زمینه لوله کشی گاز را دارند، الزامی می‌باشد. به طوری که افراد قبل از هر گونه اقدامی‌باید حتما جواز کسب مربوط به آن را اخذ نمایند. به دلیل پر خطر بودن عملیات گاز رسانی، بدون اخذ مجوزهای لازم امکان فعالیت در زمینه گاز رسانی و لوله کشی گاز فراهم نمی‌باشد. بنابراین افرادی که بدون اخذ مجوزهای لازم در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند، به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند و قابل اعتماد نمی‌باشند.

قیمت لوله گاز را در این صفحه ببینید : لیست قیمت لوله گاز

گازرسانی از جمله عملیاتی می باشد که باید طبق اصول و استاندارد های سیار ویژه ای انجام شود تا خطرات ناشی از آن ازبین بروند، چرا که خسارات ناشی از این خطرات می توانند خسارات بسیار زیادی را به بار بیاورند. و چه کسی در این عمیات تاثیر گذارتر از فردی است که قرار است لوله کشی را انجام دهد؟ پس بهتر است همیشه به دنبال کسی باشید که جواز کسب لوله کشی گاز داشته باشد.

مراحل اخذ مجوز و سخت گیری‌های مربوط به این شغل با هدف رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از بروز خطرات احتمالی در نظر گرفته شده است. در نتیجه تمامی این موارد به نفع افراد خواهد بود. قبل از اخذ جواز باید پیش نیازهای مربوط به آن فراهم شود. برخی از پیش نیازهای اخذ این جواز کسب در زیر آورده شده است. در ادامه به بررسی دقیق تر مدارک لازم برای پروانه کسب لوله کشی گاز می‌پردازیم.


برای آشنایی با انواع لوله، تاریخچه تولید لوله و کاربرد هریک، به مقاله ” انواع لوله ” مراجعه نمایید.


پیش نیازهای اخذ جواز کسب لوله کشی گاز

فعالیت در زمینه لوله کشی گاز همانند هر نوع کسب و کار و خدمات دیگر، نیاز به برخی پیش نیازها دارد. یکی از پیش نیازهای که قبل از مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز باید ارائه شود، دوره مبحث ۱۷ می‌باشد. مجریان لوله کشی گاز به منظور کسب صلاحیت اجرای لوله کشی گاز ابتدا باید دوره مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان را سپری نمایند. اخذ مجوز مربوط به این مبحث از نظام کاردانی و سازمان مسکن و شهرسازی هر استان امکان پذیر می‌باشد.

برای خرید لوله از کارخانه لوله گاز سپاهان با کارشناسان آریا تماس بگیرید. ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰

افرادی که قصد فعالیت به عنوان مجری لوله کشی گاز را دارند باید برای قبولی در آزمون مبحث ۱۷، مدرک جوشکاری گاز خانگی را نیز از سازمان فنی و حرفه‌ای اخذ کرده باشند. متقاضیان تنها پس از اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای و گذراندن دوره مبحث ۱۷ می‌توانند برای اخذ مجوز گاز رسانی اقدام نمایند. در ادامه با کلیه مراحل اخذ جواز کسب لوله کشی گاز آشنا می شویم.

برای آشنایی با انواع روش های جوشکاری به مقاله روش های جوشکاری مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز کسب لوله کشی گاز

قبل از بررسی مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز به معرفی مدارک کلی برای اخذ جواز کسب لوله کشی می پردازیم. ممکن است در برخی از شهرستان‌ها مدارک دیگری از فرد متقاضی درخواست شود. بنابراین توصیه می‌شود به درگاه ملی مجوزهای کشور مراجعه کرده و از مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز کسب یا پروانه کسب، آگاهی کسب کنید. به طور کلی مدارک لازم برای پروانه کسب لوله کشی گاز شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران برای افراد ایرانی و داشتن پروانه کار برای اتباع خارجی
  • دارا بودن ۱۸ سال تمام
  • ارائه مدارکی که نشان دهد فرد متقاضی به مدت ۵ سال در شهر مورد نظر سکونت داشته است.
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی
  • گواهی مبنی بر تجاری بودن محل کسب
  • گواهی پایان خدمت یا معافیت از نظام وظیفه
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه برگ سلامت و بهداشت شخصی
  • موافقت اداره اماکن
  • ارائه مدارک مربوط به صلاحیت فنی
  • ارائه مدارک هویتی و عکس جدید فرد متقاضی

قیمت اتصالات را در این صفحه ببینید : لیست قیمت اتصالات

مراحل اخذ جواز کسب لوله کشی گاز

برای انجام مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی و اخذ مجوز گازرسانی در گام اول باید وارد درگاه ملی مجوزهای کشور شده و برای ثبت پروانه کسب، اقدام شود. برای ثبت پروانه کسب در این درگاه باید مراحل زیر به صورت گام به گام انجام شود:

ابتدا وارد سایت https://old.g4b.ir/ شوید. در این درگاه کلیه مدارک مورد نیاز به طور کامل معرفی شده است.

برای اطلاع از مدارک و هزینه های ثبت نام پروانه کسب، در قسمت پایین صفحه، وارد قسمت پایگاه مجوزهای کسب و کار شوید.

ثبت نام در پایگاه ملی مجوزهای کشور

سپس در جستجو در پایگاه مجوزهای صنفی کلیک کنید تا بتوانید مجوز مورد نظر خود را جستجو کنید.

جستجو در مجوزهای صنفی پایگاه مجوزهای ملی کشور

در صفحه باز شده در قسمت عنوان مجوز کلمه ” گاز” را درج نمایید. همچنین در قسمت استان و شهرستان، نام استان و شهرستان خود را وارد نمایید. سپس بر روی دکمه ذره بین کلیک نمایید تا جستجو آغاز شود. ممکن است در برخی از شهرستان‌ها مدارک دیگری نیز از متقاضی درخواست شود. در صورت اطلاع از عنوان اتحادیه نیز می توانید عنوان اتحادیه را وارد کنید، در غیر اینصورت عنوان مجوز و استان کافی است. در اینجا استان تهران، شهرستان تهران را انتخاب نموده ایم.

جستجو در مجوزهای صنفی پایگاه مجوزهای ملی کشور جهت اخذ جواز کسب لوله کشی گاز

در نتایج این جستجو می‌توانید با قوانین و هزینه‌های ثبت نام و صنف مربوطه به طور کامل آشنا شوید و کلیه جزئیات مربوط به آن را مطالعه نمایید. توصیه می‌شود تمامی موارد را به دقت مطالعه کنید و از شرایط اخذ جواز کسب و ثبت نام، اطلاعات کامل به دست بیاورید. به طور مثال برای جستجوی استان تهران و شهرستان تهران نتایج زیر نمایش داده شده است. که باید روی کلیک نمایید.

مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز

در اخذ جواز کسب لوله کشی گاز استان تهران مدارک و هزینه های مندرج در تصویر زیر نیاز است:

مدارک مورد نیاز در مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز

پس از مطالعه با استفاده از لینک ثبت نام می‌توانید برای ثبت نام پروانه کسب اقدام نمایید.

برای ثبت نام پروانه کسب وارد لینک https://auth.g4b.ir/ شده، با استفاده از گزینه ثبت نام،  اقدام به ثبت نام نمایید.

ثبت نام پروانه کسب لوله کشی گاز

تمامی فیلد ها را با دقت پر نمایید. شماره همراهی که وارد می نمایید برای استفاده های بعدی نیاز خواهد شد. پس در درج شماه

مدارک لازم برای پروانه کسب لوله کشی گاز

پس از ثبت نام، یک رمز عبور سیستمی‌برای کاربر ایجاد می‌شود که از این به بعد با این رمز عبور می‌تواند وارد شود. رمز عبور خود را به خاطر داشته باشید تا برای ورود مجدد به سامانه دچار مشکل نشوید.

پس از دریافت رمز عبور از طریق لینک https://auth.g4b.ir/ به سیستم وارد شوید. سپس اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنید و اقدام به اخذ پروانه کسب نمایید. در ادامه مراحل و مدارک لازم برای پروانه کسب لوله کشی گاز را با جزئیات بیشتری شرح می‌دهیم.

مراحل ثبت نام گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز

اخذ جواز کسب لوله کشی گاز نیاز به ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور دارد. در این بخش سعی داریم مراحل ثبت نام جواز کسب را به طور کامل شرح دهیم. برای تکمیل فرآیند ثبت نام و پیگیری مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز باید اقدامات زیر را انجام دهید:

ورود به سامانه g4b: ابتدا وارد سامانه g4b.ir شوید و نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی خواسته شده را با دقت وارد نمایید و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید تا امکان درخواست فرم، فراهم شود.

ورود به سامانه دریافت پروانه کسب لوله کشی

ورود به بخش مدیریت درخواست ها: از منوی سمت راست منوی “مدیریت درخواست‌های مجوز” را کلیک کنید و گزینه زیرین آن به نام “مدیریت درخواست ها” را کلیک کنید تا وارد بخش مربوطه شوید.

مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز

درخواست مجوز جدید: بر روی گزینه “درخواست مجوز جدید” کلیک کنید تا فرم درخواست مجوز جدید نمایش داده شود. این فرم باید به دقت تکمیل شود. مواردی که در فرم وجود دارد شامل اطلاعات هویتی افراد می‌باشد که باید حتما به درستی تکمیل شود.

تکمیل فرم درخواستی: پس از کلیک بر روی درخوات مجوز جدید، یک فرم جدید، نمایش داده می‌شود. در فرم جدید در قسمت درخواست مجوز عبارت ” اتاق اصناف ایران ” در قسمت مرجع تابعه صدور مجوز ” اتاق اصناف استان “، در قسمت عنوان مجوز عبارت “پروانه کسب اتحادیه‌های شهرستانی” و نوع درخواست را ” صدور پروانه کسب ” وارد کنید. تمامی قسمت‌های فرم را با دقت تکمیل نمایید.

مراحل اداری پروانه کسب لوله کشی گاز

تعیین نوع پروانه کسب: در قسمت نوع پروانه کسب دو حالت ایجاد می‌شود:

  1. عادی
  2. ایثارگری

در صورتی که حالت ایثاگری را انتخاب نمایید، باید از سازمان بنیاد شهید به صورت آنلاین استعلام انجام گیرد. اگر پاسخ استعلام، مثبت باشد، درخواست ثبت می‌شود. افرادی که متقاضی دریافت ایثارگری هستند باید کد بنیاد شهید خود را در قسمت مربوطه وارد نمایند. افرادی که از این کد مطلع نیستند می‌توانند به سازمان بنیاد شهید مراجعه کرده و کد خود را دریافت نمایند. پس از دریافت کد بنیاد شهید، می‌توانید کد خود را در بخش ایثارگری وارد نمایید و از خدمات آن بهره مند شوید.

سایر قسمت‌های مربوطه از قبیل وضعیت نظام وظیفه، وضعیت تاهل و سرپرست خانواده نیز باید تکمیل شود.

  • ثبت موقت فرم مدارک لازم برای پروانه کسب لوله کشی گاز: پس از تکمیل فرم بر روی گزینه ثبت موقت کلیک نمایید. دقت داشته باشید که در صورت کلیک بر روی گزینه ثبت نهایی امکان ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت. پس توصیه ی شود که بر روی گزینه ثبت موقت کلیک نمایید. با ثبت موقت، اطلاعات وارد کارتابل سازمان نمی‌شود. فرم تکمیل شده خود را می‌توانید در قسمت “مدیریت درخواست ها” مشاهده نمایید.
  • ثبت نهایی فرم: اگر فرم تکمیل شده را با اطلاعات صحیح پر کرده اید می‌توانید بر روی گزینه ثبت نهایی کلیک نمایید. با ثبت نهایی، فرم به سازمان مربوطه ارسال می‌شود. در صورتی که ثبت موقت نموده اید باید ثبت نهایی را انجام دهید تا فرم به سازمان مربوطه ارسال شود و روند اخذ جواز کسب پیگیری شود.
  • ثبت نهایی فرم موقت: در صورتی که درخواست خود را ثبت موقت کرده اید به منظور ثبت نهایی درخواست خود می‌توانید از منوی “ثبت و پیگیری مجوز” اقدام نمایید. بر روی گزینه مداد کلیک کنید. با کلیک بر روی گزینه مداد می‌توانید اطلاعات خود را ویرایش نمایید و در صورتی که از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان دارید بر روی ثبت نهایی کلیک کنید.
  • دریافت کد رهگیری برای پروانه کسب لوله کشی گاز: پس از ثبت نهایی به منظور پیگیری‌های بعدی یک کد رهگیری در اختیار فرد قرار داده می‌شود. علاوه بر این، کد رهگیری به شماره تلفن همراه فرد متقاضی که در فرم قرار داده شده است نیز پیامک می‌شود. دریافت کد رهگیری به منزله صحت مراحل انجام شده خواهد بود و همچنین کدی برای پیگیری‌های بعدی می‌باشد. کد رهگیری خود را باید حفظ کنید تا برای پیگیری‌های بعدی از آن استفاده نمایند. دریافت کد به معنای پایان مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی می‌باشد.

توجه داشته باشید درصورتی که در حین روند ثبت نام یا پس از ثبت نهایی اختلالی به وجود آمد، در منوی ثبت و پیگیری مجوز بر روی علامت کلیک کنید تا از طریق لینک ” ادامه فرآیند ثبت درخواست” درخواست خود را تکمیل و ارسال نمایید. سپس بر روی ” ادامه” کلیک کنید تا وارد سامانه اصناف شده و فرایند را تکمیل نمایید. با این کار اطلاعاتی که تاکنون وارد کرده اید را از دست نمی‌دهید.

پس از دریافت کد رهگیری رسیدگی به درخواست و اجرای فرآیند اخذ جواز ممکن است چندین روز به طول بینجامد. در سال‌های اخیر این روند سرعت بیشتری گرفته است و در مدت زمان کمی، افراد می‌توانند جواز کسب خود را دریافت نمایند.

مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز برای اشخاص حقوقی

مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز برای اشخاص حقوقی مشابه با روند قبلی می‌باشد. با این تفاوت که در اشخاص حقوقی، کد ملی و تاریخ تولد عضو هیئت مدیره باید در فیلد مربوطه درج شود. بقیه بخش‌های فرم با بخش‌های فرم اشخاص حقیقی، یکسان می‌باشد. عضو هیئت مدیره در واقع همان شخصی است که پروانه کسب به نام او صادر می‌شود. در این روش می‌توان برای تمامی اعضای هیئت مدیره، درخواست مجزا ثبت شود. این ویژگی برای مواقعی که تعداد اعضای هیئت مدیره بیش از یک نفر می‌باشد، کاربردی خواهد بود.

مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز برای اتباع خارجی

برای اخذ جواز کسب، اتباع خارجی نسبت به سایر افراد باید چند مدرک دیگر را نیز ارائه نمایند. افرادی که جزء اتباع خارجی محسوب می شوند به منظور پیگیری مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز، شرط تابعیت جمهوری اسلامی ایران را ندارند. به همین دلیل این افراد می بایست از وزارت کار و امور اجتماعی، پروانه کار یا کارت کار دریافت کنند. همچنین می‌توانند پروانه اقامت معتبر خود را از وزارت کشور ارائه نمایند.

با ارائه این مدرک می‌توانند روند اخذ جواز کسب را دنبال نمایند. علاوه بر این اتباع خارجی به منظور ارائه مدارک هویتی می‌توانند فتوکپی برابر اصل شده گذرنامه خود را ارائه کنند. با این کار اتباع خارجی دیگر نیازی به ارائه فتوکپی شناسنامه عکس دار نمی‌باشد.


شاید این مقاله برایتان جذاب باشد: اسپرینکلر چیست ؟


سخن آخر

مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز کمی طولانی می‌باشد؛ اما این مراحل معمولا با سرعت انجام می‌شود. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد طولانی شدن این فرایند نیست. با مراجعه به وب سایت g4b.ir می‌توانید درخواست جواز کسب خود را ثبت نمایید و پس از طی روند اداری، منتظر دریافت جواز خود از سوی سازمان مربوطه باشید. با اخذ جواز کسب می‌توانید فعالیت خود را به صورت قانونی آغاز کرده و خدمات لوله کشی گاز را ارائه نمایید.

دانلود فایل پی دی اف مراحل گرفتن جواز کسب لوله کشی گاز

امیدواریم که از مقاله مدارک لازم برای پروانه کسب لوله کشی گاز لذت برده باشید.


با تشکر از اینکه سایت رسمی اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت ها، به بخش لیست قیمت لوله و اتصالات گازی مراجعه فرمایید.
در قسمت وبلاگ سایت، می توانید اطلاعات جامعی راجع به روش تولید لوله و اتصالات جوشی مانند روش تولید لوله های درزدار، نحوه تولید لوله های بدون درز، روش ساخت زانو از لوله  بیابید.

ویدیو های جالب و کاربردی صنعتی را در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ مشاهده نمکایید تا با نکات صنعت تولید بیشتر آشنا شوید.

آریا جام به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله رده ۴۰، لوله گازی روکار سنگین، لوله رده ۲۰ می باشد.

بعد از انتخاب انواع اتصالات لوله و بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان خود،  تنها با شماره گیری ۰۲۱۳۳۸۶۳۰۳۰ در کمترین زمان، محصولات خریداری شده را دریافت نمایید.

ارزانترین و بهترین اتصالات گاز در سطح تولید کنندگان اتصالات جوشی را در این مجموعه در دسترس قرار داده ایم.

بهترین قیمت لوله گاز مانیسمان و قیمت لوله گاز سپاهان را از آریا گاز بخواهید.

در میان شرکت های تولید کننده اتصالات گاز، آریا جام بزرگترین شرکت تولید کننده اتصالات جوشی در ایران می باشد.

بهترین ها را از آریا جام بخواهید.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست تولید می گردد.

علاوه بر خرید بدون واسطه اتصالات گاز، می توانید لوله سپاهان گاز و دیگر لوازم لوله کشی گاز را نیز به قیمت نمایندگی از آریاجام تهیه فرمایید.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۳۰ ۳۰ ۸۶ ۳۳ ۰۲۱ در ساعات کاری ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *