تولید آب فلزی در سیاره زمین امکان پذیر شد!

5/5
فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:

آیا در آینده ای نزدیک تولید آب فلزی در سیاره زمین امکان پذیر خواهد شد؟

از گذشته دور دانشمندان در حال کشف راهی برای تبدیل عناصر مختلف به فلز ارزشمند طلا بودند. هم اکنون دانشمندان آکادمی علوم چک توانستند برای چند ثانیه، آب را به فلزی براق و طلایی تبدیل کنند. 

یونگ ویرت شیمی فیزیکدان آکادمی علوم چک می گوید: ” این لحظه مانند لحظه کشف عنصر جدید بود. برای چند ثانیه کوتاه، آب به رنگ زرد براق و طلایی درآمد. این فاز گذار با چشم غیر مسلح قابل مشاهده بود.”  

convert water to gold metal | اتصالات گاز آریا

از نظر تئوری اغلب مواد با فشار مناسب می‌توانند به فلز تبدیل شوند. در فشار بالا، اتم ها و مولکول ها فشرده شده و شروع به تقسیم الکترون های خارجی خود می کنند. در این شرایط، مانند فلزات آهن و مس قادر به جابجایی الکترون شده و خاصیت رسانایی پیدا می کنند.

برای تبدیل آب به فلز، فشاری حدود ۱۵ میلیون اتمسفر نیاز است. برای درک بیشتر، فشار هوای روی سطح زمین را  ۱۵ میلیون برابر کنید. این مورد از نظر تئوری صحیح است اما عملا این کار در آزمایشگاههای کنونی امکان پذیر نیست. چنین فشاری ممکن است در هسته ی سیارات عظیمی مانند مشتری وجود داشته باشد. 

روش جایگزین یونگ ویرت، استفاده از الکترون های فلزات قلیایی بود. عناصر گروه اول جدول تناوبی از جمله سدیم و پتاسیم تمایل به انتقال خارجی ترین الکترون خود دارند.

یونگ و همکارانش در سال گذشته چنین آزمایشی را بر روی آمونیاک انجام داده بودند و تصمیم گرفتند آن را روی آب نیز آزمایش کنند. اما واکنش فلزات قلیایی با آب باعث انفجار می شد.

راه حل چه بود؟ آنها سرعت واکنش را کم و از انفجار جلوگیری کردند.

تیم یونگ سرنگی را با سدیم و پتاسیم پر کرده و آن را داخل محفظه خلا قرار دادند. سپس قطراتی از این فلزهای قلیایی را در معرض بخار آب قرار دادند. به محض تشکیل یک لایه ۰.۱ میکرومتری از آب روی این قطرات، الکترون فلزات قلیایی به مولکول های آب منتقل شدند! این انتقال الکترون باعث تغییر ماهیت آب شده و در عرض چند ثانیه لایه نازک آب، رنگ طلایی و براق به خود گرفت. تیم آزمایش کننده با استفاده از طیف سنج توانستند نشان دهند که آب زرد براق در واقع ماهیت فلزی دارد.

convert water to metal | اتصالات گاز آریا

شاید نتوان آب را به طلا تبدیل کرد، اما تبدیل آن به فلزی براق و طلایی دیگر دور از ذهن نیست.


با تشکر از اینکه سایت رسمی اتصالات جوشی آریا جام را انتخاب کرده‌اید.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت ها، به بخش لیست قیمت اتصالات گازی مراجعه فرمایید.

مقالات جامعی در حوزه تولید ملزومات لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی، در صفحه‌ اینستاگرام آریاپایپ دسترس می باشد.

آریا جام به عنوان نمایندگی لوله سپاهان و دیگر برندهای معتبر لوله گازی، ارائه دهنده لوله سپاهان گاز، لوله رده ۴۰، لوله گازی روکار سنگین، لوله رده ۲۰ می باشد.

ارزانترین و بهترین اتصالات گاز در سطح تولید کنندگان اتصالات جوشی را در این مجموعه در دسترس قرار داده ایم.

بهترین قیمت لوله گاز مانیسمان و قیمت لوله گاز سپاهان را از آریا گاز بخواهید.

در میان شرکت های تولید کننده اتصالات گاز، آریا جام بزرگترین شرکت تولید کننده اتصالات جوشی در ایران می باشد.

بهترین ها را از آریا جام بخواهید.

در کارخانه تولید اتصالات جوشی آریا، اتصالات جوشی درزدار، اتصالات جوشی مانیسمان، اتصالات جوشی رده ۴۰، اتصالات سیاه دنده ای و انواع بست تولید می گردد.

علاوه بر خرید بدون واسطه اتصالات گاز، می توانید لوله سپاهان گاز و دیگر لوازم لوله کشی گاز را نیز به قیمت نمایندگی از آریاجام تهیه فرمایید.

هر آنچه در حوزه لوله کشی گاز توکار، لوله کشی گاز روکار، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی فشار قوی بخواهید، با کیفیت بالا و قیمت مناسب فراهم است.

کافی است با شماره ۳۰ ۳۰ ۸۶ ۳۳ ۰۲۱ در ساعات کاری ما تماس بگیرید.

زانو جوشی | زانو درزدار

اشتراک گذاری:
این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *